市場調査レポート

CEOの全方位的分析:日本・韓国の燃料電池車市場

CEO's 360 Degree Analysis of Fuel Cell Electric Vehicle Market in Japan and South Korea

発行 Frost & Sullivan 商品コード 240761
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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CEOの全方位的分析:日本・韓国の燃料電池車市場 CEO's 360 Degree Analysis of Fuel Cell Electric Vehicle Market in Japan and South Korea
出版日: 2012年05月14日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、日本および韓国における燃料電池式電気自動車(FCEV)市場について分析し、各国の市場促進・抑制要因や産業上の課題、市場シェア、サプライチェーン/バリューチェーン、市場規模実績値/予測値などを調査・推計すると共に、水素補給インフラの動向、各国政府による燃料電池車実用化ロードマップ、各メーカーの戦略、今後のシナリオ分析、関係者への提言などを盛り込んで、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • エグゼクティブ・サマリー
    • 主な分析結果
    • 日本・韓国における燃料電池乗用車の主なモデル
    • 主要メーカー別の燃料電池車(FCEV)提供モデルの比較(2011年)
    • 日本・韓国の水素補給ステーション軒数の予測(2020年)
    • サプライチェーン分析
    • 燃料電池車の市場規模:地域別
    • メーカー別市場シェア(日本・韓国)
    • 戦略的な結論と提言

第2章 分析の範囲・目的・背景・手法

第3章 日本の燃料電池市場

  • 日本の燃料電池車(FCEV)市場
    • PEST分析
    • 産業上の課題
    • 市場促進・抑制要因
    • 日本の主な燃料電池式乗用車モデル
    • 日本の主な燃料電池式バス
    • 日本での燃料電池車の商用化
    • 技術ロードマップと導入のタイムスケール
    • 競争力分析
    • 日本国内の企業アライアンス活動
    • サプライチェーン分析
    • バリューチェーン分析
    • 製品構成分析
    • 自動車メーカーの比較分析
    • 日本国内のインフラの傾向
    • 日本市場の計測
    • 商用車向けの燃料電池の導入
    • 企業プロファイル:日本
    • 主な結論と提言

第4章 韓国の燃料電池市場

  • 韓国の燃料電池車(FCEV)市場
    • PEST分析
    • 市場促進・抑制要因
    • 韓国での燃料電池車の商用化
    • 技術ロードマップ
    • 競争力分析
    • 韓国での企業アライアンス活動
    • サプライチェーン分析
    • バリューチェーン分析
    • 韓国国内のインフラの傾向
    • 韓国市場の計測
    • 商用車向けの燃料電池
    • 企業プロファイル:韓国
    • 主な結論と提言

第5章 結論:三つの主な予測

  • 分析結果
    • 結論:三つの主な予測
    • 法的免責事項

第6章 付録

  • 付録
    • 略語集
    • 分析手法詳細
    • 調査日程:2011年以前
目次
Product Code: P5EA

Abstract

Fuel Cell Electric Vehicle Market to Emerge by 2015

This research service covers in detail the fuel cell electric vehicles market in Japan and South Korea. It includes industry challenges, market drivers and restraints, market share analysis, value chain analysis, supply chain analysis, market size and forecasts. Also covered in detail in this research service are the hydrogen refueling infrastructure trends, a government roadmap for commercialization of FCEVs, original equipment manufacturer strategies, the range of models, a scenario analysis, key research findings, strategic conclusions, and recommendations for Japan and South Korea.

Table of Contents

1. Executive Summary

Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Key Models of Fuel Cell Passenger Cars in Japan and South Korea
  • Comparative Passenger FCEV Offerings of Top OEMs in 2011
  • Hydrogen Refuelling Station Forecasts in Japan and South Korea in 2020
  • Supply Chain Analysis
  • Market Size of Fuel Cells Vehicles By Region
  • Market Share By OEM - Japan and South Korea
  • Strategic Conclusions and Recommendations

2. Research Scope Objectives Background and Methodology

Objectives Background Scope and Methodology

  • Research Scope, Objective, Background and Methodology

3. Fuel Cell Market - Japan

FCEV Market in Japan

  • PEST Outlook
  • Industry Challenges
  • Market Drivers and Restraints
  • Key Models of Fuel Cell Passenger Cars in Japan
  • Key Models of Fuel Cell Buses in Japan
  • Commercialization of Fuel Cell Vehicles in Japan
  • Technology Roadmap and Adoption Timescales
  • Competitive Force Analysis
  • Alliances Activities - Japan
  • Supply Chain Analysis
  • Value Chain Analysis
  • Product Portfolio Analysis
  • Comparative Analysis of Vehicle Manufacturers
  • Infrastructure Trends - Japan
  • Market Measurements - Japan
  • Fuel Cell Adoption in Commercial Vehicles
  • Company Profiles - Japan
  • Key Conclusions and Recommendations

4. Fuel Cell Market - South Korea

FCEV Market in South Korea

  • PEST Outlook
  • Market Drivers and Restraints
  • Commercialization of Fuel Cell Vehicles in South Korea
  • Technology Roadmap
  • Competitive Force Analysis
  • Alliance Activities - South Korea
  • Supply Chain Analysis
  • Value Chain Analysis
  • Infrastructure Trends - South Korea
  • Market Measurements - South Korea
  • Fuel Cells for Commercial Vehicles
  • Company Profiles - South Korea
  • Key Conclusions and Recommendations

5. The Last Word - Three Big Predictions

The Final Word

  • The Last Word - Three Big Predictions
  • Legal Disclaimer

6. Appendix

Appendix

  • Table of Acronyms
  • Market Engineering Methodology
  • Research Calendar - 2011 and Existing
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