市場調査レポート

アジア太平洋地域のUCaaS市場の分析

Analysis of APAC UCaaS Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 285147
出版日 ページ情報 英文 112 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
Back to Top
アジア太平洋地域のUCaaS市場の分析 Analysis of APAC UCaaS Market
出版日: 2013年09月24日 ページ情報: 英文 112 Pages
概要

当レポートでは、アジア太平洋地域におけるUCaaS(サービスとしてのユニファイドコミュニケーション)市場について調査分析し、市場概要、促進要因・抑制要因、予測と動向、市場シェアと競合分析を提供するほか、セグメント分析、地域分析も含めて、概略以下の構成でお届けいたします。

本調査で扱っている内容

  • アジア太平洋地域の市場はどの段階か?各種サービスセグメント間でどのように多様化して成長しているか?
  • 既存の競合企業は顧客ニーズに見合うように適切に構造化されているか? 地域/世界の競合企業にとって戦略の中心とは?
  • 新興のサービスセグメント(エンタープライズモビリティ、ビデオコラボレーションなど)間で、市場はどのように進化しているか?
  • UCaaS導入に関するアジア太平洋地域の顧客の懸念事項は?
  • ベンダー、システムインテグレーター、サービスプロバイダーは、成長促進のために何をしているか?
  • テレコムオペレーター、インターネットサービスプロバイダー(ISP)、会議サービスプロバイダー(CSP)は独立する準備ができているか?それとも、事業提携のパートナーシップを必要としているか?

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

第3章 UCaaS:総合市場

  • 外部の課題:促進要因・抑制要因
  • 予測と動向
  • 市場シェアと競合分析

第4章 セグメント分析

  • ホステッドテレフォニー
  • UCアプリケーション
  • コラボレーションサービス
  • ホステッドコンタクトセンターサービス

第5章 地域分析

  • オーストラリア、ニュージーランド
  • 東南アジア諸国連合(ASEAN)
  • 大中華圏
  • 日本
  • 韓国

第6章 まとめ

第7章 免責事項

第8章 付録

目次
Product Code: P70D-01-00-00-00

This research study contains the analysis of Asia-Pacific UC as a service market for 2012. It examines the drivers and restraints for growth, pricing, and technology trends. Four segments are covered in this study and they are hosted telephony, UC application, collaboration services, hosted contact center services. The study also attempts to forecast the market revenue for the next seven years. Key market participants and their respective market shares have been analyzed. Besides, detailed breakdown by region is also provided which includes ANZ, ASEAN, Greater China, Japan, and South Korea.

Key Questions This Study Will Answer

  • What is the market stage in Asia-Pacific and how is the growth diversifying among various service segments?
  • Are the existing competitors structured correctly to meet customer needs? What is the strategic focus for local and global competitors, respectively?
  • How is the market evolving among the various emerging services segments such as enterprise mobility and video collaboration?
  • What are the key concerns of customers in Asia-Pacific regarding their adoption of UC as a service?
  • What are vendors, system integrators, and service providers doing to drive growth?
  • Are telecom operators, Internet service providers (ISP), and conferencing service providers (CSP) ready to go alone, or do they need partnerships to take their business to the next level?

Table of Contents

  • 1. Executive Summary
  • 2. Market Overview
  • 3. Total UCaaS Market
    • External Challenges: Drivers and Restraints
    • Forecast and Trends
    • Market Share and Competitive Analysis
    • 4. Segment Breakdown
    • Hosted Telephony
    • UC Application
    • Collaboration Services
    • Hosted Contact Center Services
  • 5. Region Breakdown
    • ANZ
    • ASEAN
    • Greater China
    • Japan
    • South Korea
  • 6. The Last Word
  • 7. Legal Disclaimer
  • 8. Appendix
Back to Top