市場調査レポート

北米の自動車部品・サービス市場におけるeリテーリングの市場機会の分析:電子調達が総売上高の10%を占める見通し

Opportunity Analysis of eRetailing for Automotive Parts and Service in the North American Market: Digital Purchases Likely to Account for Over 10 Percent of Total Sales by 2020

発行 Frost & Sullivan 商品コード 278035
出版日 ページ情報 英文 133 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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北米の自動車部品・サービス市場におけるeリテーリングの市場機会の分析:電子調達が総売上高の10%を占める見通し Opportunity Analysis of eRetailing for Automotive Parts and Service in the North American Market: Digital Purchases Likely to Account for Over 10 Percent of Total Sales by 2020
出版日: 2013年07月31日 ページ情報: 英文 133 Pages
概要

北米の自動車部品・サービスのオンライン小売市場は、2009年以降急速に成長しています。低価格製品が成長の主な促進要因となっていますが、充足度やその他の利便性も、eリテーリングの価値命題の要素としての重要性を増しています。

当レポートでは、北米における自動車部品・サービスのeリテーリング(電子小売取引)について分析し、全体的な小売販売収益の動向(過去4年間の実績値と今後8年間の予測値)や、部門別の詳細動向、各企業の競争状況、既存/新規のビジネスモデルなどを調査・推計して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 自動車部品のインターネット販売チャネルおよびサービスチャネルの成長促進要因は何か?従来型の流通チャネル・企業に対する影響は?
  • どのアフターマーケット・チャネルが、インターネット販売の拡大からの脅威を最も強く受けているのか?最もメリットを受けている企業はどれか?
  • インターネット・チャネルの限界と欠点とは何か?
  • インターネット・チャネルの業者の価値命題や強み・弱みとは何か?
  • このチャネルにおける新たな機会とは何か?各企業は市場シェア・収益の拡大のためにどのような戦略を展開すべきか?

エグゼクティブ・サマリー

分析の範囲・目的・背景・手法

定義と分類

eリテーリング市場の概況:自動車業界および他の業界の場合

  • 全世界のオンライン小売業の売上高の見通し
  • オンライン小売の市場収益額:北米の場合
  • オンライン製品普及率:自動車市場と他のカテゴリーの場合
  • 主な小売業者の店舗/オンラインでの売上高
  • eリテーリング関連法規の動向:米国の場合
  • マクロ的・ミクロ的影響:自動車業界の実店舗型/オンライン型小売業の場合

自動車部品・サービスのeリテーリングに対するメガトレンドの影響度

  • 自動車のアフターマーケットに影響する主なメガトレンド
  • メガトレンドの影響:都市化
  • メガトレンドの影響:コネクティビティとコンバージェンス
  • メガトレンドの影響:社会的傾向
  • 全世界のソーシャルコマース利用者数の予測

自動車部品・サービスのeリテーリングの需要要因と課題

  • 部品関連のオンラインリサーチ・販売に対する主な影響要因
  • 部品をオンラインで購入しない主な理由
  • 自動車のeリテーリング業者が直面する主な課題

自動車部品・サービスのeリテーリング市場の概況

  • 自動車のeリテーリングのギャップ
  • 自動車部品eリテーリングの成長への影響要因
  • 自動車部品・サービスのデジタル化の浸透の動き
  • eリテーリングの進化
  • 操業中の主な自動車eリテーリング業者
  • 自動車eリテーリングのバリューチェーン
  • 自動車部品の小売業のバリューチェーン分析:中核的企業
  • 自動車部品eリテーリングの近年の戦略的発展

自動車部品・サービスのeリテーリングの市場収益の分析と予測

  • 自動車部品・サービスのeリテーリング:収益シナリオ分析
  • 収益予測シナリオの前提条件
  • 自動車部品のオンライン収益 vs. 自動車部品アフターマーケットの収益総額
  • 市場収益の内訳(予想値):企業の種類別
  • ビジネスモデル別の総販売額
  • 自動車業界のeリテーリング収益に関する議論
  • 自動車業界のeリテーリング製品のカテゴリーの分析

自動車部品・サービスのeリテーリングのビジネスモデル

  • 自動車のeリテーリングのビジネスモデル:直接販売・マーケットプレイス(市場販売)
  • なぜ市場モデルが機能するのか
  • ケーススタディ:Amazon.comのマーケットプレイス・モデル
  • ケーススタディ:eBay Motorsのマーケットプレイス・モデル
  • ケーススタディ:Ahwooga.comのマーケットプレイス・モデル
  • 企業別のビジネスモデル分析

