株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

欧州の自動車アフターマーケットの全方位的展望

360 Degree Perspective of the European Automotive Aftermarket

発行 Frost & Sullivan 商品コード 203503
出版日 ページ情報 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.81円で換算しております。
Back to Top
欧州の自動車アフターマーケットの全方位的展望 360 Degree Perspective of the European Automotive Aftermarket
出版日: 2014年11月10日 ページ情報: 英文 110 Pages
概要

欧州の自動車アフターマーケットは、東欧での車両台数の増加や、西欧での平均車齢の上昇を受けて、2013〜2020年に安定的に成長していく見通しです。市場構造の多様化が進み、新規企業にとって参入しやすい環境が生まれつつあります。

当レポートでは、欧州各国の自動車用アフターマーケットに関する包括的な分析を実施し、欧州全域および各国の走行中車両(Vehicles in Operation: VIP)の見通しや、部品/サービス/流通チャネルの構造や動向見通し、新車メーカー(OEM)/純正部品サプライヤー(OES)チャネルの概況、法規制の改正の影響、今後の市場機会の見通しなどを調査・推計しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします

  • 欧州の自動車アフターマーケットの短〜中期的な将来展望はどうなっているのか?
  • 東欧・西欧市場の主な傾向とは何か?
  • 市場成長の主な促進要因と、業界の主な課題とは何か?
  • 欧州の自動車アフターマーケットの構造はどうなっているのか?主な市場参入企業と、そのバリュープロポジションとは?
  • 現在、競合情勢はどう変化してきているのか?

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析の範囲・目的・背景・手法

  • 分析の範囲
  • 分析の目的・対象
  • 当レポートの問題意識
  • 分析の背景事情
  • 分析手法
  • 分析対象となる主な流通業者グループ

第3章 定義と分類

  • 「全方位的な分析」とは何か
  • 製品/システムの分類
  • 製品の定義と分類
  • 自動車の分類

第4章 市場概況

  • 自動車アフターマーケット:近年の主な動向
  • アフターマーケットの主要動向
  • 企業合併・買収(M&A)
  • アフターマーケットのロードマップ

第5章 需要分析

  • 自動車アフターマーケット:走行中の車両台数の予測
  • 走行中の車両台数:ブランド別
  • 年間平均使用頻度
  • 走行中の車両台数:車齢別
  • 平均車齢:国別

第6章 市場促進・抑制要因

  • 市場促進・抑制要因
  • アフターマーケットの促進要因
  • アフターマーケットの抑制要因

第7章 市場の全体的な展望:欧州全域

  • メーカーレベルの市場収益額および走行中車両(VIO):主要国の場合
  • 自動車アフターマーケットの総収益額の予測
  • 収益額シェア予測:国別
  • 収益額予測:国別
  • 収益額予測:製品セグメント別
  • 収益額予測:主要カテゴリー別
  • 欧州域内の流通チャネル
  • 流通チャネル分析:国別
  • 欧州のアフターマーケットにおける部品流通フロー
  • 欧州のIAM(独立系アフターマーケット)サービス・修理の流通チャネル
  • 主なフランチャイズ/マーケティングシステム:新車メーカー(OEM)/純正部品サプライヤー(OES)の場合
  • 欧州域内の主要な倉庫流通業者(Warehouse Distributors)
  • 法規制の改正
  • eリテイリング(電子小売)の成長と、流通チャネルとしてのインターネット
  • 欧州のアフターマーケットにおける主な部品eリテイリング業者および市場

第8章 ドイツ市場の分析

  • ドイツ国内の走行中車両(VIO)
  • ドイツ国内の走行中車両(VIO):車種別・ブランド別
  • 市場収益額の予測:製品セグメント別
  • 収益額シェアの予測:流通チャネル別

第9章 フランス市場の分析

第10章 スペイン市場の分析

第11章 イタリア市場の分析

第12章 英国市場の分析

第13章 ロシア市場の分析

第14章 他の欧州諸国市場の分析

第15章 結論と将来展望

  • 主な結論と今後の見通し
  • 結論:3大予測
  • 法的免責事項

第16章 付録

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: M927-01-00-00-00

Capitalizing on Growth in Eastern Europe and Aging Vehicles

This research service presents a 360 Degree Perspective of the automotive aftermarket in Europe. This market is expected to exhibit a steady compound annual growth rate from 2013 to 2020, driven by rising vehicles in operation in Eastern Europe and the increasing average vehicle age in Western Europe. The market is expected to diversify with the entry of new competitors. This research service includes findings produced by Frost & Sullivan's automotive aftermarket team over the past 3 years, as well as from additional primary and secondary data sources. It gives a strategic analysis of vehicles in operation, and provides parts, service, distribution channel, and OES channel analyses as well as regulatory influences and conclusions.

