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市場調査レポート

エンタープライズ・データ経験の活用:クラウドサービス・モデルの交渉可能な契約・調整可能な価格プランへの転換過程

Monetizing the Enterprise Data Experience: Cloud Services Models are about Negotiable Contracts and Configurable Pricing Plans

発行 Frost & Sullivan 商品コード 293392
出版日 ページ情報 英文
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価格
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エンタープライズ・データ経験の活用:クラウドサービス・モデルの交渉可能な契約・調整可能な価格プランへの転換過程 Monetizing the Enterprise Data Experience: Cloud Services Models are about Negotiable Contracts and Configurable Pricing Plans
出版日: 2014年01月10日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、企業向け(エンタープライズ)データサービスの販売・サービス提供・活用手段がなぜ、個別対応・調整可能なサービス契約と結びついた複雑なB2Bモデルに左右されるのかについて分析し、従来型の契約者課金システム(数百万人の顧客向けのB2Cサービスと、より少数の顧客向けのサービス提供)がなぜ、この成長中の市場部門のニーズに対応できないのかについて考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

イントロダクション

企業向け(エンタープライズ)データサービスの活用:単純な業務ではない

氷山の一角:B2C料金請求

今後待ち構えているもの:B2Bサービスの提供形態の柔軟性と交渉可能な価格

企業向けデータサービスの活用:ソリューションの構造

結論

Stratecastについて

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: D564-00-7E-00-00

This week's SPIE explains why the sale, delivery, and monetization of enterprise data services are driven by complex B2B models tied to individualized and negotiated service contracts. It points out why traditional subscriber billing systems-business-to-consumer (B2C) support for millions of customers with a relatively small number of service offerings-are not engineered to meet the needs of this growing market segment.

Table of Contents

1. MONETIZING THE ENTERPRISE DATA EXPERIENCE: CLOUD SERVICES MODELS ARE ABOUT NEGOTIABLE CONTRACTS AND CONFIGURABLE PRICING PLANS

SPIE 2014 #1 - January 10/2014

  • 1. Introduction
  • 2. Monetization of Enterprise Data Services is No Simple Task
  • 3. Tip of the Iceberg: B2C Billing
  • 4. What Lies Beneath: B2B Services Offer Flexibility and Negotiable Pricing
  • 5. Enterprise Data Services Monetization Solution Architecture
  • 6. Stratecast - The Last Word
  • 7. About Stratecast
  • 8. About Frost & Sullivan
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