株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

General Motors (GM) の戦略ポートフォリオ

Strategic Portfolio of General Motors (GM)

発行 Frost & Sullivan 商品コード 300927
出版日 ページ情報 英文 81 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.58円で換算しております。
Back to Top
General Motors (GM) の戦略ポートフォリオ Strategic Portfolio of General Motors (GM)
出版日: 2014年04月28日 ページ情報: 英文 81 Pages
概要

2009年の経営破綻後、GMは急速に復活し、世界一の自動車メーカーになるとの将来的目標を掲げて成長しています。

当レポートでは、General Motors Company(以下GM)の事業戦略の概要やその成功要因について分析し、同社の製品・ブランドのポートフォリオや販売業績、企業構造、経営戦略の概要、製品戦略(製品開発戦略、ポジショニング戦略、ブランディング等)および技術戦略(研究開発(R&D)、プラットフォーム、軽量化、パワートレイン、V2V技術等)の詳細情報、同社の戦略・企業行動の見通し(今後7年間分)などを調査して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • GMの自動車事業および財政面での成功の促進要因は何か?
  • GMはどのようにして、自社のブランド構成を効果的に管理しているのか?全世界レベルでの販売業績の見通しは?
  • 全世界レベルでのGMの製品・技術・市場チャネル戦略はどうなっているのか?
  • GMの主な製造戦略はどのようなものか?サプライチェーンとはどのように結びついているのか?

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析の範囲・目的・手法

第3章 市場の分類

第4章 GMの概要

第5章 GMの製品ポートフォリオと販売業績

第6章 GMブランドの主な役割

第7章 技術戦略

  • 研究開発(R&D)戦略
  • プラットフォーム戦略
  • パワートレイン戦略
  • 製造・サプライチェーン戦略

第8章 主な結論

第9章 付録

目次
Product Code: NC79-01-00-00-00

The New GM Post-bankruptcy Targets to Become the Future Global Number One OEM

The aim of this research service is to provide a strategic overview of the General Motors Company that identifies and interprets factors contributing to the organization's success. The study covers GM's product portfolio and sales performance and analyzes its key operational strategies, focusing on its corporate structure and product strategies. Some strategies include product planning, product development, product positioning, and branding. Technology strategies include research and development, platform, lightweight, powertrain, and vehicular communications. The study ends with key conclusions and recommendations. The base year is 2012 and the forecast period spans 2013 to 2019.

Key Questions This Study Will Answer

  • What are the drivers behind GM's automotive and financial success?
  • How does GM effectively manage its portfolio of brands and what is the group's expected global sales performance level?
  • What are GM's product, technology, and market channel strategies are on a global level?
  • What are GM's key manufacturing strategies and how does the supply chain align with them?

Table of Contents

  • 1. Executive Summary
  • 2. Research Scope, Objectives, and Methodology
  • 3. Segmentation
  • 4. Overview of GM
  • 5. GM Product Portfolio and Sales Performance
  • 6. Key Roles of GM Brands
  • 7. Technology Strategy
    • Research and Development Strategy
    • Platform Strategy
    • Powertrain Strategy
    • Manufacturing and Supply Chain Strategy
  • 8. Key Conclusions
  • 9. Appendix
Back to Top