市場調査レポート

米国国防総省向けの地理空間市場

U.S. DoD Geospatial Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 192003
出版日 ページ情報 英文 31 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
Back to Top
米国国防総省向けの地理空間市場 U.S. DoD Geospatial Market
出版日: 2011年05月05日 ページ情報: 英文 31 Pages
概要

当レポートでは、米国国防総省向けの地理空間市場について調査し、市場動向と市場機会、競争構造、市場セグメント(地理空間データ、ソフトウェア、サービス)の概要を取りまとめ、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 国防総省向け地理空間市場:概要

  • 計測
  • 産業の課題
  • 市場促進・抑制要因
  • 財政支出とその予測
  • 動向と機会

第3章 産業の概要

  • 競合環境
  • 市場勢力図
  • 市場の誘因性

第4章 市場セグメント

  • 地理空間データ制作
  • 地理空間ソフトウェア・アプリケーション
  • 地理空間サービス

第5章 用語集

第6章 FROST & SULLIVAN社について

目次
Product Code: N706

Abstract

This research forecasts the U.S. DoD geospatial data, software, and services market. The goal of the geospatial market is the exploitation and analysis of imagery and geospatial information to describe, assess, and visually depict physical features and geographically referenced activities on the earth to serve the needs of joint forces and coalitions for military operation. Market forecasts, program outlines, the competitive environment, and general trends are all included in the research.

Table of Contents

1. Executive Summary

Overview

  • Overview

Research Scope

  • Scope

Key Findings and Future Outlook

  • Key Findings

2. U.S. DoD Geospatial Overview

Market Engineering Measurements

  • Measurements

Industry Challenges

  • Challenges

Market Drivers and Restraints

  • Drivers and Restraints

Funding and Forecasts

  • Funding

Trends and Opportunities

  • Trends

3. Industry Overview

Competitive Environment

  • Environment

Competitive Landscape

  • Landscape

Market Attractiveness

  • Attractiveness

4. Geospatial Market Segments

Geospatial Data Production

  • Data

Geospatial Software/Applications

  • Software/Applications

Geospatial Services

  • Services

5. Acronyms

List of Acronyms

  • Acronyms

6. About Frost & Sullivan

Who is Frost & Sullivan

  • Frost & Sullivan

What Makes Us Unique

  • Uniqueness

T.E.A.M. Methodology

  • Methodology

Global Perspective

  • Perspective
Back to Top