市場調査レポート

デジタル小売りの到来および世界のカーディーラー構造への影響

The Advent of Digital Retailing and the Impact on Global Car Dealership Structures

発行 Frost & Sullivan 商品コード 292212
出版日 ページ情報 英文 101 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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デジタル小売りの到来および世界のカーディーラー構造への影響 The Advent of Digital Retailing and the Impact on Global Car Dealership Structures
出版日: 2013年12月17日 ページ情報: 英文 101 Pages
概要

2016年までに、自動車メーカーは世界で100店舗以上のデジタルショールーム/ライフスタイルストアをオープンする見込みです。

当レポートでは、自動車産業におけるデジタル小売りについて調査、分析および予測し、欧州・北米における自動車OEMの将来の成長のための小売り戦略・機会の特定、自動車産業にデジタルマーケティング・ソーシャルメディアが及ぼす影響の明示、および高い顧客満足度を達成するための世界の主要OEMによるデジタル小売り戦略の比較分析などを提供しており、戦略的結論と提言をまとめ、概略以下の構成でお届けします。

本調査は以下の疑問にお答えします。

  • 欧州・北米のデジタル小売り分野における世界の主要OEMの現況と将来および主要サービスは?
  • 世界の主要OEMが自動車販売の拡大に向け採用している各小売り技術は?
  • 将来のディーラーはどのように区分・位置付けされるか?将来デジタル小売りをターゲットにしている欧州・北米の主要都市は?
  • デジタル小売りの構築における課題は何か、また業界はどのように欧州・北米においてフランチャイズ法・州法・連邦法と連携しているか?
  • プレミアムOEMのデジタル小売り戦略は大衆市場OEMのそれとどう異なるか?
  • デジタルショールームは従来のディーラーとどう違うか?デジタルショールームの異なるコンポーネントとは?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲・目的・背景・調査手法

第3章 定義・セグメント

第4章 本調査で用いられた主な用語の定義

第5章 自動車産業におけるデジタル小売り:欧州・北米

  • 自動車産業における小売りチャネルの概要
  • 自動車小売りにおけるデジタル化レベル
  • デジタル化:米国 vs. EUの自動車産業
  • 世界の新車オンライン小売り:予測
  • 世界の新車オンライン小売り:状況分析
  • 主要OEMのデジタル小売り重視
  • 自動車ショールームにおける店舗内デジタル化の世界展望
  • ディーラーの地域セグメント:将来の状況
  • 大都市における将来のチャネルネットワーク構造
  • 販売を促進するデータマイニングおよびOEMのサポート
  • 従来型vs.デジタルセットアップ

第6章 自動車小売りにおけるデジタル化の影響:KPI分析

第7章 デジタル小売りに結びついた将来のデジタルマーケティング

  • デジタルマーケティングからデジタル小売りへ
  • 自動車小売りにおけるデジタル化の影響:KPI
  • KPIの重要性:自動車店舗タイプ別
  • KPI:Audi City London のケーススタディ

第8章 デジタル小売り(欧州)

第9章 欧州における現在のデジタル自動車小売り

  • 欧州のディーラー規制環境:一括適用免除戦略
  • 一括適用免除戦略の影響
  • 英国における主要ディーラーあたりの売上の変化
  • オフストアデジタル販売世代の動向分析
  • 店舗内デジタル化の主要デジタルベンダー・インテグレーター
  • デジタルショールームの例
  • ライフスタイルストアの例
  • 自動車ショールームのデジタル化:欧州
  • 英国における自動車デジタル小売り店舗
  • デジタル小売りのターゲットとしての主な都市:ロンドンの例
  • ケーススタディ:Audi City London
  • ケーススタディ:Mercedes-Benz
  • ケーススタディ:BMW
  • ケーススタディ:BMW はショールームの構成を変更
  • ケーススタディ:Fiat Mirafiori Outlet Italy
  • ケーススタディ:Dacia
  • ケーススタディ:IBM Intelligent Commerce Experience (ICE)

第10章 デジタル小売り(北米)

  • 北米における現在のデジタル自動車小売り動向
  • 米国における主要OEMのディーラーあたりの売上
  • 米国におけるディーラーフランチャイズ法:OEMへの主な課題
  • 米国におけるフランチャイズ法とデジタル化への影響
  • フランチャイズ法のケーススタディ:Tesla Motors
  • オフストアデジタル販売世代の動向分析
  • 米国の手法ディーラーのインターネット販売の成長
  • 米国の大都市とデジタルショールーム開発への影響
  • デジタルショールーム構造の状況分析
  • 店舗内デジタル化の主要バリューチェーン
  • 店舗内デジタル化のケーススタディ:Tesla Motors
  • 店舗内デジタル化のケーススタディ:自動車におけるAppleの天才的モデル
  • ケーススタディ:Googleのオンライン自動車小売り、ほか

