市場調査レポート

インド主要都市のモビリティの傾向:渋滞深刻化・マイカー急増の見通し

Mobility Trends in Select Indian Cities: Increased Congestion and Explosive Growth of Private Vehicles is Envisaged for Major Indian Cities

発行 Frost & Sullivan 商品コード 278031
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.12円で換算しております。
Back to Top
インド主要都市のモビリティの傾向:渋滞深刻化・マイカー急増の見通し Mobility Trends in Select Indian Cities: Increased Congestion and Explosive Growth of Private Vehicles is Envisaged for Major Indian Cities
出版日: 2013年07月31日 ページ情報: 英文
概要

インドの主要都市では、公共交通機関がまだ貧弱な状態にあるため、各種交通手段や通勤者に多大な圧力がかかっています。また、CO2排出量も急増しており、2035年までには現在より4倍も増えて、12億1200万トンに達すると予想されています。

当レポートでは、インドの都市部におけるモビリティの現状と将来動向について分析し、インド各地でのモビリティのパターン、モビリティの様々な側面(モーダルシフト・大気汚染、交通安全、CO2排出など)に関する指標、主要都市でのケーススタディ、自動車産業に対する影響、今後の方向性などを調査して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析の範囲・目的・手法・背景および定義

第3章 インドにおけるモビリティ:概況

第4章 インドにおける「持続可能な交通手段」のビジョン

  • インドの都市部の交通環境
  • 発展促進要因としてのモビリティの重要性
  • 「持続可能なモビリティ」のジレンマ
  • 産業上の課題
  • インドの「混雑のパラドックス」
  • 自動車の密度
  • モーダルシフト
  • モビリティ関連の重要指標

第5章 インド主要都市の交通実績指数

  • 公共交通機関のアクセシビリティ指数
  • サービスへのアクセシビリティ指数
  • 混雑指数
  • 歩行可能性(Walkability)指数
  • 都市バス供給指数
  • 安全性指数
  • 路上駐車妨害指数
  • 世界の総人口:地域別内訳

第6章 モーダルシフトとそのインドのモビリティへの将来的影響の分析

  • インドの都市部における、現在のモーダルスプリット(交通機関分担)
  • インドの都市部にとって理想的なモーダルスプリット
  • 主要都市でのモーダルスプリット
  • インドの貧弱なモーダルスプリットの影響
  • 公共交通手段のシェア
  • 移動距離
  • 平均移動時間
  • 主要都市での人口1000人当たり車両数
  • 自動車密度と家計所得の中間値との相関性
  • 主要交通路での平均移動速度(期待値)
  • 平均移動速度(期待値)の減速の影響
  • 交通手段のシェア(推計値)
  • 貧弱なモーダルスプリットの影響度

第7章 インドの交通安全とモビリティへの影響度

  • 交通事故
  • 世界各国の交通事故の主な原因
  • インドの交通事故
  • 交通安全に関するドイツの教訓
  • 安全技術に関する欧州の法規制
  • 安全システムによる交通事故低減の可能性
  • 世界各国の交通安全規制
  • アクティブセーフティに関する規制
  • 衝突試験の成績
  • インドにおける交通安全の促進・阻害要因
  • 交通事故予防のための行動領域
  • インドの交通事故死亡者低減のためのロードマップ

第8章 公害とインドの持続可能なモビリティの将来性

第9章 交通手段からのCO2排出

  • インドの交通手段からのCO2排出
  • 自動車からのCO2排出の傾向
  • インドでの温室効果ガスの排出
  • 大気汚染に関する課題
  • 環境を重視した財政政策:国際的な経験
  • CO2排出規制の枠組み
  • CO2排出規制:インドの今後の取り組み
  • CO2排出抑制のための解決策
  • CO2排出抑制:自動車の需要・収益性への影響

第10章 ケーススタディ:アーメダバードのバス高速輸送システム(BRTS)

第11章 ケーススタディ:デリー地下鉄とそのモビリティへの影響度

第12章 結論と提言

第13章 付録

目次
Product Code: P5F5-01

Abstract

Increased Congestion and Explosive Growth of Private Vehicles is Envisaged for Major Indian Cities

The aim of this study is to analyze the patterns, dynamics, and trends of Indian mobility, in selected Indian cities, and their impact on the automotive industry. The study covers the mobility patterns across India. The analysis is based on various aspects like modal shift, pollution, road safety, and other key transport performance indicators. The study reveals that the poorly developed public transportation systems in major Indian cities are exerting pressure on the road infrastructure and commuters. It also forecasts that CO2 emissions on Indian roads are likely to quadruple by 2035, reaching a value of 1,212 million tonnes.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Research Objective, Scope, Methodology, Background and Definitions

3. Mobility in India-An Overview

4. Vision for Sustainable Transport in India

  • The Urban Transport Environment-India
  • Importance of Mobility as a Development Driver
  • The Sustainable Mobility Dilemma
  • Industry Challenges
  • Congestion Paradox in India
  • Car Density
  • Modal Shift
  • Important Mobility Indicators

5. Transport Performance Indices for Major Indian Cities

  • Public Transport Accessibility Index
  • Service Accessibility Index
  • Congestion Index
  • Walkability Index
  • City Bus Supply Index
  • Safety Index
  • On-street Parking Interference Index
  • Global Population-Breakdown by Region

6. Analysis of the Modal Shift and its impact on the Future of Mobility in India

  • Existing Modal Split in Indian Cities
  • Desirable Modal Split for Indian Cities
  • Modal Spilt in Select Indian Cities
  • Implications of the Poor Modal Split in India
  • Share of Public Transport
  • Trip Length
  • Average Travel Time
  • Vehicles per 1,000 Population in Select Cities
  • Car Density v. Median Household Income
  • Anticipated Average Journey Speed on Major Corridors
  • Implications of Reducing Anticipated Average Journey Speed
  • Estimated Mode Share
  • Implications of a Poor Modal Split

7. Road Safety in India and its Impact on Mobility

  • Road Accidents
  • Leading Global Causes of Accidents
  • Road Accidents in India
  • Lessons from Germany on Road Safety
  • European Legislations for Safety Technologies
  • Accident Reduction Potential of Safety Systems
  • Global Safety Regulations
  • Active Safety Regulations
  • Crash Test Rating
  • Drivers and Restraints for Safety in India
  • Action Areas for Accident Prevention
  • Roadmap to Reduce Fatalities on Indian Roads

8. Pollution and the Future of Sustainable Mobility in India

9. Transport Emissions

  • CO2 Emission on Indian Roads
  • Passenger Car CO2 Emission Trends
  • Greenhouse Gas Emissions from India
  • Pollution Challenges
  • International Experience in Environmentally Motivated Fiscal Policies
  • CO2 Emission Framework
  • CO2 Emissions-The Way Forward for India
  • CO2 Emission Reduction Solutions
  • CO2 Emission Reduction-Impact on Vehicle Demand and Profitability

10. Case Study-Ahmedabad Bus Rapid Transit System (BRTS)

11. Case Study-Delhi Metro and its Impact on Mobility

12. Conclusions and Recommendations

13. Appendix

Back to Top