市場調査レポート

世界の統合脅威管理(UTM)市場の分析

Analysis of the Global Unified Threat Management (UTM) Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 256170
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.95円で換算しております。
Back to Top
世界の統合脅威管理(UTM)市場の分析 Analysis of the Global Unified Threat Management (UTM) Market
出版日: 2012年11月29日 ページ情報: 英文
概要

統合脅威管理(UTM)製品は、次世代ファイアウォール、侵入防止、ウイルス対策、スパイウェア対策、スパム対策、単一ネットワークデバイスへのコンテンツフィルタリングなど、複数のセキュリティ技術を統合しています。

当レポートでは、世界の統合脅威管理(UTM)市場について調査分析し、市場全体/セグメント別の市場動向と予測を提供し、競合分析、地域別分析なども含めて、概略以下の構成でお届けいたします。

本調査で扱っている内容

  • SMBのネットワークとデータ保護に必要なセキュリティ機能は?
  • SMBの顧客がUTMを使って規制要件を満たすにはどうすればいいか?
  • 革新的な製品機能は?基本要件は?どの製品が優れた顧客価値を提供するか?
  • 顧客にUTM製品を提供する方法は?サポート可能なネットワーク環境は?
  • 製品が有能で、ロードマップや長期的な戦略を有しているベンダーは?
  • UTMベンダーが重視する業種別・地域別市場は?

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 市場概要
  • UTM:総合市場
    • 外部の課題:促進要因と抑制要因
    • 予測と動向
    • 市場シェアと競合分析
  • アプライアンス
  • 業種別アプライアンス
  • 南北アメリカ
  • 欧州・中東・アフリカ(EMEA)
  • アジア太平洋地域
  • まとめ
  • 付録
目次
Product Code: NBAF

Abstract

Enterprise Features and Product Value Propel Market Growth

Organizations in every industry are challenged to secure their network systems and data. UTM products consolidate multiple security technologies such as next generation firewall, intrusion prevention, anti-virus, anti-spyware, anti-spam, and content filtering into a single network device. This converged product provides businesses with lower total cost of ownership compared to the large investment required to deploy multiple point products from specialized vendors. This also provides centralized management and deeper integration between complementary security technologies. UTM vendors are challenged to remain innovative as customers seek to adopt new technologies such as cloud computing, virtualization, and mobile devices.

Key Questions This Study Will Answer

  • What security functionality is necessary to protect SMB networks and data?
  • How does UTM help SMB customers to comply with regulatory requirements?
  • What product features are innovative and which are considered fundamental requirements? Which products provide excellent customer value?
  • How are UTM products delivered to customers? What network environments can they support?
  • Which vendors have strong products, roadmaps, and long-term strategies?
  • What vertical markets and regional markets do UTM vendors focus on?

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Overview

3. Total UTM Market

  • External Challenges: Drivers and Restraints
  • Forecast and Trends
  • Market Share and Competitive Analysis

4. Appliance Segment Breakdown

5. Virtual Appliance Segment Breakdown

6. Americas Breakdown

7. EMEA Breakdown

8. Asia-Pacific Breakdown

9. The Last Word

10. Appendix

Back to Top