株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

南アフリカのモバイルバンキング市場の分析:成長とパートナーシップの機会

Analysis of the South African Mobile Banking Market: Growth and Partnership Opportunities in the Mobile Banking Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 275748
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
南アフリカのモバイルバンキング市場の分析:成長とパートナーシップの機会 Analysis of the South African Mobile Banking Market: Growth and Partnership Opportunities in the Mobile Banking Market
出版日: 2013年07月05日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、南アフリカのモバイルバンキング市場について調査分析し、市場概要、市場環境について検証し、市場に影響を与える促進要因・抑制要因、予測と動向、競合分析なども含めて、概略以下の構成でお届けいたします。

本調査で扱っている内容

  • 南アフリカ市場の環境におけるモバイルバンキングの影響は?
  • 成長とイノベーションの余地はあるか?
  • モバイルバンキングプラットフォーム以外の金融サービスは、通信によってどのように実現するか?
  • モバイルバンキングは、従来の実店舗方式の銀行に取って代わるか?
  • モバイルバンキングの促進要因は?参入業者が直面する課題は?
  • 経済の低所得部門に対する金融サービスを促進するのは、どのモバイルソリューションか?

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 市場概要
  • 南アフリカ市場の環境
  • モバイルバンキング:総合市場
    • 外部の課題:促進要因と抑制要因
    • 予測と動向
    • 競合分析
  • 最近の動向とパートナーシップ - 通信と金融サービス
  • モバイルバンキングが提供する機会
  • まとめ(結論と影響)
  • 付録
目次
Product Code: M891-01-00-00-00

Abstract

Growth and Partnership Opportunities in the Mobile Banking Market

South Africa has an established financial services system that is comparable to various first world countries. However, the income disparity of the individuals in the country prevents a large portion of the South African population to access financial products and services and become part of the formal economy. The biggest barrier to entry for individuals is the high cost of banking in South Africa. Mobile devices and information, communication, and technology (ICT) are perceived as some of the main enablers that have the ability to change this status in the country. ICT is, therefore, a critical enabler in extending financial services to the 'unbanked' population of South Africa.

Key Questions This Study Will Answer

  • What is the impact of mobile banking on the South African market environment?
  • Is there room for growth and innovation in the South African mobile banking environment?
  • How does telecommunications enable financial services outside of the mobile banking platform?
  • Will mobile banking replace formal brick-and-mortar banks?
  • What factors drive mobile banking? What challenges do market participants face?
  • Which other mobile solutions drive financial services to the lower income sectors of the economy?

Table of Contents

1.Executive Summary

2.Market Overview

3.South African Market Environment

4.Total Mobile Banking Market

  • External Challenges: Drivers and Restraints
  • Forecast and Trends
  • Competitive Analysis

5.Recent Developments and Partnerships-Telecommunication and Financial

6.Services

7.Opportunities Offered by Mobile Banking

8.The Last Word (Conclusions and Implications)

9.Appendix

Back to Top