表紙
市場調査レポート

ASEANの自動車アフターマーケットの戦略的分析

Strategic Analysis of ASEAN Automotive Aftermarket

発行 Frost & Sullivan 商品コード 294398
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
Back to Top
ASEANの自動車アフターマーケットの戦略的分析 Strategic Analysis of ASEAN Automotive Aftermarket
出版日: 2014年01月23日 ページ情報: 英文
概要

ASEAN諸国の自動車アフターマーケット市場は、新車の導入に伴って大幅に成長するものと思われます。

当レポートでは、ASEAN諸国(インドネシア・マレーシア・タイ)における自動車アフターマーケットの現状と将来展望について分析し、市場動向の実績と見通し(過去2年間・今後5年間分)を初め、市場成長への影響要因、各種市場指標(走行中車両・部品・サービス・流通経路など)、OEM各社の概要、各種規制の影響度、技術・消費者の最新動向などを調査して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • ASEANの自動車アフターマーケットは今後どれだけ成長するか?
  • どのようなビジネス上の動向や要因が、アフターマーケットの成長に影響するのか?
  • どの製品・サービスが、今後の成長機会をもたらすのか?
  • 競争シナリオはどうなっているのか?市場で成功するために、各社はどのような行動を取るべきなのか?
  • 各企業が市場シェアを拡大するためには、どのようなベストプラクティスや市場動向を活用すべきなのか?

エグゼクティブ・サマリー

分析の範囲・目的・背景・手法

定義と分類

市場概況

走行中の車両の分析

部品の分析

サービスの分析

流通チャネルの分析

製造チャネルの分析

規制の影響

技術動向

消費者動向

結論と今後の見通し

付録

目次
Product Code: P786

Entry of New Vehicles will Lead to Strong Market Growth

This study aims to research, analyze, and forecast the ASEAN automotive aftermarket by providing a 360-degree perspective on factors that influence and affect its growth, focusing on Indonesia, Malaysia, and Thailand for the period 2012-2018. It provides an overview of the aftermarket, analyzes vehicles in operation, parts, services, and distribution channels. The study also discusses original equipment services, regulatory influences on the market, and technology and consumer trends.

Key Questions This Study Will Answer

  • How is the ASEAN automotive aftermarket expected to grow?
  • What are the business dynamics and factors that affect the growth of the aftermarket?
  • Which products and services will offer growth opportunities in future?
  • What does the competitive scenario look like, and what actions should market participants take to be successful?
  • What are the industry best practices and trends that companies can leverage to expand market share?

Table of Contents

  • 1. Executive Summary
  • 2. Research Scope, Objectives, Background and Methodology
  • 3. Definitions and Segmentation
  • 4. Market Overview
  • 5. Vehicles in Operation Analysis
  • 6. Parts Analysis
  • 7. Service Analysis
  • 8. Distribution Channel Analysis
  • 9. OES Channel Analysis
  • 10. Regulatory Influences
  • 11. Technology Trends
  • 12. Consumer Trends
  • 13. Conclusions and Future Outlook
  • 14. Appendix
Back to Top