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市場調査レポート

世界の糖尿病治療薬市場の製品・パイプライン分析

A Product and Pipeline Analysis of the Global Diabetes Therapeutics Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 300928
出版日 ページ情報 英文 88 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
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世界の糖尿病治療薬市場の製品・パイプライン分析 A Product and Pipeline Analysis of the Global Diabetes Therapeutics Market
出版日: 2014年04月28日 ページ情報: 英文 88 Pages
概要

世界の糖尿病治療薬市場にはすでに多数の企業が参入し、多数の製品が開発・供給されているため、製品差別化が難しい状況となっています。しかし、既存の治療薬がまだ対処できていない隙間を埋めるような新たな治療法を開発・開拓する余地もまだ残されています。

当レポートでは、世界のインスリン治療薬市場における上市済み/パイプライン(開発中)製品の動向について分析し、疾患・市場の背景事情や治療薬の開発状況、主な上市済み製品および治験の後期段階にある製品の詳細情報、今後の製品上市・開発の見通し、市場動向の予測値、特許の失効状況などを調査して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • エグゼクティブ・サマリー
  • 近年の市場の動向
  • 新たな市場機会
  • 注目すべき企業

第2章 分析手法・範囲

第3章 イントロダクション

第4章 市場の背景事情

  • 疾患の分類と診断:2型糖尿病
  • 疾患の分類と診断:1型糖尿病
  • 診断基準
  • 市場の分類

第5章 競争環境

  • 新製品発売のタイムライン
  • 競争環境:インスリン部門、上市済み/パイプライン製品の件数
  • 競争環境:インスリン部門、上市済み/パイプライン製品
  • 上市済み製品の分析:インスリン部門
  • パイプライン分析:インスリン部門、治験の最終段階にある製品
  • パイプライン分析:インスリン部門、治験の中盤にある製品
  • パイプライン分析:インスリン部門、治験の初期段階にある製品
  • 競争環境:非インスリン部門、上市済み/パイプライン製品の件数
  • 競争環境:非インスリン部門、治験後期/上市済みの製品
  • 競争環境:非インスリン部門、治験初期/中期の製品
  • 上市済み製品の分析:非インスリン部門
  • パイプライン分析:非インスリン部門、治験の最終段階にある製品
  • パイプライン分析:非インスリン部門、治験の中盤にある製品
  • パイプライン分析:非インスリン部門、治験の初期段階にある製品
  • 特許の失効状況
  • 心疾患関連の治験の成果とタイムライン
  • 治験の最終段階にある候補薬のプロファイル:比較分析
  • 製品効能の比較分析
  • 製品効能の比較分析:議論

第6章 製品プロファイル

  • 上市済み製品のプロファイル:即効性インスリン
  • 上市済み製品のプロファイル:中等度作用型/プレミックス・インスリン
  • 上市済み製品のプロファイル:基礎インスリン
  • 上市済み製品のプロファイル:DPP-4阻害薬
  • 上市済み製品のプロファイル:GLP-1作動薬/アナログ
  • 上市済み製品のプロファイル:SGLT2阻害薬

第7章 結論と提言

第8章 結論と提言

  • 3つの主な予測
  • 議論
  • 法的免責事項
  • Frost & Sullivanについて
目次
Product Code: NDDC-52

Drug Developers Struggle to Differentiate in an Overcrowded Market

The marketed and development product landscape for diabetes therapeutics is becoming crowded with multiple products with little differentiation. However, there is still ample room for growth through the introduction of novel therapies that fill therapeutic gaps left by available products. Comprehensive information on market background and global overview and analysis of drug development, detailed product and pipeline analysis by market segment, drug class, and stage of development, and detailed product profiles for key marketed and late-stage products is included in the study. Also included are time-sensitive details such as new product launch timelines, cardiovascular outcomes trials timelines, and patent expirations.

Table of Contents

1. Executive Summary

  • Executive Summary
  • Recent Market Developments
  • New Market Opportunities
  • Companies to Watch

2. Methodology and Scope

3. Introduction

4. Market Background

  • Disease Classification and Diagnostics-Type 2 Diabetes
  • Disease Classification and Diagnostics-Type 1 Diabetes
  • Diagnostic Criteria
  • Market Segmentation

5. Competitive Landscape

  • Timeline of New Product Launches
  • Competitive Landscape-Insulin Segment, Count of Marketed and Pipeline Products
  • Competitive Landscape-Insulin Segment, Marketed and Pipeline Products
  • Marketed Product Analysis-Insulin Segment
  • Pipeline Analysis-Insulin Segment, Products in Late-stage Clinical Development
  • Pipeline Analysis-Insulin Segment, Products in Mid-stage Clinical Development
  • Pipeline Analysis-Insulin Segment, Products in Early-stage Clinical Development
  • Competitive Landscape-Non-insulin Segment, Count of Marketed and Pipeline Products
  • Competitive Landscape-Non-insulin Segment, Late-stage and Marketed Products
  • Competitive Landscape-Non-insulin Segment, Early- and Mid-stage Pipeline Products
  • Marketed Product Analysis-Non-insulin Segment
  • Pipeline Analysis-Non-insulin Segment, Products in Late-stage Clinical Development
  • Pipeline Analysis-Non-insulin Segment, Products in Mid-stage Clinical Development
  • Pipeline Analysis-Non-insulin Segment, Products in Early-stage Clinical Development
  • Patent Expirations
  • Cardiovascular Outcomes Trials Timeline
  • Comparative Product Profiles of Promising Late-stage Candidates
  • Comparative Efficacy Analysis
  • Comparative Efficacy Analysis Discussion

6. Product Profiles

  • Marketed Product Profiles-Rapid-acting Insulin
  • Marketed Product Profiles-Intermediate-acting/Premix Insulin
  • Marketed Product Profiles-Basal Insulin
  • Marketed Product Profiles-DPP-4 Inhibitors
  • Marketed Product Profiles-GLP-1 Agonists/Analogs
  • Marketed Product Profiles-SGLT2 Inhibitors

7. Conclusions and Recommendations

8. Conclusions and Recommendations

  • The Last Word-3 Big Predictions
  • The Last Word-Discussion
  • Legal Disclaimer
  • The Frost & Sullivan Story
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