市場調査レポート

インド企業におけるモバイルブロードバンドの影響

Impact of Mobile Broadband on Indian Enterprises

発行 Frost & Sullivan 商品コード 229700
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
インド企業におけるモバイルブロードバンドの影響 Impact of Mobile Broadband on Indian Enterprises
出版日: 2012年01月24日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、インドにおける企業向けモバイルブロードバンド市場について詳細に調査し、インド企業における新しいモバイルブロードバンド技術(3G・BWA)の影響、競合情勢、市場予測および技術進化について分析しており、定量分析・定性分析を含め、概略以下の構成でお届けします。

第1章 定義

第2章 エグゼクティブ・サマリー

  • イントロダクション
    • モバイルブロードバンド革命

第3章 インドのモバイルブロードバンド市場概要

  • インドにおけるモバイルブロードバンドの詳細分析
    • ブロードバンド市場概要
    • モバイルブロードバンドにおける技術進化
    • 市場の現況
    • 進化するブロードバンド技術の概説
    • オークション分析:3G
    • オークション分析:BWA
    • 有線vs.無線ブロードバンド
    • 無線インターネット装置の分類
    • スマートフォン・データカードの導入
    • 既存ブロードバンドサービスへの影響
    • モバイルブロードバンドサービス、顧客セグメント別

第4章 企業向けモバイルブロードバンド市場概要

  • 企業向けモバイルブロードバンド市場の分析
    • 市場エンジニアリング測定
    • 市場成長促進因子・阻害因子
    • 市場成長促進因子の説明
    • 市場成長阻害因子の説明
    • 市場成長促進因子・阻害因子の影響
    • 企業向けモバイルデータ市場の予測
    • 企業向けモバイルデータ市場の競合情勢
    • 競合ハイライト

第5章 企業におけるモバイルブロードバンドの影響

  • モバイルブロードバンドとその強化
    • 企業におけるモバイルブロードバンドを強化する3GおよびBWA
    • 企業におけるモバイルブロードバンドの重要な成功因子
    • 企業のモバイルARPUへの影響
    • 企業市場におけるモバイルブロードバンドの影響

第6章 国際的予測

  • 世界レベルのモバイルブロードバンド市場分析
    • 世界のモバイルネットワーク接続速度
    • LTEの国際的開始
    • 新しいモバイルブロードバンド技術の国際的開始
    • 国際的なサクセスストーリー

第7章 結論

第8章 付録

第9章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: P549-01-00-00-00

Abstract

Indian Mobile network technologies have been continuously evolving in the past decade both in retail as well as enterprise segment. Providers have also understood the importance of enterprise specific offerings because of enterprise segment being a very lucrative and a highly potential segment. Widespread access to mobiles and higher awareness levels are some of the key success factors for mobile broadband in India enterprises. This research service provides in-depth impact analysis of emerging mobile broadband technologies like 3G and BWA on the Indian enterprises. Market intelligence such as competitive situation, market forecasts and technology evolution are examined. Detailed quantitative and qualitative analysis are also provided

Table of Contents

1. Definitions

Terms defined

  • Definition Glossary

2. Executive Summary

Introduction

  • Mobile Broadband Revolution

3. Mobile Broadband Industry in India - Overview

Deep dive into the Mobile Broadband market in India

  • Broadband Industry Overview
  • Technology Evolution in Mobile Broadband
  • Current Market Scenario
  • Snapshot of Evolving Mobile Broadband Technologies
  • Auction Analysis - 3G
  • Auction Analysis - BWA
  • Wireline versus Wireless Broadband
  • Classification of Wireless Internet Devices
  • Adoption of Smartphones and Data Cards
  • Impact on existing Mobile broadband Services
  • Mobile Broadband Services by Customer Segment

4. Enterprise Mobile Broadband Market Overview

Analysis of the Enterprise Mobile Broadband market

  • Market Engineering Measurement
  • Market Drivers and Restraints
  • Market Drivers Explained
  • Market Restraints Explained
  • Market Impact of Drivers and Restraints
  • Enterprise Mobile Data Market Forecasts
  • Competitive Landscape of Enterprise Mobile Data Market
  • Competitive Highlights

5. Impact of Mobile Broadband on Enterprises

Mobile Broadband and its enhancements in Indian enterprises

  • 3G and BWA enhancing Mobile Broadband in Enterprises
  • Critical Success Factors for Mobile Broadband in Enterprises
  • Impact on Mobile ARPUs of Enterprises
  • Impact of Mobile Broadband on Enterprise verticals

6. International Scenario

Analysis of Mobile broadband market at a Global level

  • Mobile Network Connection Speeds across the Globe
  • International launches of LTE
  • International Launches of Evolving Mobile Broadband Technologies
  • International Success Story

7. Conclusions

Reiteration of Key Trends

  • Future Roadmap
  • Key Takeaway

8. Appendix

Research Methodology detailed

  • Research Methodology

9. About Frost & Sullivan

Frost & Sullivan Overview

  • Who is Frost & Sullivan
  • What makes us unique
  • T.E.A.M. Methodology
  • Our Global Footprint 40+ Offices
Back to Top