市場調査レポート

テレマティクス・インフォテインメント・スマートフォン向けアプリケーション:米国の消費者調査の分析結果(2010年)

Summary Analysis of 2010 U.S. Voice of Customer Study Telematics and Infotainment and App-Store Applications

発行 Frost & Sullivan 商品コード 228269
出版日 ページ情報 英文 44 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.95円で換算しております。
Back to Top
テレマティクス・インフォテインメント・スマートフォン向けアプリケーション:米国の消費者調査の分析結果(2010年) Summary Analysis of 2010 U.S. Voice of Customer Study Telematics and Infotainment and App-Store Applications
出版日: 2011年12月07日 ページ情報: 英文 44 Pages
概要

当レポートでは、米国の自動車オーナーに対するアンケート調査に基づき、テレマティクスやインフォテインメント、スマートフォン向けアプリケーションに対する米国の消費者の選好や購入意欲について分析し、その結果を現在および概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 分析結果の概要

第2章 テレマティクスの現在・将来の利用法に関する認識

第3章 車載用スマートフォン・アプリケーションに対する認識と利用法

第4章 ヒューマン・マシン・インタフェース(HMI):車載用アプリケーション向けインプット・オプション

  • 消費者の支持の高いインプット・オプション

第5章 電気自動車関連アプリに対する関心と購入意欲

第6章 付録

  • 定義

第7章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: NA71

Abstract

This customer research service provides the summary analysis on the preferences and willingness to pay for telematics, infotainment, and applications of consumer's in the US. The study highlights the awareness of current and future usage of telematics, infotainment and smart phone applications. It also illustrates the consumer's interests and willingness for electric vehicle related applications. In addition, it educates the preferred input options required for all these services. Frost & Sullivan utilized a web-based survey methodology. It surveyed 1,212 vehicle owners who were 18 years or older, own a new generation smartphone (e.g. Apple, Blackberry, Droid), and own a vehicle that is no older than a 2007 model.

Table of Contents

1. Executive Summary

Summary of Key Findings

  • Key Findings

2. Awareness and Current and Future Usage of Telematics

Awareness and Current and Future Usage

  • Awareness and Usage

3. Awareness and Usage of Smartphone Apps Inside Vehicle

Awareness and Usage of Smartphone Apps

  • Awareness and Usage

4. HMI - Preferred Input Options for Different In-Vehicle Applications

Preferred Input Options

  • Preferred Options

5. Interest and Willingness for Electric Vehicle-Related Apps

Interest and Willingness on EV Apps

  • Interest and Willingness

6. Appendices

Definitions

  • Definitions

7. About Frost & Sullivan

About the Company

  • Who, What and Where ?
Back to Top