市場調査レポート

モバイルVAS:南アジアにおけるモバイルインフォテインメントサービスおよびデータ利用

Mobile VAS: Mobile Infotainment Services and Data Usage in South Asia

発行 Frost & Sullivan 商品コード 269600
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
Back to Top
モバイルVAS:南アジアにおけるモバイルインフォテインメントサービスおよびデータ利用 Mobile VAS: Mobile Infotainment Services and Data Usage in South Asia
出版日: 2013年04月26日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、インド、バングラデシュおよびスリランカにおけるモバイルインフォテインメントサービス市場について詳細な分析を提供しており、各国におけるモバイル通信サービス市場の概要とモバイルエンターテインメント、モバイルインフォメーションおよびモバイルデータサービスの成長予測、主要オペレーターとその他の付加価値サービスベンダーのプロファイル、今後の市場予測をまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

本調査で扱っている内容

  • 市場は成長しているか?その継続期間と成長率は?
  • 産業か、市場か?セグメントの現況は?
  • 南アジアのインフォテインメントサービスの成長に影響する主な促進因子と阻害因子は何か?
  • 市場は時間とともにどう変化するか?市場で新しい技術が開始される予定はあるか?
  • 市場における料金・その他のエンドユーザー動向は?
  • 南アジア地域のインフォテインメントサービス領域における競合情勢は?

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

第3章 モバイルインフォテインメントサービス市場全体

  • 外部課題:促進因子と阻害因子
  • 予測と動向

第4章 ネットワーク型モバイルインフォテインメントサービス分析

第5章 データ型モバイルインフォテインメントサービス分析

第6章 インドのモバイルインフォテインメントサービス市場

第7章 バングラデシュのモバイルインフォテインメントサービス市場

第8章 スリランカのモバイルインフォテインメントサービス市場

第9章 総論(結論・予測)

第10章 付録

目次
Product Code: P6BB

Abstract

Proliferation of Mobile Data Services to Drive Usage of Infotainment Content

The study provides an in-depth analysis of the mobile infotainment services services markets in India, Bangladesh and Sri Lanka and aims to understand the potential and growth trends for segment in these markets. The study includes an overview of the overall mobile communication services market in each of the country and provides growth forecasts for the mobile entertainment, mobile information and mobile data services. The study also contains a competitive intelligence section which includes profiles of top operators and other value added services vendors. The base year is 2011 and forecast period is between 2012 and 2018.

Key Questions This Study Will Answer

  • Is the market growing, how long will it continue to grow and at what rate?
  • Is this an industry or a market? What is the current status of the segment?
  • What are the key drivers and restraints that are impacting the growth of the Infotainment services in South Asia?
  • How will the market change with time? Will there be any new technologies that are expected to be launched in the market?
  • What are the pricing and other end-user trends in the market?
  • What is the competitive landscape in the Infotainment services space in the South Asia region?

Table of Contents

  • 1. Executive Summary
  • 2. Market Overview
  • 3. Total Mobile Infotainment Services Market
    • External Challenges: Drivers and Restraints
    • Forecasts and Trends
  • 4. Network Based Mobile Infotainment Services Breakdown
  • 5. Data Based Mobile Infotainment Services Breakdown
  • 6. India Mobile Infotainment Services Market
  • 7. Bangladesh Mobile Infotainment Services Market
  • 8. Sri Lanka Mobile Infotainment Services Market
  • 9. The Last Word (Conclusions and Implications)
  • 10. Appendix
Back to Top