第11章 主な調査結果・将来の展望:欧州・北米

第12章 付録

目次
Product Code: M97C

By 2016, Automakers are Expected to Open more than 100 Digital Showroom/Lifestyle Stores Globally

The aim of this study is to research, analyze, and forecast digital retailing in the automotive industry. Digital retailing is creating a revolution in the way cars are being sold or the way a brand is being experienced in prime areas of a city. The research identifies retail strategies and opportunities for future growth of automotive original equipment manufacturers (OEMs) in Europe and North America. It also highlights influence of digital marketing and social media on the automotive industry and offers a comparative analysis of key global OEMs' digital retailing strategies to achieve high levels of customer satisfaction. It concludes with strategic conclusions and recommendations.

Key Questions this Study Will Answer

  • Who are the current and future key global OEMs in the digital retail space in Europe and North America? What are their key offerings?
  • What are the different retail methodologies adopted by key global OEMs to increase vehicle sales?
  • How would future dealerships be segmented and positioned? What are the key cities in Europe and North America targeting digital retailing in the future?
  • What are the challenges in establishing digital retailing, and how is the industry working with franchise laws and state federal laws in Europe and North America?
  • How does the digital retail strategy of the premium OEMs differ from that of mass-market OEMs?
  • How is the digital showroom different from a conventional dealership? What are the different components of a digital showroom?

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

3. Definitions and Segmentations

4. Definitions of Selected Terms Used in the Study

  • Abbreviations and Acronyms Used
  • Definition of Digital in Retailing
  • Automotive Dealership Segmentation

5. Digital Retailing in the Automotive Industry-Europe and North America

  • Overview of Channels of Retailing in the Automotive Industry
  • Degree of Digitization in Car Retailing
  • Digitization-US vs. EU Automotive Industry
  • Global New Car Online Retail-Forecast
  • Global New Car Online Retail-Scenario Analysis
  • Digital Retailing Focus of Key OEMs
  • Global Outlook of In-store Digitization in Car Showrooms
  • Key Future Characteristics of Dealerships by Geographic Region
  • Geographic Segmentation of Dealerships: A Future Scenario
  • Structure of a Future Channel Network in a Mega City
  • Data Mining to Drive Sales and Support of OEMs
  • Conventional versus Digital Setup

6. Impact of Digitization on Car Retailing-KPI Analysis

7. Future Digital Marketing Linked to Digital Retailing

  • From Digital Marketing to Digital Retailing
  • Impact of Digitization on Car Retailing-KPIs
  • KPI Significance by Vehicle Store Type
  • KPIs-Audi City London Case Study

8. Digital Retailing (Europe)

9. Current Digital Car Retailing Trends in Europe

  • European Dealer Regulatory Environment-Block Exemption Strategy
  • Impact of Block Exemption Strategy
  • Change in Sales Per Main Dealer in the UK
  • Trend Analysis of Off-store Digital Sales Generation
  • Leading Digital Vendors and Integrators for In-Store Digitization
  • Example of Digital Showroom
  • Example of Lifestyle Stores
  • Digitization in Car Showrooms-Europe
  • Automotive Digital Retail Stores in the UK
  • Selected Cities as Targets for Digital Retailing-Example of London
  • Case Study: Audi City London
  • Case Study: Mercedes-Benz
  • Case Study: BMW
  • Case Study: BMW's Changing Composition of Showrooms
  • Case Study: Fiat Mirafiori Outlet Italy
  • Case Study: Dacia
  • Case Study: IBM Intelligent Commerce Experience (ICE)

10. Digital Retailing (North America)

  • Current Digital Car Retailing Trends in North America
  • US Sales per Dealership for Key OEMs
  • US Dealer Franchise Laws: Key Challenges Posed to OEMs
  • US Franchise Laws and Impact on Digitization
  • Franchise Law Case Study: Tesla Motors
  • OEM and Dealer Digital Investment and Fulfillment Structure
  • Trend Analysis of Off-store Digital Sales Generation
  • Off-store Digital Lead Generation Channels Comparative Analysis
  • Off-store Digital Lead Generation Channels Discussion
  • Internet Sales Growth of Key US Dealerships
  • US Mega Regions and Impact on Digital Showroom Development
  • New York City the Right Fit for 1st Wave of Digital Showrooms
  • Digital Showroom Structure Scenario Analysis
  • In-store Digitization Key Value Chain Participants
  • In-store Digitization Case Study: Tesla Motors
  • In-store Digitization Case Study: Apple Genius Model in Automotive
  • Case Study: Google's Online Automotive Retailing
  • Key OEM and Dealer Group Digitization Investments

11. Key Findings and Future Outlook-Europe and North America

  • Conclusions and Future Outlook

12. Appendix

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