市場調査レポート

世界の自動車部品産業の財務評価:財務比率分析の全体論的アプローチ−−目下の必要事項

Financial Assessment of the Global Automotive Components Industry: A Holistic Approach to Ratio Analysis-The Need of the Hour

発行 Frost & Sullivan 商品コード 277821
出版日 ページ情報 英文 88 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.95円で換算しております。
Back to Top
世界の自動車部品産業の財務評価:財務比率分析の全体論的アプローチ−−目下の必要事項 Financial Assessment of the Global Automotive Components Industry: A Holistic Approach to Ratio Analysis-The Need of the Hour
出版日: 2013年07月29日 ページ情報: 英文 88 Pages
概要

当レポートでは、全世界の自動車部品業界(シャーシ・パワートレイン・安全性関連部品など)の株式会社の各種財務比率(レシオ)について調査し、収益性・流動性・回転率(アクティビティ)・支払能力(ソルベンシー)の4分野に関する様々な指標を計測すると共に、業績上位企業の一覧や、各部門の平均値との比較、ポートフォリオ分析(シャープレシオ(Sharpe Ratios)など)の結果なども盛り込んで、概略以下の内容でお届けいたします。

エグゼクティブ・サマリー

主な用語の定義

分析目的・範囲

分析手法

市場参入企業が直面する主なリスク/課題

シャーシ

パワートレイン

安全性関連

Markowitz型ポートフォリオ配分:業界のシャープレシオの決定

法的免責事項

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: NBD4-F1

Abstract

A Holistic Approach to Ratio Analysis-The Need of the Hour

This financial assessment study analyzes the financial ratios of public companies across the globe in the Chassis, Powertrain, and Safety market segments. It computes industry benchmarks and identifies top companies and best practices. To assess the financial performance, ratios are divided into four categories including: profitability, liquidity, activity, and solvency. Weights are assigned to different ratios based on the industry, and an overall ranking is determined. Top performers in each sector are highlighted as well. The study also presents a portfolio analysis, wherein key indicators such as Sharpe's ratio and portfolio risk of top companies in each sector have been computed.

Table of Contents

  • 1. Executive Summary
  • 2. Definition of Key Terms
  • 3. Research Objective and Scope
  • 4. Research Methodology
  • 5. Key Risks/Challenges Faced by Industry Participants
  • 6. Chassis
  • 7. Powertrain
  • 8. Safety
  • 9. Markowitz Portfolio Allocation-Determination of Industry Sharpe Ratios
  • 10. Legal Disclaimer
  • 11. The Frost & Sullivan Story
Back to Top