市場調査レポート

インドにおけるメディア資産管理市場の分析

Analysis of the Media Asset Management Market in India

発行 Frost & Sullivan 商品コード 257762
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.42円で換算しております。
Back to Top
インドにおけるメディア資産管理市場の分析 Analysis of the Media Asset Management Market in India
出版日: 2012年12月21日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、インドのメディア資産管理市場について調査し、製品定義、促進因子と阻害因子、市場・技術動向、企業ライセンス別の収益・出荷高予測、競合情勢、市場シェア分析および製品分析を提供しており、制作、放送およびアニメーション別のエンドユーザー調査結果をまとめ、概略以下の内容でお届けいたします。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 市場は成長しているか?その継続期間と成長率は?
  • 既存のコンペティターは顧客ニーズに見合うよう適正に構成されているか?
  • 流通構造は時間が経つにつれどのように発展するか?
  • 市場の構造および技術嗜好はどのように変化するか?
  • 現在提供されている製品/サービスは顧客ニーズに合っているか、それともさらなる開発が必要か?
  • 市場のベンダーは独力で進む準備をしているか、それともビジネスを次のレベルへ進めるために提携が必要か?
  • インドにおける有料TVデジタル化指令の影響は?

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

第3章 インドのメディア資産管理(MAM)市場スナップショット:エンドユーザー調査

第4章 MAM市場

第5章 外部課題:促進因子・阻害因子

第6章 予測・動向

第7章 市場シェア・競合分析

第8章 注目企業リスト

第9章 総論(結論・予測)

第10章 付録

目次
Product Code: P65C

Abstract

Increasing Awareness Will Steer Steady Growth Until 2018

This research service covers the media asset management (MAM) market in India. It discusses product definitions, drivers and restraints, market and technical trends, as well as revenue and unit forecasts by enterprise licenses from 2011 to 2018, with 2011 as the base year. It includes a detailed competitive landscape discussion, market share analysis and product analysis. It includes end-user survey findings on the uptake of MAM across production, broadcast and animation verticals, providing some visibility on the potential for growth in the market. It also includes the 'Hot Company Watchlist' for this market.

Key Questions this Study Will Answer

  • Is the market growing, how long will it continue to grow, and at what rate?
  • Are the existing competitors structured correctly to meet customer needs?
  • How is the distribution structure going to evolve with time?
  • How will the structure of the market change with the refinement in end-user video consumption patterns and evolving technology preferences among content creators and Indian broadcasters?
  • Are the products/services offered today meeting customer needs or is additional development needed?
  • Are the vendors in the space ready to go it alone, or do they need partnerships to take their business to the next level?
  • What is the impact of Pay TV Digitization mandate in India?

Table of Contents

  • 1. Executive Summary
  • 2. Market Overview
  • 3. A Snapshot of the Indian MAM Market: End-user Survey
  • 4. MAM Market
  • 5. External Challenges: Drivers and Restraints
  • 6. Forecast and Trends
  • 7. Market Share and Competitive Analysis
  • 8. Hot Company Watch List
  • 9. The Last Word (Conclusions and Implications)
  • 10. Appendix
Back to Top