表紙
市場調査レポート

車載インフォテインメント・テレマティクス機能に対する、米国の消費者の態度・認識

2013 United States Consumers' Attitudes and Perceptions toward Infotainment and Telematics

発行 Frost & Sullivan 商品コード 302683
出版日 ページ情報 英文 105 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.39円で換算しております。
Back to Top
車載インフォテインメント・テレマティクス機能に対する、米国の消費者の態度・認識 2013 United States Consumers' Attitudes and Perceptions toward Infotainment and Telematics
出版日: 2014年05月16日 ページ情報: 英文 105 Pages
概要

米国の車載テレマティクス・インフォテインメント市場の将来見通しは非常に明るいものとなっています。安全性関連のオプションや、その他の機能関連のパッケージ、安全性に関わる継続的なメッセージなどが、ドライバーに対する強いアピールにつながっています。

当レポートでは、米国の消費者が自動車の購入意思を決定する際にインフォテイメント・テレマティクス機能が果たす重要性について分析し、各装置・機能の普及率や、主な普及促進要因、消費者側の各機能・オプションの導入希望と支払い意志、今後の市場成長の機会などについて調査・考察いたします。

第1章 分析目的・手法

  • 分析目的
  • 分析手法
  • 自動車の分類
  • 安全性・セキュリティパッケージ
  • ナビゲーションパッケージ
  • オーディオ・インフォテインメントパッケージ

第2章 エグゼクティブ・サマリー

第3章 今後の自動車購入意向

  • 次の乗り換え候補となる車種の普及率
  • 車両セグメントの変更の見通し
  • 車両の各機能の相対的重要性
  • 予算分配比率:自動車の一般的機能の比率
  • 予算分配比率:インフォテインメント・テレマティクス機能の比率

第4章 人気の高い自動車の新機能:車種別(メニューベース・コンジョイント分析の結果)

  • 安全性・セキュリティパッケージ
  • ナビゲーションパッケージ
  • オーディオ・インフォテインメントパッケージ
  • 安全性・セキュリティオプション
  • ナビゲーションオプション
  • 個人用デバイス一体化オプション
  • ワイヤレスオプション
  • アプリケーションオプション
  • オーディオシステムオプション
  • サポートオプション
  • ユーザーインターフェースオプション

第5章 人気の高い新機能:ドライバーの種類別(メニューベース・コンジョイント分析の結果)

  • パッケージ
  • 安全性・セキュリティオプション
  • ナビゲーションオプション
  • 個人用デバイス一体化オプション
  • アプリケーションオプション
  • オーディオシステムオプション
  • ユーザーインターフェースオプション

第6章 車載インフォテインメント・テレマティクスシステムの現状

  • サマリー
  • 組み込み型ナビテーションシステムの普及率
  • 登録済み安全性・セキュリティシステムの全体的普及率
  • 安全性・セキュリティシステムを導入しない理由
  • インフォテインメントシステムの利用頻度
  • インフォテインメントシステムを使用しない理由

第7章 車載用モバイルデバイスの現在の普及状況

  • サマリー
  • 車内でのモバイルデバイスの利用頻度
  • 車内でのモバイルデバイスの利用目的
  • 車内でモバイルデバイスを利用するタイミング

第8章 調査回答者の人口構成プロファイル

  • 現在・将来の自動車の利用モデル年数
  • 典型的なドライバー像
  • 米国の地域区分
  • 居住地域
  • 年齢
  • 性別
  • 年間平均走行距離
  • 車内での平均滞在時間数:平日
  • 車内での平均滞在時間数:週末
  • 年間平均家計総所得
  • ヒスパニック系市民の比率
  • 人種構成
  • 法的免責事項

第9章 技術的捕捉:分類・分析過程とメニューベース・コンジョイント分析

第10章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: ND1B-18

Desirability and Willingness to Pay for Infotainment and Telematics Features

The objectives of this research were to understand the importance of infotainment and telematics features in the overall decision to purchase a vehicle, better comprehend vehicle adoption patterns, identify driver segments and their adoption likelihood, and recognize the key opportunities for growth. It turns out that more vehicle owners currently have a safety and security service package installed in their current vehicles than a built-in navigation or infotainment system. Overall, the future of telematics and infotainment appears bright-incorporating safety-related options in non-safety packages and maintaining a theme or undertone of safety in messaging will likely have a strong appeal to drivers.

Table of Contents

1. OBJECTIVES AND METHODOLOGY

Objectives and Methodology

  • 1. Objectives
  • 2. Methodology
  • 3. Vehicle Segment
  • 4. Packages Assessed Using Menu-based Conjoint:Safety and Security Packages
  • 5. Packages Assessed Using Menu-based Conjoint:Navigation Packages
  • 6. Packages Assessed Using Menu-based Conjoint:Audio and Infotainment Packages

2. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. From the Present to the Future
  • 2. Rates of Systems
  • 3. Importance Rating of Vehicle Features
  • 4. From the Present to the Future
  • 5. Potential Uptake of Automotive Packages
  • 6. Current and Future Market Penetration
  • 7. From the Present to the Future
  • 8. From the Present to the Future-A Tactical Approach
  • 9. Three Driver Segments-Technology Adoption Patterns
  • 10. Vehicle Segments by Driver
  • 11. Driver Segments Breakdown by Vehicle Segment
  • 12. Vehicle Packages by Driver Segment
  • 13. Current and Future Market Penetration of Packages
  • 14. Targeting Full-feature Oriented Drivers
  • 15. Targeting Full-feature Oriented Drivers (continued)
  • 16. Targeting the Practical Comfort Seeker Drivers
  • 17. Targeting the Practical Comfort Seeker Drivers (continued)
  • 18. Targeting the Driving Efficiency Focused Drivers
  • 19. Targeting the Driving Efficiency Focused Drivers (continued)

