株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界のWeb会議システム市場の分析

Analysis of the Global Web Conferencing Market: New Business Models Challenge the Status Quo

発行 Frost & Sullivan 商品コード 217062
出版日 ページ情報 英文 84 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.58円で換算しております。
Back to Top
世界のWeb会議システム市場の分析 Analysis of the Global Web Conferencing Market: New Business Models Challenge the Status Quo
出版日: 2016年01月08日 ページ情報: 英文 84 Pages
概要

当レポートでは、Web会議用システムの世界市場の最新動向と将来展望について調査し、その産業構造や促進・抑制要因、今後の市場規模・平均価格の動向見通し、導入方式別・部門別・地域別の詳細動向、主要企業の市場シェア、今後の技術・市場の方向性などについて分析・推計しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

第3章 外部からの影響:促進要因・抑制要因−−WEB会議市場全体の場合

  • 促進要因
  • 抑制要因

第4章 市場の予測と動向:WEB会議市場全体の場合

  • 予測の前提条件
  • Web会議市場全体の収益予測
  • Web会議市場全体:部門別の収益貢献度
  • Web会議:現在の導入状況
  • コラボレーション市場
  • あらゆるコミュニケーション形態を拡大するコラボレーションワークプレイスの出現

第5章 ホステッドWeb会議サービス市場の内訳

  • ホステッドWeb会議サービス:市場エンジニアリング評価
  • ホステッドWeb会議サービス:収益予測
  • ホステッドWeb会議サービス:地域別の収益貢献
  • ホステッドWeb会議サービス:地域別の収益予測
  • ホステッドWeb会議サービス:中小企業(SMB)への導入状況
  • ホステッドWeb会議サービス:産業別市場
  • ホステッドWeb会議サービス:使用事例
  • ホステッドWeb会議のサービス:平均販売価格

第6章 ホステッドWeb会議サービス市場:CSP(通信サービスプロバイダー)チャネルの動向

  • CSPベース・サードパーティー方式のWeb会議サービス:収益成長率
  • CSPベース・サードパーティー方式のWeb会議サービス:市場動向
  • Ciscoのクラウドコネクティッドオーディオ (CCA-SP):市場動向:CSPに与える影響
  • CSPベース・サードパーティー方式のWeb会議サービス:市場競争シェア

第7章 オンプレミスWeb会議市場の内訳

  • オンプレミスWeb会議市場:市場エンジニアリング評価
  • オンプレミスWeb会議市場:収益予測
  • オンプレミスWeb会議市場:平均販売価格

第8章 市場シェアおよび競合分析

  • 競争分析:Web会議全体の市場シェア
  • 競争分析:ホステッドWeb会議サービスでの市場シェア
  • 競争分析:オンプレミスWeb会議での市場シェア
  • 競合環境
  • 市場の破壊因子が市場を再形成

第9章 主要企業のプロファイル

  • 主要ベンダーの競合分析

第10章 まとめ

第11章 付録

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: NF93-01-00-00-00

New Business Models Challenge the Status Quo

The global web conferencing market is characterized by growth, innovation, and technology advancements. The advent of a new breed of team collaboration tools is disrupting established business models and forcing incumbents to adapt and innovate at a faster pace or be left behind. The number of providers that are looking to reshape the web conferencing market has recently surged. Lower-priced cloud video conferencing services have emerged at a fast pace to vie for the same set of users. This research provides web conferencing providers and their partners with a detailed analysis of the current and changing dynamics in the fast-evolving marketplace.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary
  • 2. Executive Summary-Market Engineering Measurements
  • 3. Executive Summary-Market Engineering Measurements (continued)

2. MARKET OVERVIEW

  • 2. Research Methodology and Scope
  • 3. Research Methodology and Scope (continued)
  • 4. Research Coverage
  • 5. Market Overview-Key Questions This Study Will Answer
  • 6. Web Conferencing-Market Segmentation
  • 7. Major Findings
  • 8. Major Findings (continued)
  • 9. Major Findings (continued)
  • 10. Major Findings (continued)
  • 11. Major Findings (continued)

3. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL WEB CONFERENCING MARKET

  • 1. Market Drivers
  • 2. Market Restraints

4. FORECAST AND TRENDS-TOTAL WEB CONFERENCING MARKET

  • 1. Forecast Assumptions
  • 2. Total Web Conferencing Market-Revenue Forecast
  • 3. Total Web Conferencing-Revenue Contribution by Segment
  • 4. Collaboration Market
  • 5. Emergence of Collaboration Workspaces that Span all Modes of Communications

5. HOSTED WEB CONFERENCING SERVICES MARKET

  • 1. Hosted Web Conferencing Services-Market Engineering Measurements
  • 2. Hosted Web Conferencing Services-Revenue Forecast
  • 3. Hosted Web Conferencing Services-Revenue Contribution by Region
  • 4. Hosted Web Conferencing Services-Revenue Forecast by Region
  • 5. Hosted Web Conferencing Services-SMB Adoption
  • 6. Hosted Web Conferencing Services-Vertical Market
  • 7. Hosted Web Conferencing Services-Use Cases
  • 8. Hosted Web Conferencing Services-Average Selling Prices

6. HOSTED WEB CONFERENCING SERVICES-CHANNEL TRENDS FOR CSPS

  • 1. CSP-based Third-Party Web Conferencing Services-Revenue Growth
  • 2. CSP-based Third-Party Web Conferencing-Trends
  • 3. CSP-based Third-Party Web Conferencing-Trends (continued)
  • 4. Cisco Cloud Connected Audio (CCA-SP)-Impact on CSPs
  • 5. CSP-based Third-Party Web Conferencing Services-Competitive Share

7. ON-PREMISES WEB CONFERENCING MARKET

  • 1. On-premises Web Conferencing-Market Engineering Measurements
  • 2. On-premises Web Conferencing-Revenue Forecast
  • 3. On-premises Web Conferencing-Average Selling Prices
  • 4. On-premises Web Conferencing-Average Selling Prices (continued)

8. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS

  • 1. Competitive Analysis-Market Share for Total Web Conferencing
  • 2. Competitive Analysis-Market Share for Hosted Web Conferencing Services
  • 3. Competitive Analysis-Market Share for On-premises Web Conferencing
  • 4. Competitive Environment
  • 5. Disruptors are Reshaping the Market

9. PROFILES OF KEY COMPETITORS

  • 1. Competitive Assessment of Key Vendors
  • 2. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 3. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 4. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 5. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 6. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 7. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 8. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 9. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 10. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 11. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 12. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 13. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 14. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 15. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 16. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)
  • 17. Competitive Assessment of Key Vendors (continued)

10. THE LAST WORD

  • 1. The Last Word
  • 2. Key Recommendations
  • 3. Key Recommendations (continued)
  • 4. Legal Disclaimer

11. APPENDIX

  • 1. Methodology
  • 2. Measurements
  • 3. Measurements (continued)
  • 4. Measurements (continued)
  • 5. Measurements (continued)
  • 6. List of Companies Covered
  • 7. Learn More-Next Steps
Back to Top