市場調査レポート

中国の油脂化学品市場の戦略的分析

Strategic Analysis of the Chinese Oleochemicals Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 249394
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.42円で換算しております。
Back to Top
中国の油脂化学品市場の戦略的分析 Strategic Analysis of the Chinese Oleochemicals Market
出版日: 2012年08月28日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、中国の油脂化学品市場について調査分析し、市場の促進要因・抑制要因、需要と予測、市場の影響要因などを検証し、競合情勢と市場シェア分析、セグメント別の分析も含めて、概略以下の構成でお届けいたします。

本調査で扱っている内容

  • 市場は成長しているか?その成長はいつまで続くのか?成長率は?
  • 既存の競合企業は、体系的に顧客のニーズを満たしているか?
  • これらの企業/製品/サービスは存続する/買収されるか?製品/サービスは他の市場で通用するか?
  • 時間が経つにつれ、市場の構造はどのように変化していくか?買収の機は熟しているか?
  • 現在の製品/サービスは、顧客のニーズを満たしているか?開発を必要としているか?
  • 業界ベンダーは独立するか、次のステップとして事業提携を必要としているか?

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 市場概要
  • 総合市場
    • 外的課題:促進要因と抑制要因
    • 予測と動向
    • 需要分析
    • 市場シェアと競合分析
    • メガトレンドと産業コンバージェンスの影響
  • 脂肪酸のセグメント内訳
  • 脂肪アルコールのセグメント内訳
  • 精製グリセリンのセグメント内訳
  • ソープヌードルのセグメント内訳
  • 界面活性剤のセグメント内訳
  • まとめ(結論と影響)
  • 付録
目次
Product Code: P608

Abstract

This study provides an analysis for the Chinese oleochemicals market, examining the growth drivers, restraints, market demand and forecast, as well as the global mega trends' impact on the market. Moreover, competitive landscape and market share analysis are provided along with the detailed analysis of downstream oleochemicals and derivatives in the market. The base year is 2011, with forecasts running till 2016. The market is divided into five segments including fatty acid, fatty alcohol, refined glycerin, soap noodles, and surfactant.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Overview

3. Total Market

  • External Challenges: Drivers and Restraints - Total Market
  • Forecasts and Trends - Total Market
  • Demand Analysis - Total Market
  • Market Share and Competitive Analysis - Total Market
  • Megatrends and Industry Convergence Implications

4. Fatty Acid Segment Breakdown

5. Fatty Alcohol Segment Breakdown

6. Refined Glycerin Segment Breakdown

7. Soap Noodles Segment Breakdown

8. Surfactant Segment Breakdown

9. The Last Word (Conclusions and Implications)

10. Appendix

Back to Top