株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界のソフトウェア収益化市場の分析

Analysis of the Global Software Monetization Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 297408
出版日 ページ情報 英文 95 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
世界のソフトウェア収益化市場の分析 Analysis of the Global Software Monetization Market
出版日: 2014年03月05日 ページ情報: 英文 95 Pages
概要

当レポートでは、世界のソフトウェア収益化(別名、ソフトウェア権限管理/ライセンス管理)市場について調査分析し、市場促進要因・抑制要因、技術・市場の動向、需要分析、成長戦略について検証し、セグメント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)・地域別に市場分析を提供し、競合分析も含めて、概略以下の構成でお届けいたします。

本調査で扱っている内容

  • 市場は成長しているか?その成長はどれくらい続くのか?成長率は?
  • 既存の競合企業は顧客ニーズに見合うように適切に構造化されているか?現在提供されている製品/サービスは顧客ニーズに見合っているか、それとも更なる開発が必要か?
  • 現在の企業/製品/サービスは存続するか?他の企業に買収されるか?製品/サービスは他の市場でも機能するか?
  • 時間の経過で、市場構造はどのように変化していくか?買収の機は熟しているか?
  • 市場で長期的な成長機会が見込めるのはどの地域か?まもなく現れる新たな技術や動向は?
  • 市場のニーズや顧客の人口統計はどのように変化しているか?ベンダーは市場での地位を守るのにどのように適応すべきか?

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

第3章 ソフトウェア収益化:総合市場

  • 外部の課題:促進要因と抑制要因
  • 予測と動向
  • 市場と技術の動向
  • 市場シェアと競合分析

第4章 補完技術とベンダー

第5章 まとめ

第6章 付録

目次
Product Code: NC4C-01-00-00-00

ARM Is the New x86; Cloud Is the New Desktop; Usage Trumps User Count

This study covers the worldwide software monetization market, also known as software entitlement management or license management. It provides drivers and restraints; technology and market trends; demand analysis; and strategies for growth. The market is analyzed in 3 segments-hardware, software, and services-and divided by 3 regions: NALA, EMEA, and APAC. Applications covered include B2B software, B2C software, embedded, and SaaS. An in-depth competitive analysis, including vendors' market shares, is provided along with profiles of the key industry vendors. The base year is 2013. Forecasts run through 2018.

Key Questions this Study will Answer

  • Is the market growing, how long will it continue to grow, and at what rate?
  • Are the existing competitors structured correctly to meet customer needs? Are the products/services offered today meeting customer needs, or is there additional development needed?
  • Is this an industry or a market? Will these companies/products/services continue to exist or will they get acquired by other companies? Will the products/services become features in other markets?
  • How will the structure of the market change with time? Is it ripe for acquisitions?
  • Where are the long-term growth opportunities for this market? What disruptive technologies and trends are on the horizon?
  • How are market needs and customer demographics changing, and how must vendors adapt to these in order to retain and grow their market position?

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Overview

3. Total Software Monetization Market

  • External Challenges: Drivers and Restraints
  • Forecast and Trends
  • Market and Technical Trends
  • Market Share and Competitive Analysis

4. Complementary Technologies and Vendors

5. The Last Word

6. Appendix

Back to Top