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市場調査レポート

インドでのオンライン・ショッピング行動に対するソーシャルメディアの影響力

Impact of Social Media on Online Shopping Behaviour in India

発行 Frost & Sullivan 商品コード 279590
出版日 ページ情報 英文 53 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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インドでのオンライン・ショッピング行動に対するソーシャルメディアの影響力 Impact of Social Media on Online Shopping Behaviour in India
出版日: 2013年08月28日 ページ情報: 英文 53 Pages
概要

当レポートでは、消費者調査の結果に基づいて、インド国民のオンライン・ショッピング行動に対するソーシャルメディアの影響力について分析し、ソーシャルメディアの利点や各企業での活用方法、オンライン小売業の将来展望、従来型のマーケティング手法とソーシャルメディア・マーケティングとの相違点などを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

市場概要:ソーシャルメディアの利点

購買行動に対するソーシャルメディアの影響力:インド国内の消費者調査より

オンライン/ソーシャルメディア・マーケティング

オンライン小売業の現状と将来性

結論

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: 9849 Segment 33

Social Media Impact On Online Shopping Behavior in India

A new market insight discussing the apparent benefits of social media and how it can be applied by enterprises to their advantage

Over 130 million Indians are connected to the Web via fixed and mobile broadband. Marketing forms for traditional platforms and social media are highly disparate. While the benefits of social media in terms of investment and returns appear visibly higher than incumbent methods of marketing and advertising, these cannot be taken for granted. Social media marketing has to be carefully and strategically implemented to see tangible results. This research insight studies the impact of social media on online shopping among Indians based on a consumer survey. This insight also presents an overview of future online retailing trends and discusses the difference between traditional and social media marketing.

Key Insights:

  • As internet usage among urban India continues to rise, more hours will be spent online browsing for various needs including entertainment, networking, business, academics and shopping. and a variety of products at a range of prices, makes online retailing an attractive alternative for traditional shopping in the kirana stores, retail outlets and supermarkets.
  • Good indexing and search tools, easy payment options, streamlined logistical infrastructure for shipping
  • Empowered by the social media medium, consumers are visibly braver with their opinions and share views on anything including news, politics, products, movies and food.

Table of Contents

  • Executive Summary
  • An Overview-The Social Media Advantage
  • Impact of Social Media on Purchasing Behaviour in India-Customer Survey
  • Online and Social Media Marketing
  • The Present and Future of Online Retail
  • Conclusion
  • The Frost & Sullivan Story
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