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市場調査レポート

世界のクラウド向けメディア&エンターテインメントソリューション市場

Global Media and Entertainment Solutions for the Cloud

発行 Frost & Sullivan 商品コード 302661
出版日 ページ情報 英文 108 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.12円で換算しております。
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世界のクラウド向けメディア&エンターテインメントソリューション市場 Global Media and Entertainment Solutions for the Cloud
出版日: 2014年05月15日 ページ情報: 英文 108 Pages
概要

当レポートでは、世界のクラウド向けメディア&エンターテインメントソリューションの市場について調査分析し、ソリューションの区分・地域・エンドユーザー産業別の収益予測、価格動向、産業動向とその影響、市場成長への各種影響因子の分析、競合環境と主要事業者の市場シェア、主要企業のプロファイルなどをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • 測定値
  • CEOの見解

第2章 市場概要

  • デジタルメディアバリューチェーンの範囲
  • 市場定義
  • メディア&エンターテインメント産業向けクラウドソリューションのワークフロー
  • 対象地域
  • メディア&エンターテインメント向けクラウドソリューションのエコシステム
  • 収益の割合:地域別
  • 地域市場のライフサイクル分析
  • 地域市場のライフサイクル分析に関するディスカッション
  • 本調査の主な論点

第3章 促進因子と阻害因子:クラウドメディア&エンターテインメントソリューション

  • 市場成長促進因子
  • 促進因子の説明
  • 市場成長阻害因子
  • 阻害因子の説明

第4章 予測と動向

  • 予測の前提条件
  • 収益予測
  • 収益予測:トランスコーディングソリューション
  • 収益予測:MAMソリューション
  • 収益予測:アニメーションソリューション
  • 収益予測:ニッチサービス&ソリューション
  • 収益の機能別シェア予測
  • 機能別収益予測
  • 収益予測に関するディスカッション
  • 収益予測:B2Bプラットフォーム
  • 収益予測に関するディスカッション
  • 収益の地域別シェア予測
  • 地域別収益予測
  • 地域別収益予測に関するディスカッション
  • 収益のエンドユーザー産業別シェア
  • 収益のエンドユーザー産業別シェアに関するディスカッション
  • 価格動向

第5章 需要分析・技術トレンド

  • 需要分析
  • クラウドメディア&エンターテインメントソリューションに影響を及ぼす産業動向

第6章 市場シェア・競合分析

  • 市場シェア:トランスコーディングソリューション
  • 市場シェア:MAM
  • 市場シェア:アニメーションソリューション
  • 市場シェア:B2B生産性プラットフォーム
  • 競合分析:市場環境に関するディスカッション
  • 競合環境
  • 競合因子・評価
  • 主要関連事業者

第7章 企業プロファイル

  • Adobe Creative Cloud:概要
  • Akamai:概要
  • Amazon Web Services:概要
  • Avid:概要
  • Brightcove-Zencoder:概要
  • Cielo24:概要
  • Elemental:概要
  • Encoding.com:概要
  • Fordela:概要
  • Harmonic:概要
  • Microsoft Azure Media Services:概要
  • Prime Focus:概要
  • Rovi:概要
  • Sony Media Cloud Services:概要
  • Tata Communications:概要
  • Wowza:概要

第8章 総論

第9章 付録

目次
Product Code: ND23-70

Scale-as-You-Grow Paradigm a Crucial Enabler for the Fluid Industry

This market research service provides a detailed market engineering analysis of the global media and entertainment (M&E) solutions in the cloud market. This research service ranks and then explains market drivers and restraints. It also provides revenue forecasts for segments including transcoding, media asset management (MAM), animation, niche services, and end-to-end, business-to-business (B2B) productivity platforms. The global regions covered in this deliverable include Asia-Pacific (APAC); North America and Latin America (NALA); and Europe, the Middle East, and Africa (EMEA). The base year is 2013, and the study period is from 2013 to 2020.

