市場調査レポート

欧州・北米の自動車メーカーのコネクティビティ・インフォテイメント・HMI(ヒューマン・マシン・インタフェース)関連戦略の比較分析

Strategic Comparative Analysis of European and North American Automotive OEM Connectivity, Infotainment, and HMI Strategies

発行 Frost & Sullivan 商品コード 247225
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
Back to Top
欧州・北米の自動車メーカーのコネクティビティ・インフォテイメント・HMI(ヒューマン・マシン・インタフェース)関連戦略の比較分析 Strategic Comparative Analysis of European and North American Automotive OEM Connectivity, Infotainment, and HMI Strategies
出版日: 2012年07月17日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、欧州および北米の自動車メーカーおよび部品サプライヤーにおける、車内用のコネクティビティ・インフォテインメント・HMI(ヒューマン・マシン・インタフェース)関連の技術・サービスの内容・水準について比較分析を実施すると共に、関連するテレマティクス・サービスやスマートフォン・アプリの提供状態、今後のインタフェース戦略やビジネスモデルなどについても調査・考察して、それらの結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

分析の目標・範囲・手法・背景

定義と分類

メガトレンドと産業統合の影響

市場の主な傾向

比較分析:コネクテッドサービス・アプリケーション・HMIの提供と、自動車メーカー側の将来のビジョン

コネクテッド・サービスのOEM企業のプロファイル

サプライヤーのプロファイル

結論と戦略的提言

付録

目次
Product Code: M873-01-00-00-00

Abstract

Connectivity Strategies and App Monetization to Open New Revenue Streams for Automotive OEMs

The focus of this study is to strategically compare and analyse the European and North American OEM and supplier benchmarking of in-vehicle connectivity, infotainment, and human machine interface (HMI) technologies and services. OEM and supplier profiles, key market trends, and recent developments in the market are discussed. The study also explains in detail telematics service offerings and smartphone application models of different OEMs. Additionally, the study focuses on the HMI strategies and app-based business models that are currently being followed. This study also provides key conclusions and recommendations based on the current value chain dynamics.

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Research Objective, Scope, Methodology, and Background
  • Definitions and Segmentation
  • Mega Trends and Industry Convergence Implications
  • Key Market Trends
  • Comparative Analysis- Connected Services, Apps, and HMI Offerings and Future Vision of OEMs
  • Connected Services OEM Profiles
  • Supplier Profiles
  • Conclusions and Strategic Recommendations
  • Appendix
Back to Top