市場調査レポート

北米の小型・コンパクトSUV市場の戦略的分析

Strategic Analysis of the North American Small and Compact Sports Utility Vehicle Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 292586
出版日 ページ情報 英文 92 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.85円で換算しております。
Back to Top
北米の小型・コンパクトSUV市場の戦略的分析 Strategic Analysis of the North American Small and Compact Sports Utility Vehicle Market
出版日: 2013年12月26日 ページ情報: 英文 92 Pages
概要

世界各国の大手自動車メーカーは、2020年までに北米市場に62種類以上のSUVを投入しようと計画しています。

当レポートでは、北米の小型・コンパクトSUV(スポーツユーティリティビークル)市場におけるメーカー各社の企業戦略について分析し、各社の競争シナリオが企業自身および市場全体に与える影響力や、主な市場促進・抑制要因、市場動向(収益額成長率、市場シェアなど、過去3年間の実績値と今後8年間の予測値)、消費者のプロファイル、車両の主要機能、主要モデルの詳細情報などを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 世界の大手自動車メーカーはなぜ、小型・コンパクトSUVを発売しているのか?
  • 自動車メーカーの小型・コンパクトSUV関連の戦略はなぜ、市場競争・成長に影響しているのか?
  • 小型・コンパクトSUV部門はなぜ、自動車メーカーの売上高・収益額の拡大をもたらしているのか?
  • 小型・コンパクトSUV部門で生じている、主な技術的傾向とは何か?
  • 多くの車種が中国で発売開始されるのにも関わらず、メーカー各社はなぜ、小型・コンパクトSUV新車の北米での発売開始に関心があるのか?
  • 現在、高級乗用車から小型・コンパクトSUVまでの供給している(または2020年までの供給開始を予定している)メーカーはどれか?

エグゼクティブ・サマリー

分析の範囲・目的・背景・手法

定義と分類

市場概況

メガトレンドと業界再編の影響

外部からの影響:市場促進・抑制要因

出荷量のシナリオと潜在的収益額の予測

比較分析

車両機能の分析

消費者の人口構造

ケーススタディ

結論と将来展望

付録

目次
Product Code: NC7A

Top 20 Global OEMs Target Launch of Over 62 Models in North America by 2020

The aim of this strategic report is to identify and analyze strategies for the small and compact SUV segment by key OEMs in the North American light passenger truck market. The study explores strategies that impact the competitive scenario and the growth for both the OEMs and the overall market. The study analysis consists of market share, revenue growth, market drivers and restraints, a consumer profile, vehicle features, and details of key models. The study period is from 2010 to 2020, with 2012 as the base year.

Key Questions this Study will Answer

  • Why are the key global OEM market participants launching models of small and compact SUVs?
  • Why are the strategies by OEMs aligned for the small and compact SUV segment affecting competition and growth aggression?
  • Why is the small and compact SUV segment causing an increase of OEM vehicle sales and revenue?
  • What are the key technology trends occurring in the small and compact SUV segment?
  • Despite most of the launches happening in China first, why are the OEMs interested in launching new models for the small and compact SUV segment in the North American market?
  • Which OEMs are deviating from the highest-sold sedan segment to the small and compact SUV segment or entering the market by 2020?

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Research Scope, Objectives, Background, and Methodology
  • Definitions and Segmentation
  • Market Overview
  • Mega Trends and Industry Convergence Implications
  • External Challenges: Drivers and Restraints
  • Unit Shipment Scenario and Potential Revenue Forecast
  • Comparative Analysis
  • Vehicle Feature Analysis
  • Consumer Demographics
  • Case Studies
  • Conclusions and Future Outlook
  • Appendix
Back to Top