Key Questions This Study Will Answer

  • Is the market growing? How long will it continue to grow and at what rate?
  • How will the existing companies shape the market?
  • What are the current market trends in the market, and how are competitors continuing to provide value-priced products?
  • What technical trends are shaping the market place today? What disruptions are on the horizon, and what implications does this have on future product strategy?
  • How are the solutions going to evolve in terms of features and functionalities?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)
  • 3. Measurements
  • 4. Measurements (continued)
  • 5. CEO's Perspective

2. MARKET OVERVIEW

  • 1. Frost & Sullivan Digital Media Value Chain Coverage
  • 2. Market Definitions
  • 3. Market Definitions (continued)
  • 4. Cloud Solutions for the Media and Entertainment Industry Workflow
  • 5. Regions Covered
  • 6. Media and Entertainment Cloud Solutions Ecosystem
  • 7. Percent of Revenue by Geographic Region
  • 8. Regional Market Life Cycle Analysis
  • 9. Regional Market Life Cycle Analysis Discussion
  • 10. Key Questions This Study Will Answer

3. DRIVERS AND RESTRAINTS-MEDIA AND ENTERTAINMENT SOLUTIONS FOR THE CLOUD MARKET

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Drivers Explained (continued)
  • 5. Drivers Explained (continued)
  • 6. Drivers Explained (continued)
  • 7. Drivers Explained (continued)
  • 8. Market Restraints
  • 9. Restraints Explained
  • 10. Restraints Explained (continued)
  • 11. Restraints Explained (continued)
  • 12. Restraints Explained (continued)
  • 13. Restraints Explained (continued)
  • 14. Restraints Explained (continued)
  • 15. Restraints Explained (continued)

4. FORECASTS AND TRENDS-MEDIA AND ENTERTAINMENT SOLUTIONS FOR THE CLOUD MARKET

  • 1. Forecast Assumptions
  • 2. Forecast Assumptions (continued)
  • 3. Media and Entertainment Solutions for the Cloud Market-Revenue Forecast
  • 4. Transcoding Solutions-Revenue Forecast
  • 5. MAM Solutions-Revenue Forecast
  • 6. Animation Solutions-Revenue Forecast
  • 7. Niche Services and Solutions-Revenue Forecast
  • 8. Percent Revenue Forecast by Functionality
  • 9. Revenue Forecast by Functionality
  • 10. Revenue Forecast Discussion
  • 11. Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 12. Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 13. Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 14. B2B Platforms-Revenue Forecast
  • 15. Revenue Forecast Discussion
  • 16. Percent Revenue Forecast by Region
  • 17. Revenue Forecast by Region
  • 18. Revenue Forecast by Region Discussion
  • 19. Revenue Forecast by Region Discussion (continued)
  • 20. Percent of Revenue by End-user Vertical
  • 21. Percent of Revenue by End-user Vertical Discussion
  • 22. Percent of Revenue by End-user Vertical Discussion (continued)
  • 23. Pricing Trends
  • 24. Pricing Trends (continued)

5. DEMAND ANALYSIS AND TECHNICAL TRENDS

  • 1. Demand Analysis
  • 2. Demand Analysis (continued)
  • 3. Industry Trend Impact on the Media and Entertainment Solutions for the Cloud Market
  • 4. Industry Trend Impact on the Media and Entertainment Solutions for the Cloud
  • 5. Industry Trend Impact on the Media and Entertainment Solutions for the Cloud (continued)
  • 6. Industry Trend Impact on the Media and Entertainment Solutions for the Cloud (continued)
  • 7. Industry Trend Impact on the Media and Entertainment Solutions for the Cloud (continued)

6. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS-MEDIA AND ENTERTAINMENT SOLUTIONS FOR THE CLOUD MARKET

  • 1. Market Share for Transcoding Solutions
  • 2. Market Share for MAM
  • 3. Market Share for Animation Solutions
  • 4. Market Share for B2B Productivity Platforms
  • 5. Competitive Analysis-Market Landscape Discussion
  • 6. Competitive Analysis-Discussion (continued)
  • 7. Competitive Environment
  • 8. Competitive Factors and Assessment
  • 9. Key Industry Participants
  • 10. Key Industry Participants (continued)

7. COMPANY PROFILES

  • 1. Adobe Creative Cloud-Overview
  • 2. Akamai-Overview
  • 3. Amazon Web Services-Overview
  • 4. Avid-Overview
  • 5. Brightcove-Zencoder-Overview
  • 6. Cielo24-Overview
  • 7. Elemental-Overview
  • 8. Encoding.com-Overview
  • 9. Fordela-Overview
  • 10. Harmonic-Overview
  • 11. Microsoft Azure Media Services-Overview
  • 12. Prime Focus-Overview
  • 13. Rovi-Overview
  • 14. Sony Media Cloud Services-Overview
  • 15. Tata Communications-Overview
  • 16. Wowza-Overview

8. THE LAST WORD

  • 1. The Last Word-Predictions
  • 2. Legal Disclaimer

9. APPENDIX

  • 1. Methodology
  • 2. Measurements
  • 3. Measurements (continued)
  • 4. Partial List of Companies Interviewed
  • 5. Data Gathering
  • 6. Related Research Services
  • 7. Learn More-Next Steps
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