市場調査レポート

欧州・北米のトラック輸送業における故障予知機能:ビッグデータによる差別化

Prognostics in the European and North American Trucking Industry - Big Data is Creating all the Difference

発行 Frost & Sullivan 商品コード 293096
出版日 ページ情報 英文 95 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
Back to Top
欧州・北米のトラック輸送業における故障予知機能:ビッグデータによる差別化 Prognostics in the European and North American Trucking Industry - Big Data is Creating all the Difference
出版日: 2014年01月03日 ページ情報: 英文 95 Pages
概要

車両の稼働時間・効率性を改善したい、というフリート(車両)管理者の要望により、中型・大型商用車の市場での故障予知機能の需要が拡大しています。

当レポートでは、欧州・北米の中型・大型トラック輸送業に対して、故障予知機能(Prognostics)およびビッグデータが与える影響度について分析し、市場の基本構造や主な促進・阻害要因、エンドユーザーからの故障予知機能に対する需要、今後の技術開発・収益派生機会、新たなバリューチェーンや価格設定モデルに関する考察、設置ベース・市場収益の予測値、今後の市場の方向性といった情報を取りまとめて、概略以下の構成でお届けします。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 中型・大型商用車部門のビジネス環境、市場動向、需要動向、および故障予知機能の影響度はどうなっているのか?
  • バリューチェーンはどのように進化しているのか?これまでの市場機会はどこに存在しているのか?
  • 故障予知機能部門の市場促進要因・課題・制約とは何か?
  • 市場のフロンとランナーとなっているのはどの企業か?将来的な収益機会はどうなっているのか?
  • 故障予知機能がエンドユーザーにもたらす利点や要求事項とは何か?

エグゼクティブ・サマリー

分析の範囲・目的・背景・手法

定義と分類

故障予知機能市場の概況

消費者調査

ビジネスモデル

将来予測

現在・将来の関連市場への参入企業のプロファイル(一部)

OEM企業のプロファイル

サードパーティー・ベンダーのプロファイル

結論と将来展望

付録

目次
Product Code: NCBE-01-00-00-00

Fleet Managers' Demand for Vehicle Uptime and Efficiency Spur Prognostics in MCV and HCV Segments

This research service analyzes the impact of prognostics and Big Data in the medium and heavy duty trucking industry. Discussions cover existing business models of vehicle manufacturers, component suppliers, and aftermarket telematics vendors in Europe and North America. The base year is 2012. Highlights include the demand for prognostics from the end customers, key drivers and challenges, market influence from various value chain participants, and technology and potential revenue generating opportunities. Insight is provided about the evolving value chain, pricing models, installed base estimates, and revenue forecasts. Overall, the study offers a comprehensive look at the prognostics market.

Key Questions This Study will Answer

  • What are the business environment, the dynamics, the demand, and the impact of prognostics in the M/HCV segment?
  • How is the value chain evolving and what are the existing opportunities?
  • What are the drivers, challenges, and limitations in the prognostics space?
  • Who are the front runners in the market and what are the potential revenue opportunities?
  • What are the end-user demands and the benefits derived by them through prognostics?

Table of Contents

  • 1. Executive Summary
  • 2. Research Scope, Objectives, Background and Methodology
  • 3. Definitions and Segmentation
  • 4. Prognostics Market Overview
  • 5. Consumer Survey
  • 6. Business Models
  • 7. Prognostics Market-Forecasts
  • 8. Partial List of Profiles of Existing and Potential Value Chain Participants Profiles
  • 9. Profiles of Original Equipment Manufacturers
  • 10. Profiles of Third Party Vendors
  • 11. Conclusions and Future Outlook
  • 12. Appendix
Back to Top