市場調査レポート

南アフリカの企業向けインスタントメッセージング(IM)市場:企業向けIMアプリケーションはUCソリューションの中心に

An Overview of the Enterprise Instant Messaging Market in South Africa Enterprise instant messaging applications have become a centrepiece of UC solutions

発行 Frost & Sullivan 商品コード 207653
出版日 ページ情報 英文 107 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.50円で換算しております。
Back to Top
南アフリカの企業向けインスタントメッセージング(IM)市場:企業向けIMアプリケーションはUCソリューションの中心に An Overview of the Enterprise Instant Messaging Market in South Africa Enterprise instant messaging applications have become a centrepiece of UC solutions
出版日: 2011年08月01日 ページ情報: 英文 107 Pages
概要

南アフリカの企業向けインスタントメッセージング市場は、ユニファイドメッセージングソリューションやクラウドIMアプリケーションの構成要素としてのモバイルIMによって推進されています。将来の収益成長は、中規模企業からの需要によってもたらされる見通しです。

当レポートでは、南アフリカの企業向けインスタントメッセージング(IM)市場の現状と見通しについて調査分析し、市場概要、市場規模実績・予測、各種市場影響因子、エンドユーザーによるベンダー選定基準、主要企業のプロファイル、将来の市場成長機会の分析などをまとめ、概略以下の構成でお届けします。

第1章 はじめに

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査目的

第4章 調査範囲・定義

第5章 調査手法

第6章 企業向けインスタントメッセージング市場:概要

  • 市場概要

第7章 企業向けインスタントメッセージングアプリケーションの将来動向

  • 支出・導入パターン

第8章 エンドユーザーのベンダー選定・切り替え基準

  • 主要ベンダーの選定・切り替え基準:レビュー

第9章 マーケットエンジニアリング測定

第10章 産業における課題・市場影響因子

第11章 市場予測

第12章 競合環境・主要企業プロファイル

第13章 市場機会分析

  • 市場成長機会

第14章 ベストプラクティス

第15章 戦略的提言

  • ベンダーへの戦略的提言

第16章 総論

第17章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: M702

Abstract

This study provides an opportunity analysis of the South African enterprise instant messaging market. With growing enterprise applications and unified communications solutions, enterprises are seeking cost-effective means for communicating, both internally and externally. The enterprise instant messaging market is driven by the mobile instant messaging, the instant messaging application as a component of unified messaging solutions, and cloud-based instant messaging applications. The demand from medium-sized enterprises is likely to be the future revenue driver for the enterprise instant messaging market in South Africa, due to the increasing awareness of the soft returns on investments and the declining costs of deployment and bandwidth.

Table of Contents

1. Preamble

Contents Figures and Charts

  • Table of Contents, List of Figures and List of Charts

2. Executive Summary

Research Overview Market Overview and Key Findings

  • Key Findings

3. Research Aim and Objectives

Aim and Objectives

  • Aim and Objectives of the Study

4. Research Scope and Definitions

Scope and Definitions

  • Scope and Definitions of the Study

5. Research Methodology

Description of the Research Methodology

  • Methodology Applied in the Research

6. Overview of the Enterprise Instant Messaging Market

Market Overview

  • Enterprise Instant Messaging Market Overview

7. Future Trends of EIM Applications

Spending and Deployment Patterns

  • Key Tends of Spending and Deployment Patterns

8. End User' s Vendor Selection and Switching Criteria

Review of Key Vendor Selection and Switching Criteria

  • Key Criteria for Vendor Selection and Switching

9. Market Engineering Measurements

Measures Used in the Research Service

  • Measurement Tools Used to Quantify Market Growth and Developments

10. Industry Challenges and Market Forces

Industry Challenges Drivers Restraints

  • Analysis of Industry Challenges and Market Drivers and Restraints

11. Market Forecast

Quantitative Measures of Market Developments

  • The Qualification of Market Growth Opportunities

12. Competitive Landscape and Competitors' Profiles

Market Competition

  • Landscape of Market Competition and Profiling

13. Opportunity Analysis

Market Growth Opportunities

  • Growth Opportunities in the Future

14. Industry Best Practices

Best Practices of Current and Future Market Participants

  • Best Practices of Market Participants

15. Strategic Recommendations

Strategic Actions for Vendors

  • Recommended Strategies for Market Participants

16. Conclusions

Concluding Remarks

  • Final Conclusions

17. About Frost & Sullivan

A Brief Introduction of Frost & Sullivan

  • Frost & Sullivan Company Profile
Back to Top