市場調査レポート

米国におけるモバイル広告・検索市場

U.S. Mobile Advertising and Search Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 231262
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
Back to Top
米国におけるモバイル広告・検索市場 U.S. Mobile Advertising and Search Market
出版日: 2012年02月09日 ページ情報: 英文
概要

米国の携帯電話の普及率は90%です。増え続ける携帯電話の加入者によって、端末経由で様々なコンテンツサービスとアプリケーションが利用できるようになり、スマートフォンやタブレットPCなど次世代の携帯電話端末の普及で、モバイル広告の新たな可能性が切り開かれています。

当レポートでは、米国におけるモバイル広告・検索市場について調査分析し、市場全体の動向と予測、競合分析と市場シェア、セグメントごとの動向と収益予測などを提供し、主要企業プロファイルも含めて、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 イントロダクション

第2章 市場動向と戦略的評価と分析

  • 主な市場動向
    • リッチメディア広告の継続採用
    • 広告ネットワーク間の継続的な協調、モバイル需要側プラットフォームとリアルタイム入札プラットフォーム
    • モバイルのインベントリを増やす
    • 業界標準化の取り組み:ORMMA、VAST、VPAID、その他
    • 統合デジタル広告:オンライン、モバイル、コネクテッドTV
    • モバイルコマース機能との大規模な統合
    • モバイル広告と社会的コミュニケーション

第3章 米国におけるモバイル広告・検索の総合市場

  • 主な市場定義
  • 市場動向
  • 市場予測
  • 競合分析
  • 市場シェア分析

第4章 メッセージングベースのモバイル広告

  • イントロダクション
  • プレミアム/標準料金のモバイルメッセージングキャンペーンの収益シェア
  • 市場収益予測

第5章 モバイルインターネットベースのディスプレイ広告

  • イントロダクション
  • 市場収益予測

第6章 モバイルビデオ広告

  • イントロダクション
  • 市場収益予測

第7章 アプリケーション内モバイル広告

  • イントロダクション
  • 市場収益予測

第8章 モバイル検索とその他のパフォーマンスベースのモバイル広告

  • イントロダクション
  • 市場収益予測

第9章 主要参入企業

  • モバイル広告ソリューションプロバイダー
    • 4INFO
    • AdMarvel
    • a.mo.bee
    • BrightRoll
    • Crisp Media
    • Greystripe
    • InMobi
    • Jumptap
    • Medialets
    • Mojiva
    • Nexage
    • RadiumOne
    • Rhythm NewMedia
    • Tremor Video
    • Velti
    • YuMe

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: NA11-01-00-00-00

Abstract

The U.S. mobile penetration levels are at the 90 percent mark. An increasing number of mobile subscribers are using various content services and applications on their devices, which opens up newer avenues for mobile advertising. Penetration of next-generation mobile handheld devices such as Smartphones and tablet PCs have opened up new possibilities in mobile advertising. Adoption of mobile advertising by the nation's largest mobile operators, leading technology vendors, major online advertising solution providers and innovative mobile virtual network operators(MVNOs) is a testament to the perceived potential of the market opportunity.

Table of Contents

1. Introduction

Mobile Advertising and Search

  • Introduction and Overview
  • Market Segmentation
  • Key Findings and Conclusions

2. Market Trends and Strategic Evaluation and Analysis

Key Market Trends

  • Continued Adoption of Rich Media Ads
  • Ongoing Collaboration between Ad Networks; Mobile Demand Side Platforms and Real-time Bidding Platforms
  • Increasing Inventory in Mobile
  • Industry Standardization Efforts - ORMMA; VAST and VPAID; Others
  • Integrated Digital Advertising - Online; Mobile and Connected TV
  • Greater Integration with Mobile Commerce Functionality
  • Mobile Advertising and Social Communication

3. Total U.S. Mobile Advertising and Search Market

Key Market Definitions

  • Market Definitions and Overview

Market Dynamics

  • Industry Challenges
  • Market Drivers

Market Forecast

  • Market Forecast for the U.S. Mobile Advertising and Search Market

Competitive Analysis

  • Competitive Analysis of the U.S. Mobile Advertising and Search Market

Market Share Analysis

  • Market Share Analysis of the U.S. Mobile Advertising and Search Market

4. Messaging-based Mobile Advertising Segment

Introduction

  • Introduction to Messaging-based Mobile Advertising Segment
  • Key Mobile Messaging Technologies

Revenue Shares for Premium and Standard Rate Mobile Messaging Campaigns

  • Premium Rate Campaigns
  • Standard Rate Campaigns

Market Revenue Forecast

  • Revcenue Forecast for Messaging-based Mobile Advertising

5. Mobile Internet-based Display Advertising Segment

Introduction

  • Mobile Internet-based Display Advertising segment

Market Revenue Forecast

  • Revenue Forecast for Mobile Internet-based Display Advertising

6. Mobile Video Advertising Segment

Introduction

  • Introduction to Mobile Video Advertising segment

Market Revenue Forecast

  • Revenue Forecast for Mobile Video Advertising

7. In-application Mobile Advertising Segment

Introduction

  • Introduction to In-application Mobile Advertising

Market Revenue Forecast

  • Revenue Forecast for In-application Mobile Advertising

8. Mobile Search and Other Performance-based Mobile Advertising Segment

Introduction

  • Introduction to Mobile Search and Other Performance-based Mobile Advertising

Market Revenue Forecast

  • Revenue Forecast for Mobile Search and Other Performance-based Mobile Advertising

9. Key Industry Participants

Mobile Advertising Solution Providers

  • 4INFO Profile
  • AdMarvel Profile
  • [a.mo.bee] Profile
  • BrightRoll Profile
  • Crisp Media Profile
  • Greystripe Profile
  • InMobi Profile
  • Jumptap Profile
  • Medialets Profile
  • Mojiva Profile
  • Nexage Profile
  • RadiumOne Profile
  • Rhythm NewMedia
  • Tremor Video Profile
  • Velti Profile
  • YuMe Profile
Back to Top