3. FUTURE VEHICLE PURCHASE INTENTIONS

Future Vehicle Purchase Intentions

  • 1. Prevalence of Vehicle Segment Switching-Likely Next Vehicle Segment
  • 2. The Expected Vehicle Segment Shift
  • 3. Relative Importance of Vehicle Features
  • 4. Constant Sum Allocation-General Vehicle Features
  • 5. Constant Sum Allocation-Infotainment and Telematic Features

4. PREFERRED NEW FEATURES BY VEHICLE SEGMENT (MENU-BASED CONJOINT RESULTS)

Preferred New Features by Vehicle Segment (Menu-based Conjoint Results)

  • 1. Menu-based Conjoint-Safety and Security Packages by Vehicle Segment
  • 2. Menu-based Conjoint-Navigation Packages by Vehicle Segment
  • 3. Menu-based Conjoint-Audio and Infotainment Packages by Vehicle Segment
  • 4. Menu-based Conjoint-Safety and Security Options by Vehicle Segment
  • 5. Menu-based Conjoint-Safety and Security Options by Vehicle Segment (continued)
  • 6. Menu-based Conjoint-Navigation Options by Vehicle Segment
  • 7. Menu-based Conjoint-Navigation Options by Vehicle Segment (continued)
  • 8. Menu-based Conjoint-Navigation Options by Vehicle Segment (continued)
  • 9. Menu-based Conjoint-Navigation Options by Vehicle Segment (continued)
  • 10. Menu-based Conjoint-Navigation Options by Vehicle Segment (continued)
  • 11. Menu-based Conjoint-Personal Device Integration Options by Vehicle Segment
  • 12. Menu-based Conjoint-Wireless Options by Vehicle Segment
  • 13. Menu-based Conjoint-Apps Options by Vehicle Segment
  • 14. Menu-based Conjoint-Apps Options by Vehicle Segment (continued)
  • 15. Menu-based Conjoint-Audio System Options by Vehicle Segment
  • 16. Menu-based Conjoint-Support Options by Vehicle Segment
  • 17. Menu-based Conjoint-Support Options by Vehicle Segment (continued)
  • 18. Menu-based Conjoint-User Interface Options by Vehicle Segment
  • 19. Menu-based Conjoint-User Interface Options by Vehicle Segment (continued)

5. PREFERRED NEW FEATURES BY DRIVER SEGMENT (MENU-BASED CONJOINT RESULTS)

Preferred New Features by Driver Segment (Menu-based Conjoint Results)

  • 1. Menu-based Conjoint-Packages by Driver Segment
  • 2. Menu-based Conjoint-Safety and Security Options by Driver Segment
  • 3. Menu-based Conjoint-Navigation Options by Driver Segment
  • 4. Menu-based Conjoint-Navigation Options by Driver Segment (continued)
  • 5. Menu-based Conjoint-Personal Device Integration and Wireless Options by Driver Segment
  • 6. Menu-based Conjoint-Apps Options by Driver Segment
  • 7. Menu-based Conjoint-Audio System and Support Options by Driver Segment
  • 8. Menu-based Conjoint-User Interface Options by Driver Segment

6. CURRENT INFOTAINMENT AND TELEMATICS SYSTEMS IN VEHICLES

Current Infotainment and Telematics Systems in Vehicles

  • 1. Current Infotainment and Telematics Systems in Vehicles-Summary
  • 2. Current Rates of Built-in Navigation Systems
  • 3. Overall Prevalence of Registered Safety and Security Systems
  • 4. Reasons for NOT Registering Safety and Security Systems
  • 5. Frequency of Infotainment System Use
  • 6. Reasons for NOT Using Infotainment Systems

7. CURRENT PREVALENCE OF MOBILE DEVICES USED IN VEHICLES

Current Prevalence of Mobile Devices Used in Vehicles

  • 1. Current Prevalence of Mobile Devices Used in Vehicles Summary
  • 2. Frequency of Mobile Devices Use in Vehicles
  • 3. How Mobile Devices are Used in Vehicle
  • 4. When Mobile Devices are Used in Vehicle

8. APPENDICES-DEMOGRAPHIC PROFILE OF RESPONDENTS

Appendices-Demographic Profile of Respondents

  • 1. Model Year of Current, Primary Vehicle
  • 2. Typical Passengers While Driving
  • 3. US Regions
  • 4. Location of Residence
  • 5. Age
  • 6. Gender
  • 7. Mean Annual Mileage
  • 8. Mean Minutes Spent in Vehicle During Weekdays
  • 9. Mean Minutes Spent in Vehicle During Weekends
  • 10. Mean Minutes Spent in Vehicle During Weekends
  • 11. 2012 Mean Household Gross Income
  • 12. Hispanic or Latino Ethnicity
  • 13. Race
  • 14. Legal Disclaimer

9. TECHNICAL APPENDIX-SEGMENTATION ANALYSIS PROCESS AND MENU-BASED CONJOINT

Technical Appendix-Segmentation Analysis Process and Menu-based Conjoint

  • 1. Segmentation Analysis Process
  • 2. A New Approach to Measuring Choice in a World of Increasing Mass Customization: Menu-based Conjoint
  • 3. Menu-based Conjoint Modeling Delivers in an Era of Mass Customization
  • 4. MBC Choice Tasks-Modeled to Reflect Real-world Scenarios

10. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top