市場調査レポート

マレーシアの乗用車市場

Strategic Analysis of Passenger Vehicles Market in Malaysia

発行 Frost & Sullivan 商品コード 124240
出版日 ページ情報 英文 103 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
マレーシアの乗用車市場 Strategic Analysis of Passenger Vehicles Market in Malaysia
出版日: 2010年06月30日 ページ情報: 英文 103 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、マレーシアの乗用車市場について、同国のマクロ経済指標および人口動態の概要、市場促進要因および阻害要因、自動車産業の構造、OEMメーカー,ティア1,ティア2のサプライヤーを含むクラスタ分析、2009年の自動車市場の総括、主要企業のプロファイルなどを分析しまとめており、概略以下の構成でお届けします。

第1章 マレーシアのマクロ経済指標

  • マクロ経済指標
  • 人口および年齢別グループ
  • 社会経済的な人口動態
  • 交通および道路インフラ
  • エネルギー指標

第2章 自動車産業およびサプライチェーンの概要

  • 市場促進要因および阻害要因
  • 自動車組立製造業および自動車製造業概要
  • コンポーネントおよび部品産業
  • 流通網の概要
  • 現地生産の概要

第3章 国の自動車政策および要求

  • 政策および国内自動車産業に与える影響
  • 自動車産業に対する国の主な政策
  • 国家自動車政策(NAP)のポイント
  • 税制の概要

第4章 自動車産業の総括:2009年

  • 総括
  • 市場シェア:OEMメーカー別
  • 市場シェア:車両セグメント別
  • 市場シェア:地域別
  • 乗用車セグメントの分析
  • MPV車セグメントの分析
  • ブランド分析
    • Proton
    • Perodua
    • その他

第5章 市場実績および将来の展望

  • GDPの成長
  • 自動車販売
    • 販売予測
    • セグメント別販売予測
  • OEMメーカー別の市場分析:2010年第1四半期実績
  • 2010年の新モデル
  • 自動車産業の予測および展望
    • 販売および生産予測
    • OEMメーカー別の販売予測
    • 車両セグメント別生産予測
    • 車両モデル別生産予測
  • セグメントの成長についての主な調査結果

第6章 乗用車セグメントにおける動向見通しおよびポジショニング

  • 価格戦略:Aセグメント
  • 価格戦略:Bセグメント
  • 価格戦略:Cセグメント
  • 価格戦略:Dセグメント
  • 価格戦略:MPVセグメント
  • 全セグメントのサマリー

第7章 主要OEMメーカーのプロファイル

  • Perusahaan Otomobil Nasional Berhad (Proton)
  • Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd (Perodua)
  • トヨタ自動車
  • 本田技研工業
  • 日産自動車

第8章 主要サプライヤーのプロファイル

  • HICOM Teck See Sdn Bhd
  • APM Automotive Holdings Bhd
  • デンソー

第9章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: P436

Abstract

This research service covers in detail the passenger vehicle market in Malaysia. It covers Malaysia' s macro economic indicators and demographic overview, market drivers and restraints, structure of Malaysia automotive industry, automotive cluster in Malaysia that includes OEMs, tier1, tier2 suppliers. This research service also includes in detail automotive recap 2009, automotive market outlook, OEM and supplier profiles, price positioning of different segment vehicles and their volume sales in 2009. Malaysia macro economic indicators include population, GDP growth, interest rates, exchange rates, population indicators.

Table of Contents

1. Overview Of Malaysia' s Macro Economic Indicators

Malaysia Macro Economic Indicators

  • Macro Economic Indicators of Malaysia

Malaysia Population and Age Group

  • Population and Age Group in Malaysia

Malaysia Socio Economic Demographics

  • Socio Economic Demographics of Malaysia

Transportation and Road Infrastructure

  • Transportation and Road Infrastructure Indicators

Malaysia Energy Indicators

  • Malaysia Energy Indicators

2. Overview of Automotive Industry and Supply Chain in Malaysia

Market Drivers and Restraints

  • Drivers and Restraints

Automotive Assemblers and Manufacturers Overview

  • Overview of Automotive Assemblers and Manufacturers

Malaysian Components and Parts Industry

  • Components and Parts Industry in Malaysia

Overview of the Distribution Network

  • Distribution Network Overview

Overview of Local Production in Malaysia

  • Malaysia Local Production

3. National Automotive Policy and Aspirations

Malaysia Government Policies and Impacts on Domestic Automotive Market

  • Government Policies in Malaysia

Key Government Policies for Automotive Industry

  • Key Automotive Government Policies

Highlights of Key NAP Policies in Malaysia

  • Highlights of Key National Automotive Policy

Overview of Tax and Duty Structure in Malaysia

  • Tax and Duty Structure Overview

4. Malaysia Automotive Recap 2009

Malaysia Automotive Recap

  • Automotive Recap 2009

Market Share By OEMs

  • OEMs Market Share

Market Share By Vehicle Segments

  • Market Share By Various Vehicle Segments

Market Share By Region

  • Regional Market Share

Analysis of Passenger Vehicle Segment

  • Passenger Vehicle Segment Analysis

Analysis of MPV Vehicle Segment

  • MPV Segment Vehicle Analysis

Brand Analysis

  • Brand Analysis - Proton
  • Brand Analysis - Perodua
  • Breakdown By Other Brands

5. Market Performance Analysis and Future Outlook

Malaysia GDP Growth

  • GDP Growth in Malaysia

Automotive Sales in Malaysia

  • Automotive Market Sales Forecasts
  • Market Sales Forecasts By Segment

Market Breakdown By OEM and Segment in 1st Quarter 2010

  • 1st Quarter Performance by OEM and Segment in Malaysia

New Model Launches in 2010

  • New Vehicle Model Launches

Automotive Industry Forecasts and Outlook

  • Sales and Production Forecasts
  • Sales Forecasts By OEM
  • Production Forecasts By Vehicle Segments
  • Production Forecasts By Vehicle Models

Key Take-away on Segment Growth

  • Key Take-away on Segment Trend

6. Passenger Vehicle Segment Trends Outlook and Positioning

Pricing Strategy of Top A Segment Models

  • Top A Segment Pricing Strategy

Pricing Strategy of Top B Segment Models

  • Top B Segment Pricing Strategy

Pricing Strategy of Top C Segment Models

  • Top C Segment Models Pricing Strategy

Pricing Strategy of Top D Segment Models

  • Top D Segment Models Pricing Strategy

Pricing Strategy of Top MPV Segment Models

  • Top MPV Segment Models Pricing Strategy

Overall Summary of All Segments

  • Summary of All Segment Vehicles

7. Profile of Key OEMs

Perusahaan Otomobil Nasional Berhad (Proton)

  • Proton Malaysia

Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd (Perodua)

  • Perodua Malaysia

UMW Toyota Motor Malaysia

  • UMW Toyota Motor Malaysia

Honda Malaysia

  • Honda Malaysia

Nissan Malaysia

  • Nissan Malaysia

8. Profile of Key Suppliers

HICOM Teck See Sdn Bhd

  • HICOM Teck See Sdn Bhd

APM Automotive Holdings Bhd

  • APM Automotive Holdings Bhd

Denso Malaysia Sdn Bhd

  • Denso Malaysia Sdn Bhd

9. About Frost and Sullivan

About Frost and Sullivan

  • About Frost and Sullivan
Back to Top