第10章 実店舗からオンラインへ:自動車部品・サービス小売業におけるデジタル・コンバージェンス戦略

  • 自動車部品販売の将来動向:二重チャネルから多重チャネルへ
  • コンバージェンス戦略:自動車部品業界におけるソーシャルコマース
  • ケーススタディ:AutoZoneのソーシャルコマース戦略
  • ケーススタディ:Advance Auto Partsのソーシャルコマース戦略
  • コンバージェンス戦略:自動車部品業界でのモバイルコマース
  • ケーススタディ:eBay Motors App
  • ケーススタディ:AutoZone App
  • コンバージェンス戦略:応用型の製品充足手法
  • 自動車部品小売業の新たな製品充足モデルの影響度
  • 主要企業の製品充足活動の比較分析
  • コンバージェンス戦略:サービス・アグリゲーション
  • ケーススタディ:DealerCoupons.caのサービス・アグリゲーションモデル
  • ケーススタディ:AutoMDのサービス・アグリゲーションモデル
  • コンバージェンス戦略:デジタル小売販売
  • コンバージェンス戦略:テレマティクス
  • 部品小売業における実店舗・オンライン販売の一体運営状況
  • 自動車部品・サービスのeリテーリングの競争分析:企業の種類別
  • 企業の種類別の比較分析
  • 自動車のeリテーリング業者の今後の成長見通し
  • 量産車のeリテーリング業者/アグリゲーターの今後の成長見通し
  • 従来型流通業者・小売業者の今後の成長見通し
  • 量産車の小売業者の今後の成長見通し
  • OES/ディーラーの今後の成長見通し

自動車部品・サービスのeリテーリングの競争環境と主要企業

プロファイル

  • 主要企業の比較分析
  • 企業プロファイル:大型eリテーリング業者/アグリゲーター−−Amazon.comの場合
  • 企業プロファイル:アグリゲーター−−eBayの場合
  • 企業プロファイル:自動車のeリテーリング業者−−US Auto Parts Network Inc.の場合
  • 企業プロファイル:従来型流通/小売業者−−AutoZoneの場合
  • 企業プロファイル:従来型流通/小売業者−−NAPAの場合
  • 企業プロファイル:従来型流通/小売業者−−Advance Auto Partsの場合
  • 企業プロファイル:OES−−Ford Motor Companyの場合

結論と将来展望

付録

目次
Product Code: NBE6-01-00-00-00

Abstract

The online retailing market for automotive parts and services in North America has grown rapidly in North America since 2009. While lower online pricing has been the key growth driver, fulfillment and other convenience factors are increasingly becoming key value propositions for parts eRetailing. The research study analyzed the market through extensive interviews with market participants and consolidated secondary data. The research examines total online parts sales revenue, category analysis, competitive positions, and existing/emerging business models. The study period is from 2009 to 2012, with a forecast period of 2013 to 2020.

Key Questions This Study Will Answer

  • What are the current factors driving the growth of the Internet sales channel for automotive parts and service channel? How does this growth impact market entities in traditional distribution channels?
  • Which aftermarket channels are most threatened by the growth of Internet sales? Which competitors are expected to benefit from entry and participation in this channel?
  • What are the limitations and drawbacks of the Internet channel?
  • What are the value propositions, strengths, and weaknesses of key competitors in the Internet channel?
  • What are the emerging opportunities in this channel? What strategies should competitors adopt to grow their market share and revenue in this channel?

About Frost & Sullivan

Frost & Sullivan, founded in 1961, has more than 40 global offices with more than 1,800 industry consultants, market research analysts, technology analysts and economists. Our mission is to research and analyze new market opportunities for corporate growth.

We are the world leader in growth consulting and the integrated areas of technology research, market research, economic research, corporate best practices, training, customer research, competitive intelligence, and corporate strategy.