Key Questions This Study Will Answer

  • What is the short-to-medium term outlook for the European automotive aftermarket
  • What are the key market trends in Eastern and Western Europe
  • What are the main growth drivers and industry challenges
  • What is the structure of the European automotive aftermarket Who are the key industry participants and what is their value proposition
  • How is the competitive landscape changing

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)
  • 3. Key Findings (continued)
  • 4. Key Findings (continued)
  • 5. Key Findings (continued)
  • 6. Key Findings and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions This Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Key Distributor Groups Compared in this Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

  • 1. What is a 360 Analysis
  • 2. Product/System Segmentation
  • 3. Product Definitions and Segmentation
  • 4. Vehicle Segmentation

4. MARKET OVERVIEW

  • 1. Automotive Aftermarket-Top Trends 2013
  • 2. Aftermarket Top Trends
  • 3. Aftermarket Top Trends (continued)
  • 4. Aftermarket Top Trends (continued)
  • 5. Mergers and Acquisitions
  • 6. Aftermarket Roadmap

5. DEMAND ANALYSIS

  • 1. Automotive Aftermarket-Vehicles in Operation Forecast
  • 2. Vehicles in Operation by Brand
  • 3. Average Annual Use
  • 4. Vehicles in Operation by Age
  • 5. Average Vehicle Age by Country

6. DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL AUTOMOTIVE AFTERMARKET

  • 1. Drivers and Restraints
  • 2. Aftermarket Drivers
  • 3. Drivers Explained
  • 4. Aftermarket Restraints
  • 5. Restraints Explained

7. TOTAL MARKET OUTLOOK-EUROPE

  • 1. Europe Manufacturer-level Revenue and VIO by Key Countries
  • 2. Total Automotive Aftermarket Revenue Forecast
  • 3. Revenue Forecast Discussion
  • 4. Percent Revenue Forecast by Country
  • 5. Revenue Forecast by Country
  • 6. Revenue Forecast by Product Segment
  • 7. RevenueForecast by Top Categories
  • 8. Europe-Distribution Channels
  • 9. Distribution Channel Analysis by Country
  • 10. Europe-Aftermarket Part Distribution Flow
  • 11. Europe-IAM Service and Repairs Distribution Channels
  • 12. Europe-Service Channel Analysis Discussion
  • 13. Europe-Service Channel Discussion
  • 14. Europe-Service Channel Discussion (continued)
  • 15. Key Franchise and Marketing Systems by OEMs and OES
  • 16. Top European Warehouse Distributors
  • 17. Legislative Changes
  • 18. Growth of eRetailing and the Internet as a Distribution Channel
  • 19. Key Parts eRetailers and Marketplaces in the European Aftermarket

8. GERMANY ANALYSIS

  • 1. Germany Automotive Aftermarket-Vehicles in Operation
  • 2. Germany Automotive Aftermarket-VIO by Type and Brand
  • 3. Germany-Revenue Forecast by Product Segments
  • 4. Germany-Percent of Revenue Share by Distribution Channel
  • 5. Distribution Channel Discussion

9. FRANCE ANALYSIS

  • 1. France Automotive Aftermarket-Vehicles in Operation
  • 2. France Automotive Aftermarket-VIO by Type and Brand
  • 3. France-Revenue Forecast by Product Segments
  • 4. France-Percent of Revenue Share by Distribution Channel
  • 5. Distribution Channel Discussion

10. SPAIN ANALYSIS

  • 1. Spain Automotive Aftermarket-Vehicles in Operation
  • 2. Spain Automotive Aftermarket-VIO by Type and Brand
  • 3. Spain-Revenue Forecast by Product Segments
  • 4. Spain-Percent of Revenue Share by Distribution Channel
  • 5. Distribution Channel Discussion

11. ITALY ANALYSIS

  • 1. Italy Automotive Aftermarket-Vehicles in Operation
  • 2. Italy Automotive Aftermarket-VIO by Type and Brand
  • 3. Italy-Revenue Forecast by Product Segments
  • 4. Italy-Percent of Revenue Share by Distribution Channel
  • 5. Distribution Channel Discussion

12. UNITED KINGDOM ANALYSIS

  • 1. UK Automotive Aftermarket-Vehicles in Operation
  • 2. UK Automotive Aftermarket-VIO by Type and Brand
  • 3. UK-Revenue Forecast by Product Segments
  • 4. UK-Percent of Revenue Share by Distribution Channel
  • 5. Distribution Channel Discussion

13. RUSSIA ANALYSIS

  • 1. Russia Automotive Aftermarket-Vehicles in Operation
  • 2. Russia Automotive Aftermarket-VIO by Type and Brand
  • 3. Russia-Revenue Forecast by Product Segments
  • 4. Russia-Percent of Revenue Share by Distribution Channel
  • 5. Distribution Channel Discussion

14. REST OF EUROPE ANALYSIS

  • 1. Rest of Europe Automotive Aftermarket-Vehicles in Operation
  • 2. Rest of Europe-Revenue Forecast by Product Segments

15. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

16. APPENDIX

  • 1. Table of Acronyms Used
  • 2. Country Abbreviations
  • 3. Learn More-Next Steps
  • 4. Planned 2014 Research
  • 5. Methodology
Back to Top