企業レポート

HYUNDAI-KIA Motor Companyの企業戦略プロファイル:国際事業展開の状況

Strategic Corporate Profile of HYUNDAI-KIA Motor Company Global Operations

発行 Frost & Sullivan 商品コード 263678
出版日 ページ情報 英文 52 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
Back to Top
HYUNDAI-KIA Motor Companyの企業戦略プロファイル:国際事業展開の状況 Strategic Corporate Profile of HYUNDAI-KIA Motor Company Global Operations
出版日: 2013年02月28日 ページ情報: 英文 52 Pages
概要

2011年以降、HYUNDAI-KIA Motor Companyは世界の自動車市場で驚異的な成長を遂げてきました。2008年の世界経済危機で他の大手自動車メーカーが業績不振に苦しんだ時期も、同社は驚異的な成長を達成しました。その主な要因として、適切な車両価格、継続的な品質改善、世界各国の顧客グループに合わせた製品構成や機能改善などが挙げられます。

当レポートでは、世界の自動車市場におけるHYUNDAI-KIA Motor Company(以下HKMC)の企業戦略および事業展開状況について分析し、戦略の概要やこれまでの事業実績、主要市場での事例、関係者への提言などの情報を取りまとめて、概略以下の構成でお届けします。

企業運営:概況

世界市場での事業実績:概要

HKMCの製品戦略:北米市場の事例

中国・インドでのHKMCの事業活動

結論と提言

付録

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: NB14-01-00-00-00

Abstract

Factors that make HKMC the #4 Competitor in the Automotive Industry

Since 2001, HYUNDAI-KIA Motor Company (HKMC) has shown tremendous growth in performance across the global market. Whilst the traditional automakers were showing signs of trouble during the economic crisis of 2008, HKMC has shown an incredible growth trend not only with the HYUNDAI brand, but also the KIA brand. The main drivers behind the success of the company's growth is based on reasonably priced vehicles, improved product quality year-over-year, constant introduction of new vehicles to the market, targeted product portfolios for the different global customer groups, and improved feature attributes that meet the demands and desires of the customer groups across the globe.

Table of Contents

  • 1. Overview of Corporate Operations
  • 2. Global Performance Overview
  • 3. HKMC Product Strategy-North America Example
  • 4. HKMC Activities in China and India
  • 5. Conclusions and Recommendations
  • 6. Appendix
  • 7. The Frost & Sullivan Story
Back to Top