表紙
市場調査レポート

米国における政府・軍事用の商業衛星市場の分析

Analysis of the US Government and Military Commercial Satellite Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 298435
出版日 ページ情報 英文 41 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
米国における政府・軍事用の商業衛星市場の分析 Analysis of the US Government and Military Commercial Satellite Market
出版日: 2014年11月25日 ページ情報: 英文 41 Pages
概要

米国の軍事予算の大幅削減にも関わらず、衛星需要は高水準を保っており、年間成長率も安定的に推移しています。その理由として、衛星独自の要因・事情がいくつか挙げられます。米国の政府・軍事用衛星市場は、政府内部で製造した衛星ソリューションと、外部から商業ベースで調達した衛星ソリューションの2つのカテゴリーに分類できます。今回の分析ではその性格上、商用衛星ソリューションの市場に対象を絞って分析します。

当レポートでは、米国における政府・軍事用の商業衛星市場について調査分析し、特に商業衛星サービスプロバイダーとその役割に焦点を当てて、市場全体の成長促進要因・抑制要因、市場動向とその予測(今後7年間分)、競合分析を提供するほか、地域別の分析も含めてお届けいたします

本調査で扱っている内容

  • 米軍のイラク・アフガニスタン撤退は、衛星通信市場の今後の収益額にどう影響してくるのか?
  • 政府の予算・契約は、業界の収益性にどう影響してくるのか?
  • サードパーティー製衛星への米国政府の依存度増大は、今後も業界の市場促進要因となるのか?
  • 防衛支出額の縮小は、衛星通信への支出額の縮小を意味するのか?
  • 現在の市場動向は、将来の軍事衛星通信の支出額に影響するのか?
  • 軍事用の衛星通信サービス・装置市場の最新動向はどうなっているのか?

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な分析結果
  • 市場エンジニアリング計測
  • CEOの見解

第2章 市場概要

  • イントロダクション
  • 当レポートの問題意識

第3章 外部の課題:促進要因と抑制要因

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第4章 予測と動向

  • 将来予測の手法
  • 出荷量・市場収益額の予測
  • 市場収益額の予測:軍事用/政府用
  • 市場収益額の予測:DISA(国防情報システム局)向け/それ以外

第5章 市場シェアと競合分析

  • 競合分析:市場シェア
  • 競争環境
  • 競争要因とその評価

第6章 地域分析

  • 政治的・軍事的問題のある地域
  • 北米市場
  • ラテンアメリカ市場
  • 欧州市場
  • アジア太平洋地域市場
  • 中東・アフリカ市場

第7章 まとめ

  • 結論:将来予測
  • 法的免責事項

第8章 付録

  • 分析手法
  • 市場計測

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: NDD4-01-00-00-00

Turbulent Government Contracts Impact Growth

Despite drastic budget cuts in the US military, satellite demand has managed to remain strong, with consistent year-over-year growth. This is due to a number of factors that are unique to satellite. The US government and military satellite market can be segmented into two subcategories: internal government-supplied satellite solutions and commercially purchased satellite solutions. For the purpose of this research service, only commercially purchased satellite solutions are addressed. This study covers commercial satellite service providers, their role in the US government and military market, and associated market metrics. The base year used for analysis is 2013 and forecasts span 2014 to 2020.

Key Questions This Study Will Answer

  • What impact will recent US military withdraws from Iraq and Afghanistan have on satellite communications revenue
  • How will government budgets and contracts impact the profitability of this industry
  • Will the US government's increased reliance on third-party satellites continue to drive new growth in the industry
  • Does decreased military spending mean decreased spending on satellite communications
  • What current events could drive future military satellite communications spending
  • What are the latest trends for satellite communications services and equipment for the military

Table of Contents

1.. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings
  • 2. Executive Summary-Market Engineering Measurements
  • 3. Executive Summary-CEO's Perspective

2.. MARKET OVERVIEW

  • 1. Market Overview-Introduction
  • 2. Market Overview-Introduction (continued)
  • 3. Market Overview-Key Questions This Study Will Answer

3.. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL GOVERNMENT AND MILITARY COMMERCIAL SATELLITE MARKET

  • 1. Market Drivers
  • 2. Market Restraints

4.. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL GOVERNMENT AND MILITARY COMMERCIAL SATELLITE MARKET

  • 1. Forecast Assumptions
  • 2. Total Government and Military Commercial Satellite Market-Unit Shipment and Revenue Forecast
  • 3. Unit Shipment and Revenue Forecast Discussion
  • 4. Unit Shipment and Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 5. Total Government and Military Commercial Satellite Market-Revenue Forecast by Military and Government
  • 6. Total Government and Military Commercial Satellite Market-Revenue Forecast by DISA and Non-DISA
  • 7. Total Government and Military Commercial Satellite Market-Revenue Forecast Discussion

5.. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS-TOTAL GOVERNMENT AND MILITARY COMMERCIAL SATELLITE MARKET

  • 1. Competitive Analysis-Market Share
  • 2. Competitive Environment
  • 3. Competitive Factors and Assessment
  • 4. Competitive Factors and Assessment (continued)

6.. REGIONAL ANALYSIS

  • 1. Regions of Political/Military Concern
  • 2. North America Analysis
  • 3. North America Analysis (continued)
  • 4. Latin America Analysis
  • 5. Europe Analysis
  • 6. APAC Analysis
  • 7. Middle East and Africa Analysis

7.. THE LAST WORD

  • 1. The Last Word-Predictions
  • 2. Legal Disclaimer

8.. APPENDIX

  • 1. Methodology
  • 2. Measurements
Back to Top