市場調査レポート

Tesla Motorsの世界的事業展開:戦略的企業プロファイル

Strategic Corporate Profile of Tesla Motors' Global Operations

発行 Frost & Sullivan 商品コード 292448
出版日 ページ情報 英文 48 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
Back to Top
Tesla Motorsの世界的事業展開:戦略的企業プロファイル Strategic Corporate Profile of Tesla Motors' Global Operations
出版日: 2013年12月24日 ページ情報: 英文 48 Pages
概要

Tesla Motor Companyはユニークなビジネスモデル(企業ショールームとオンラインによる直販)を持っており、加えて、特許権を有する電気パワートレインコンポーネントをその他のOEMへ売却しています。

当レポートでは、Tesla Motor Company の戦略的企業プロファイルを提供しており、組織の成功に貢献する要因の特定と説明、製品ポートフォリオと販売実績、世界的なフットプリント、主な経営戦略の分析、および企業構造と製品別のアプローチなどについての分析をまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 Tesla Motorsの目標・戦略

第3章 Tesla Motorsのブランドポジショニング・戦略

第4章 製品戦略 - 製品ポートフォリオ・ロードマップ

第5章 技術戦略

第6章 パートナーのエコシステム

第7章 インフラ戦略

第8章 市場チャネル・ディーラーマネジメント戦略

第9章 成長戦略

第10章 主な結論

第11章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: ND68

From Industry Benchmark in Electric Vehicles to Mass Producer of Electric Vehicles by 2020

The aim of this strategic corporate profile is to provide an overview of the Tesla Motor Company that identifies and interprets the factors that contribute to the success of the organization. Tesla has a unique business model: direct sales through company showrooms and online. Additionally, Tesla sells patented electric powertrain components to other OEMs. This research also covers Tesla Motor's product portfolio and sales performance; further, it covers the company's global footprint, analyzes its key operational strategies, and focuses on its corporate structure and product-specific approaches.

Table of Contents

  • 1.Executive Summary
  • 2.Tesla Motors' Objectives and Strategy
  • 3.Tesla Motors' Brand Positioning and Strategy
  • 4.Product Strategy-Product Portfolio and Roadmap
  • 5.Technology Strategy
  • 6.Partner Ecosystem
  • 7.Infrastructure Strategy
  • 8.Market Channel and Dealer Management Strategy
  • 9.Growth Strategy
  • 10.Key Conclusions
  • 11.The Frost & Sullivan Story
Back to Top