市場調査レポート

クラウドネットワーキング:南アフリカにおけるCSPの成長機会

Cloud Networking: A Growing Opportunity for CSPs in South Africa

発行 Frost & Sullivan 商品コード 264940
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
Back to Top
クラウドネットワーキング:南アフリカにおけるCSPの成長機会 Cloud Networking: A Growing Opportunity for CSPs in South Africa
出版日: 2013年03月21日 ページ情報: 英文
概要

南アフリカにおける現在のクラウドコンピューティングへの動きは、通信サービスプロバイダー(CSP)がその収益ストリームを成長させ、守るために利用できる機会を提示しています。ホステッドコンタクトセンターは、CSPによって成長機会として見なされている領域のひとつです。

当レポートでは、南アフリカの通信サービスプロバイダー(CSP)におけるホステッドの機会について調査分析しており、コンタクトセンター市場の概要、ホステッドコンタクトセンター市場の促進因子と阻害因子、予測、および競合分析などをまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

本調査で扱っている内容

  • CSPの役割はクラウドのバリューチェーンにおける接続規定を超えてどのように拡大できるか?
  • CSPのクラウド市場参入を促進する要因は何か?
  • ホステッド/クラウドコンタクトセンターにおける機会の規模は?
  • ホステッドコンタクトセンターの採用または専用からホステッドシステムへの移行を促進するのは何か?
  • ホステッドコンタクトセンター市場の主な参加企業はどこか、また達成しようとする戦略は何か?
  • クラウド市場における成功のためにCSPが実行できるおもな戦略は何か?

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

第3章 コンタクトセンター市場

第4章 ホステッドコンタクトセンターモデルの定義

第5章 ホステッドコンタクトセンター市場

  • 外的課題:促進因子・阻害因子
  • 予測・動向
  • 市場シェア・競合分析

第6章 まとめ

第7章 付録

目次
Product Code: M8CD

Abstract

CSPs to Drive the Hosted Contact Centre Market

The current move in South Africa towards cloud computing represents an opportunity that Communication Service Providers (CSPs) can take advantage of in order to grow and protect their revenue streams. While CSPs have, until presently, mostly concentrated on transmission services as cloud carriers, it is imperative that they change their role to cloud providers if they are to remain profitable and increase their revenues. Hosted contact centre is one of the areas that have been identified by CSPs as a growth opportunity, and the majority of CSPs currently have offerings in this market. In this research service, the full extent of the hosted opportunity available to CSPs is explored in detail.

Key Questions This Study Will Answer

  • How can the role of CSPs be extended beyond connectivity provision in the cloud value chain?
  • What factors are driving the entry of CSPs into the cloud market?
  • What is the size of the hosted/cloud contact centre opportunity?
  • What will drive the uptake of hosted contact centres or move from premises to hosted systems?
  • Which key participants are in the hosted contact centre market; and what strategies are they pursuing?
  • What are the key strategies that CSPs can implement in order to succeed in the cloud market?

Table of Contents

  • 1. Executive Summary
  • 2. Market Overview
  • 3. Contact Centre Market
  • 4. Defining the Hosted Contact Centre Model
  • 5. Hosted Contact Centre Market
    • External Challenges: Drivers and Restraints
    • Forecast and Trends
    • Market Share and Competitive Analysis
  • 6. The Last Word
  • 7. Appendix

List of Figures

  • Contact Centre Market: Market Size Metrics, South Africa, 2012
  • Hosted Contact Centre Market: Contact Centre Models, South Africa, 2012
  • Hosted Contact Centre Market: Market Share Analysis by Agent Seats of Top 5 Participants, South Africa, 2012
  • Hosted Contact Centre Market: Competitive Structure, South Africa, 2012
  • Hosted Contact Centre Market: CSP Competitor Benchmarking, South Africa, 2012
  • Hosted Contact Centre Market: CSP Competitor Analysis, South Africa, 2012
Back to Top