市場調査レポート

欧州のスマートエネルギー市場:プラットフォーム間の競争

Battle of the Platforms in European Smart Energy

発行 Frost & Sullivan 商品コード 285156
出版日 ページ情報 英文 16 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
Back to Top
欧州のスマートエネルギー市場:プラットフォーム間の競争 Battle of the Platforms in European Smart Energy
出版日: 2013年09月30日 ページ情報: 英文 16 Pages
概要

欧州諸国においては、エネルギー産業の転換がスマートホームへの進歩を促進するものと考えられています。結果として、エネルギー企業の目標達成に際してはICTが不可欠なものとなります。なぜなら、スマートホーム・サービス導入の鍵となるユニバーサルなプラットフォームの構築に際して、ICTベンダーが大きな役割を果たすからです。

当レポートでは、欧州の今後のスマートホーム市場におけるプラットフォームの重要性について分析すると共に、スマートホーム市場の進化・拡張がICT業界にもたらす市場機会について考察し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

第1章 サマリー

第2章 主なメッセージ

第3章 背景

第4章 スマートホーム提案におけるプラットフォームの役割

第5章 競合動態:エネルギー・ICT・ホームオートメーションは自然なパートナーである

  • 内部の顧客関係の処理能力
  • スマートホーム向け実現技術の市場シェア
  • スマートホーム向け技術革新:内部での旺盛な需要
  • スマートホームへのロードマップに対する内部の理解
  • スマートホーム用デバイス向け流通ネットワークの強み
  • スマートホーム向け顧客信頼・ブランド価値の程度
  • エコシステム(製品体系)の強み
  • 顧客に対するこれまでの理解

第6章 ICT業界の市場機会を理解する

  • エネルギー産業
  • ICT業界

第7章 結論

第8章 法的免責事項

第9章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: M9DC-01-00-00-00

This analysis investigates why the platform in the home is an important step to win in the smart home opportunity. It also highlights the opportunities for IT and Communications Technologies (ICT) industry as the smart home market evolves to fit in a connected world future. Frost & Sullivan believes that transformation in the energy industry will accelerate the progress towards smart home in Europe. As a result, ICT is needed to help energy companies achieve this vision, as ICT vendors are in a prime position to push the development of a universal platform that will be the cornerstone of a smart home offering.

Table of Contents

  • 1. Summary
  • 2. Key Messages
  • 3. Background
  • 4. The Role of the Platform in Smart Home Propositions
  • 5. Competitive Dynamics-Energy, ICT and Home Automation are Natural Partners
    • Internal Customer Relationship Capabilities
    • Share of Enabling Technology for Smart Homes
    • Internal Appetite for Innovations for Smart Homes
    • Internal Understanding of Roadmap to Smart Homes
    • Strength of Distribution Network for Smart Home Devices
    • Degree of Customer Trust or Brand Equity for Smart Homes
    • Strength of Ecosystems
    • Existing Understanding of Customers
  • 6. Making Sense of ICT Opportunities
    • Energy
    • ICT
  • 7. The Last Word
  • 8. Legal Disclaimer
  • 9. The Frost & Sullivan Story
Back to Top