表紙
市場調査レポート

世界の商用航空電子機器市場

Global Commercial Avionics Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 142348
出版日 ページ情報 英文 108 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=104.18円で換算しております。
Back to Top
世界の商用航空電子機器市場 Global Commercial Avionics Market
出版日: 2014年06月26日 ページ情報: 英文 108 Pages
概要

商用航空電子機器の市場は、大型民間機市場、とりわけ納品・運用される航空機の数に大きく依存しています。航空機の数が増えれば増えるほど、航空メーカー側の航空電子機器の需要量も拡大します。ハイリスク・ハイリターンなこの市場において、サプライヤーの企業数は減少しているものの、各社の規模は大型化しています。一方、「プラグ・アンド・プレイ」方式の一体型コアシステムが普及するにつれ、部品サプライヤーの市場機会も拡大しますが、今度はコアシステムの主力サプライヤーの地位を巡る競争が激しくなっていきます。衛星技術の革新(SATCOM、GNSSなど)に合わせて近年開発された航空電子機器技術も、すぐに標準規格として普及するでしょう。

当レポートでは、世界の商用航空輸送および一般航空向け電子機器(アビオニクス)の市場について調査分析し、商用航空電子機器市場の概要、主要動向、主要課題、市場影響因子、市場規模実績・予測、競合環境、カテゴリー別の詳細動向、主要製造業者の収益・市場シェアなどをまとめております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 近年の航空電子機器システムの開発は、今後の航空機市場にどのように形作るのか?
  • メーカー側の意思決定は、市場にどのような影響を与えるのか?
  • 航空電子機器システムの一体化の進展により、市場はどのように変化するのか?
  • 新たな規制や技術革新は、商用航空電子機器市場をどのように変化させるのか?
  • 競争環境の変化に伴い、商用航空電子機器市場にはどのような変化が生じるのか?

第1章 イントロダクション

  • 主な分析結果
  • 市場計測
  • CEOの見解

第2章 市場概況

  • 商用航空電子機器の範囲
  • システムの定義
  • 市場の内訳
  • 当レポートの問題意識
  • 地域分布
  • 市場の内訳
  • 市場のロードマップ
  • 市場概要

第3章 市場促進因子・阻害因子

  • 市場促進因子
  • 市場阻害因子

第4章 市場の予測と傾向

  • 市場計測
  • 予測の前提条件
  • 市場全体の総収益額の予測
  • 市場収益額の予測:収益源別
  • 市場収益額の予測:システムの種類別
  • 市場収益額の予測:航空機の種類別

第5章 競争環境

  • 航空電子機器市場の競争環境
  • 主要企業:Rockwell Collins
  • 主要企業:Honeywell
  • 主要企業:Thales
  • 主要企業:General Electric Aviation
  • システム・インテグレーションのアプローチ:A350XWBの場合
  • システム・インテグレーションのアプローチ:B-787の場合
  • 航空機のカスタマイズ:サプライヤー側での調整(SFE: Supplier-Furnished Equipments) vs. メーカー側での調整(BFE: Buyer-Furnished Equipment)
  • 航空電子機器サプライヤーの一覧(一部)

第6章 通信システム市場の詳細分析

  • 市場収益額の予測
  • 市場収益額の予測:収益源別
  • 市場収益額の予測:航空機の種類源別

第7章 航法システム市場の詳細分析

第8章 監視システム市場の詳細分析

第9章 統合化システム市場の詳細分析

第10章 結論

  • 結論と提言
  • 3つの主な予測
  • 法的免責事項

第11章 付録

  • 分析手法

第12章 略語・頭字と用語定義

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: M9BE-22

Steady Market Growth, Intense Competition, and Fewer but Bigger Opportunities for Suppliers

The commercial avionics market is highly relying on the larger commercial aviation market and particularly on the number of aircraft being delivered and flying. The more the number of aircraft, the more avionics will be procured by the aircraft original equipment manufacturers (OEMs). Research shows that one avionics supplier per aircraft could lead to fewer but bigger opportunities in an increasingly high-risk, high-reward market. Besides, more integrated architecture with "plug and play" core systems could open up opportunities for component suppliers despite growing competition for tier-one suppliers for the core system. Recently developed avionics technologies, driven by the shift to satellite technologies (particularly SATCOM and GNSS), will soon be the norm.

Key Questions This Study Will Answer

How will recently developed avionics systems shape the aircraft of the future? How will OEM decision making impact the commercial avionics market? How will the increasing level of avionics integration change the market? How will new regulations and innovations alter the commercial avionics market? How does the consolidated competitive landscape impact the dynamics of the commercial avionics market?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)
  • 3. Measurements
  • 4. CEO's Perspective

2. MARKET OVERVIEW

  • 1. Commercial Avionics Scope
  • 2. Systems Definitions
  • 3. Market Segmentation
  • 4. Market Segmentation (continued)
  • 5. Key Questions This Study Will Answer
  • 6. Market Overview-Regional Distribution
  • 7. Market Segmentation
  • 8. Market Segmentation (continued)
  • 9. Market Roadmap
  • 10. Market Overview
  • 11. Market Overview (continued)

3. DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL COMMERCIAL AVIONICS MARKET

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Drivers Explained (continued)
  • 5. Market Restraints
  • 6. Restraints Explained
  • 7. Restraints Explained (continued)

4. FORECAST AND TRENDS-TOTAL COMMERCIAL AVIONICS MARKET

  • 1. Measurements
  • 2. Forecast Assumptions
  • 3. Total Commercial Avionics Market-Revenue Forecast
  • 4. Revenue Forecast Discussion
  • 5. Total Commercial Avionics Market-Revenue Forecast by Source of Revenue
  • 6. Revenue Forecast Discussion by Source of Revenue
  • 7. Total Commercial Avionics Market-Revenue Forecast by Family of Systems
  • 8. Revenue Forecast Discussion by Family of Systems
  • 9. Line Fit Commercial Avionics Market-Revenue Forecast by Aircraft Type
  • 10. Revenue Forecast Discussion by Aircraft Type

5. AVIONICS MARKET COMPETITIVE ENVIRONMENT

  • 1. Competitive Environment-Avionics in Air Transport
  • 2. Top Competitors-Rockwell Collins
  • 3. Top Competitors-Rockwell Collins (continued)
  • 4. Top Competitors-Honeywell
  • 5. Top Competitors-Honeywell (continued)
  • 6. Top Competitors-Thales
  • 7. Top Competitors-Thales (continued)
  • 8. Top Competitors-General Electric Aviation
  • 9. A350XWB Case-A System Integration Approach
  • 10. B-787 Case-A System Integration Approach
  • 11. SFE vs. BFE Aircraft Customization
  • 12. SFE vs. BFE Aircraft Customization (continued)
  • 13. SFE vs. BFE Aircraft Customization (continued)
  • 14. Partial List of Avionics Suppliers

6. COMMUNICATION SYSTEMS MARKET BREAKDOWN

  • 1. Communication Systems Market-Revenue Forecast
  • 2. Communication Systems Market-Revenue Forecast by Source of Revenue
  • 3. Line Fit Communication Systems Market-Revenue Forecast by Aircraft Type
  • 4. Revenue Forecast Discussion Communication Systems Market
  • 5. Revenue Forecast Discussion Communication Systems Market (continued)
  • 6. Revenue Forecast Discussion Communication Systems Market (continued)
  • 7. Revenue Forecast Discussion Communication Systems Market (continued)

7. NAVIGATION SYSTEMS MARKET BREAKDOWN

  • 1. Navigation Systems Market-Revenue Forecast
  • 2. Navigation Systems Market-Revenue Forecast by Source of Revenue
  • 3. Line Fit Navigation Systems Market-Revenue Forecast by Aircraft Type
  • 4. Revenue Forecast Discussion Navigation Systems Market
  • 5. Revenue Forecast Discussion Navigation Systems Market (continued)

8. SURVEILLANCE SYSTEMS MARKET BREAKDOWN

  • 1. Surveillance Systems Market-Revenue Forecast
  • 2. Surveillance Systems Market-Revenue Forecast by Source of Revenue
  • 3. Line Fit Surveillance Systems Market-Revenue Forecast by Aircraft Type
  • 4. Revenue Forecast Discussion Surveillance Systems Market
  • 5. Revenue Forecast Discussion Surveillance Systems Market (continued)
  • 6. Revenue Forecast Discussion Surveillance Systems Market (continued)
  • 7. Revenue Forecast Discussion Surveillance Systems Market (continued)

9. INTEGRATED SYSTEMS MARKET BREAKDOWN

  • 1. Integrated Systems Market-Revenue Forecast
  • 2. Integrated Systems Market-Revenue Forecast by Source of Revenue
  • 3. Line Fit Integrated Systems Market-Revenue Forecast by Aircraft Type
  • 4. Revenue Forecast Discussion Integrated Systems Market

10. THE LAST WORD

  • 1. Conclusions and Recommendations
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

11. APPENDIX

  • 1. Methodology

12. ABBREVIATIONS, ACRONYMS, AND DEFINITIONS

Abbreviations, Acronyms, and Definitions

  • 1. Systems and Definitions
  • 2. Systems and Definitions (continued)
  • 3. Systems and Definitions (continued)
  • 4. Systems and Definitions (continued)
  • 5. Systems and Definitions (continued)
  • 6. Systems and Definitions (continued)
  • 7. Systems and Definitions (continued)
  • 8. Systems and Definitions (continued)
  • 9. Systems and Definitions (continued)
  • 10. Systems and Definitions (continued)
  • 11. Systems and Definitions (continued)
  • 12. Systems and Definitions (continued)
  • 13. Systems and Definitions (continued)
  • 14. Systems and Definitions (continued)
  • 15. Systems and Definitions (continued)
  • 16. Systems and Definitions (continued)
  • 17. Systems and Definitions (continued)
  • 18. Systems and Definitions (continued)
  • 19. Systems and Definitions (continued)
  • 20. Systems and Definitions (continued)
Back to Top