市場調査レポート

東南アジアの統合設備管理(IFM:Integrated Facilities Management)市場の戦略的分析

Strategic Analysis of IFM Market in Southeast Asia

発行 Frost & Sullivan 商品コード 256245
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
Back to Top
東南アジアの統合設備管理(IFM:Integrated Facilities Management)市場の戦略的分析 Strategic Analysis of IFM Market in Southeast Asia
出版日: 2012年11月30日 ページ情報: 英文
概要

2012年、東南アジアではマレーシアおよびシンガポールが主導的な統合設備管理(IFM:Integrated Facilities Management)市場となっています。政府の支援や介入が市場成長に重要な役割を果たしています。

当レポートでは、東南アジアにおける統合設備管理(IFM:Integrated Facilities Management)市場の現状と見通しについて調査分析し、商業・医療・教育・産業・エネルギー・資源・公共部門などのエンドユーザー産業および国別の市場成長予測、成長推進因子・阻害因子の分析、競合環境および市場シェアなどをまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 市場は成長しているか?その持続期間および成長率は?
  • 市場は既存の事業者によって満たされているか?満たされていないニーズはないか?
  • 市場の発展に貢献している、あるいは妨げになっている要素は何か?それらは市場にどのように影響を及ぼすか?
  • 国・エンドユーザー産業別のIFM市場の様子とは?特定の国、産業における市場から予測できるものとは?
  • 東南アジア地域における市場の潜在性のありかとは?市場の潜在性のレベルとは?
  • 関連事業者は市場においてどのように事業運営しているか?サービス提供を特定の提携形態に依存しているか?

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 市場概要
  • 東南アジアのFM市場の概要
  • IFM市場:総市場
    • 外的課題:成長推進因子・阻害因子
    • 予測・動向
    • 市場シェア・競合分析
  • マレーシア
  • シンガポール
  • インドネシア
  • フィリピン
  • ベトナム
  • タイ
  • 総論
  • 付録
目次
Product Code: P69C-01-00-00-00

Abstract

Increased Preference for Outsourcing and the Influx of MNCs Continue to Fuel the Market

This research service covers the Southeast Asian integrated facilities management (IFM) market. This study highlights the market size, presents forecasts, describes the market trends and the competitive landscape, and lists other key trends. In addition, the study looks at key vertical segments, including commercial, healthcare, education, industrial, energy and resources, and public sectors. Separate chapters present the findings in the IFM markets in Indonesia, Malaysia, the Philippines, Singapore, Thailand, and Vietnam. In the base year 2012, the leading regions in the IFM market are Malaysia and Singapore, with government support and involvement playing a key role in the market growth.

Key Questions This Study Will Answer

  • Is the market growing? How long will it continue to grow, and at what rate?
  • Is the market well served by the existing market participants? Is there any unmet need gap?
  • Which are the factors contributing and deterring market development? How do these factors affect the market?
  • How does the IFM market like for each country and vertical segment? What can be expected from the market, in terms of a particular country or vertical segment?
  • Where is the market potential in the region? How significant and achievable is the market potential?
  • How do competitors operate in the market? Do competitors rely on any form of partnership to deliver the services?

Table of Contents

  • 1. Executive Summary
  • 2. Market Overview
  • 3. FM Market Overview in Southeast Asia
  • 4. Total IFM Market
    • External Challenges: Drivers and Restraints
    • Forecast and Trends
    • Demand Analysis
    • Market Share and Competitive Analysis
  • 5. Malaysia Breakdown
  • 6. Singapore Breakdown
  • 7. Indonesia Breakdown
  • 8. The Philippines Breakdown
  • 9. Vietnam Breakdown
  • 10. Thailand Breakdown
  • 11. The Last Word
  • 12. Appendix
Back to Top