Table of Contents

  • 1. Executive Summary
  • 2. Research Scope, Objectives, Background, and Methodology
  • 3. Definitions and Segmentation
  • 4. eRetailing Market Overview-Automotive and non-Automotive
    • Global Online Retail Sales Outlook
    • Online Retail Market Revenue-North America
    • Online Product Penetration Rates - Automotive and Other Categories
    • Key Retailers Bricks vs. Clicks Sales
    • Key Legislative Developments in eRetailing-US
    • Macro to Micro Implications in Bricks and Clicks Retailing in Automotive
  • 5. Impact of Mega Trends on Automotive Parts and Service eRetailing
    • Key Mega Trends Impacting Automotive Aftermarket
    • Impact of Mega Trends-Urbanization
    • Impact of Mega Trends-Connectivity and Convergence
    • Impact of Mega Trends-Social Trends
    • Global Social Commerce Users Forecast
  • 6. Automotive Parts and Service eRetailing Demand Factors and Challenges
    • Key Influencers of Parts-Related Online Research and Sales
    • Key Reasons for Not Buying Parts Online
    • Key Market Challenges Facing Automotive eRetailers
  • 7. Automotive Parts and Service eRetailing Market Overview
    • The Automotive eRetailing Gap
    • Growth Influencers in Auto Parts eRetailing
    • Digitization Expansion Trend in Automotive Parts and Service
    • eRetailing Evolution
    • Key Automotive eRetail Participants in Operation
    • Automotive eRetailing Value Chain
    • Automotive Parts Retail Value Chain Analysis-Core Participants
    • Recent Strategic Developments in Automotive Parts eRetailing
  • 8. Automotive Parts and Service eRetailing Revenue Analysis and Forecast
    • Automotive Parts and Service eRetailing-Revenue Scenario Analysis
    • Revenue Forecast Scenario Assumptions to 2020
    • Online Parts Revenue vs. Total Aftermarket Parts Revenue
    • Percent Revenue Forecast by Competitor Type
    • Gross Merchandise Volume by Business Model Type
    • Automotive eRetailing Revenue Discussion
    • Automotive eRetailing Product Category Analysis
  • 9. Automotive Parts and Service eRetailing Business Models
    • Automotive eRetailing Business Models: Direct and Marketplace
    • Why The Marketplace Model Works
    • Case Study-Amazon.com Marketplace Model
    • Case Study-eBay Motors Marketplace Model
    • Case Study-Ahwooga.com Marketplace Model
    • Business Model Analysis by Market Participant
  • 10. From Bricks to Clicks: Digital Convergence Strategies in Automotive Parts and Service Retailing
    • Future of Automotive Parts Sales: Bi-channel to Omni-channel
    • Convergence Strategy: Social Commerce in Automotive Parts
    • Case Study-AutoZone Social Commerce Strategy
    • Case Study-Advance Auto Parts Social Commerce Strategy
    • Convergence Strategy-Mobile Commerce in Automotive Parts
    • Case Study-eBay Motors App
    • Case Study-AutoZone App
    • Convergence Strategy-Customized Fulfillment
    • Impact of Emerging Fulfillment Models on Auto Parts Sales
    • Fulfillment Comparative Analysis for Key Participants
    • Convergence Strategy-Service Aggregation
    • Case Study-DealerCoupons.ca's Service Aggregation Model
    • Case Study-AutoMD's Service Aggregation Model
    • Convergence Strategy-Digital Retailing
    • Convergence Strategy-Telematics
    • Bricks and Clicks Convergence Matrix for Parts Retailing
    • Automotive Parts and Service eRetailing Competitive Analysis by Participant Type
    • Comparative Benchmarking by Participant Type
    • Automotive eRetailer Future Growth Outlook
    • Mass eRetailer/Aggregator Future Growth Outlook
    • Traditional Distributor/Retailer Future Growth Outlook
    • Mass Retailer Future Growth Outlook
    • OES/Dealers Future Growth Outlook
  • 11. Automotive Parts and Service eRetailing Competitive Analysis and Key Competitor
  • 12. Profiles
    • Comparative Benchmarking by Key Participant
    • Company Profile: Mass eRetailer/Aggregator-Amazon.com
    • Company Profile: Aggregator-eBay
    • Company Profile: Automotive eRetailer-US Auto Parts Network Inc.
    • Company Profile: Traditional Distributor/Retailer-AutoZone
    • Company Profile: Traditional Distributor/Retailer-NAPA
    • Company Profile: Traditional Distributor/Retailer-Advance Auto Parts
    • Company Profile: OES-Ford Motor Company
  • 13. Conclusions and Future Outlook
  • 14. Appendix
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