市場調査レポート

インドの乗用車サービスの利用パターン

Passenger Vehicle Service Pattern in India

発行 Frost & Sullivan 商品コード 274717
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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インドの乗用車サービスの利用パターン Passenger Vehicle Service Pattern in India
出版日: 2013年06月27日 ページ情報: 英文
概要

インドの自動車産業は今後5年間にわたり成長し続け、世界の大手自動車企業にとって有望な市場となると予想されています。その動きに合わせて、関連サービス(サービスステーション・自動車保険など)の市場も成長していくものと思われます。

当レポートでは、インドの乗用車販売業の事業展開に関する戦略的な見通しについて分析し、現在の市場動向や、今後直面する課題(なぜ、正規サービスステーションから地元系サービスステーションへと顧客が流れるのか、など)について調査・考察すると共に、関係者への提言などを取りまとめて、概略以下の構成でお届けします。

分析手法・定義、分析目的、顧客層の人口構成プロファイル

エグゼクティブ・サマリーとその影響

顧客のプロファイル

自動車サービスに対する考え方と一般的行動

サービス経路に関する選好の分析

正規サービスステーションの分析

独立系サービスステーション(ローカル/組織的)の分析

車両サービス実施時の懸念要因

自動車保険の分析

結論と提言

付録

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: P600-01-00-00-00

Abstract

The auto sector in India is set to continue in its growth trajectory for the next five years and India is becoming an increasingly favourite destination for global majors looking at emerging markets. This, in turn, has resulted in a boom for servicing. The objective of this study is to offer a strategic outlook of the Indian passenger vehicle dealership business by analyzing existing trends and linking them to future challenges the industry faces in order to be successful and sustainable. This study addresses key challenges such as why customers shift to local service stations for their servicing needs instead of continuing to service their vehicles in authorized service stations.

Table of Contents

  • Methodology and Definitions, Research Objectives, and Customer Demographic Profile
  • Executive Summary and Implications
  • Profile of Customers
  • Attitude and General Behavior toward Vehicle Servicing
  • Service Channel Preference Analysis
  • Analysis of Authorized Service Station
  • Analysis Local/Organized Independent Service Station
  • Fear Factors while giving Car for Servicing
  • Insurance Analysis
  • Conclusions and Recommendations
  • Appendices
  • The Frost & Sullivan Story
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