市場調査レポート

世界のコンタクトセンター・オフィス向けヘッドセット市場の分析

Analysis of the Global Contact Center and Office Headset Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 224110
出版日 ページ情報 英文 108 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
Back to Top
世界のコンタクトセンター・オフィス向けヘッドセット市場の分析 Analysis of the Global Contact Center and Office Headset Market
出版日: 2011年11月18日 ページ情報: 英文 108 Pages
概要

当レポートでは、コンタクトセンターおよびオフィス(以下CC&O)向けヘッドセットの世界市場について分析し、世界全体および各地域のヘッドセット出荷個数および収益を予測するとともに、市場構造や製品タイプ別の動向、主要企業のプロファイル、関係企業への提言なども盛り込んで、概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

  • エグゼクティブ・サマリー
  • 市場エンジニアリング計測
  • CEOの見解

市場概況

  • 市場の状態
  • 定義
  • 問題意識
  • 市場の分類
  • チャネル分析
  • チャネル分析:北米
  • チャネル分析:欧州

外部的な課題:市場促進・抑制要因−−全体的なCC&O用ヘッドセット市場

  • 市場促進要因の影響と持続期間
  • 市場促進要因の解説

市場抑制要因の影響と持続期間

市場抑制要因の解説

CC&O用ヘッドセット市場全体の予測と動向

  • 市場エンジニアリング計測
  • 市場動向
  • 市場予測の前提条件
  • 全体的なCC&O用ヘッドセット市場:地域別収益
  • 全体的なCC&O用ヘッドセット市場:出荷台数・収益予測
  • コンタクトセンター向け出荷台数・収益予測
  • オフィス向け出荷台数・収益予測
  • 出荷台数・収益予測の対比:オフィス向けvsコンタクトセンター向けヘッドセット
  • ワイヤレスヘッドセット:出荷台数・収益予測
  • 有線ヘッドセット:出荷台数・収益予測
  • 出荷台数・収益予測の対比:ワイヤレスvs有線ヘッドセット
  • 出荷台数・収益予測の比率:ワイヤレスvs有線ヘッドセット
  • PC向けUSB式およびその他の通話用ヘッドセット:出荷台数比率

各地域のCC&O用ヘッドセット市場分析

  • 北米・ラテンアメリカ
  • 欧州・中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域

需要分析−−全体的なCC&O用ヘッドセット市場

  • 米国
  • 欧州

市場シェアおよび競争分析−−全体的なCC&O用ヘッドセット市場

  • 市場シェア
  • 競争環境

CC&O用ヘッドセット・ベンダーのプロファイル

  • 企業プロファイル:Plantronics, Inc.
  • 企業プロファイル:GN Netcom
  • 企業プロファイル:Sennheiser Communications
  • 企業プロファイル:Accutone
  • AccutoneおよびSennheiserのSWOT分析
  • 新たな競合企業
  • その他のヘッドセットメーカー

戦略的提言

結論:3つの主な予測

付録

目次
Product Code: N9B5-01-00-00-00

Abstract

This study provides an in-depth analysis of the global contact center and office headset market. The types of headsets covered in this research service are as follows: monaural, binaural, over the head, over the ear, convertible, omni-directional, noise-canceling, cordless, wireless, and PC. The study offers global forecasts by unit shipment and revenue. It includes the Africa, Asia Pacific, Europe, Latin America, Middle East, and North America regions. This study provides headset manufacturers and resellers a detailed analysis of the trends that are driving and restraining this market. Finally, strategic recommendations will be made, which Frost & Sullivan consider to be important in order to guarantee competitiveness in this market.

Table of Contents

Executive Summary

  • Executive Summary
  • Market Engineering Measurements
  • CEO's Perspective

Market Overview

  • State of the Market
  • Definitions
  • Key Questions This Study Will Answer
  • Segmentation
  • Channel Findings
  • Channel Findings North America
  • Channel Findings Europe

External Challenges: Drivers and Restraints - Total CC&O Headset Market

  • Drivers - Impact and Duration
  • Drivers Explained

Restraints - Impact and Duration

Restraints Explained

Forecasts and Trends - Total CC&O Headset Market

  • Market Engineering Measurements
  • Trends
  • Forecast assumptions
  • Total CC&O Headset Market - Revenue by Region
  • Total CC&O Headset Market - Unit Shipment and Revenue Forecast
  • Contact Center - Unit Shipment and Revenue Forecast
  • Office - Unit Shipment and Revenue Forecast
  • Office versus Contact Center - Unit Shipment and Revenue Forecast
  • Wireless - Unit Shipment and Revenue Forecast
  • Corded - Unit Shipment and Revenue Forecast
  • Corded versus Wireless - Unit Shipment and Revenue Forecast
  • Corded versus Wireless - Percent of Unit Shipment and Revenue Forecast
  • PC USB Telephony Headsets versus the Rest of Telephony Headsets - Percent of Unit Shipments

Regional CC&O Headset Market Findings

  • North America and Latin America
  • Europe, Middle East and Africa
  • Asia Pacific

Demand Analysis - Total CC&O Headset Market

  • United States
  • Europe

Market Share and Competitive Analysis - Total CC&O Headset Market

  • Market Share
  • Competitive Environment

CC&O Headset Vendor Profiles

  • Profile - Plantronics, Inc.
  • Profile - GN Netcom
  • Profile - Sennheiser Communications
  • Profile - Accutone
  • SWOT Analysis for Accutone and Sennheiser
  • Emerging Competitors
  • Other Headset Manufacturers

Strategic Recommendations

The Last Word - Three Big Predictions

Appendix

Back to Top