表紙:世界のモビリティシェア:ディスラプトするスタートアップ企業の戦略的概要(2022年)
市場調査レポート
商品コード
1109327

世界のモビリティシェア:ディスラプトするスタートアップ企業の戦略的概要(2022年)

Strategic Overview of the Start-ups Disrupting Shared Mobility, Global, 2022

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 161 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.53円
世界のモビリティシェア:ディスラプトするスタートアップ企業の戦略的概要(2022年)
出版日: 2022年07月12日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 161 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

2021年、モビリティシェアによる市場機会は約3,369億米ドルとなり、COVID-19の大流行による市場の変化を考慮すると、2030年には9,945億米ドルを超えると予想されています。モビリティシェアの新興市場は欧州が圧倒的に多く、スタートアップの50%以上がEU主要5ヵ国に本社を置いています。

モビリティシェア市場は2020年のパンデミックによって打撃を受けましたが、事業者はすぐにビジネスモデルを再構築し、より強固なものになっています。すべてのセグメントで回復を示していますが、DRT(Demand Responsive Transit)とマイクロモビリティの2つは、この2年間で爆発的な成長を記録しました。

当レポートでは、世界のモビリティシェアについて調査し、スタートアップに焦点を当て、各分野で3~4社、全体で25社以上の企業プロファイルを掲載しています。各企業のプロファイルは、概要、提供製品、独自の価値提案、持続可能な取り組み、成長戦略、注目すべき成果、資金調達の詳細などをカバーしています。

目次

Strategic Imperative

エグゼクティブサマリー

  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーションと定義
  • 共有モビリティ市場の主な競合
  • 成長指標
  • 予測の前提条件
  • 共有モビリティの総市場額の予測
  • セグメント別流通総額の予測
  • 地域別GMV予測
  • セグメントおよび地域別のGMV予測分析
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • スタートアップの定義
  • スタートアップ調査手法
  • ベンチマーク基準定義のステップ 1
  • ベンチマーク基準定義のステップ 2
  • モビリティシェアスタートアップ - ベンチマークの概要
  • スタートアップエコシステム - バリューチェーンをディスラプトする800社以上のスタートアップ
  • 2022年のセグメント別モビリティシェア主要参入企業3社
  • 各セグメントの主要参入企業の概要
  • スタートアップに投資する主な参入企業
  • 最近資金提供を受けたスタートアップ
  • 地域別のモビリティシェアのスタートアップ
  • スタートアップ投資の世界の目的地として台頭するアジア
  • モビリティシェアセグメント別スタートアップ企業
  • 主な結論と調査結果

スタートアップ - 従来型カーシェアリング

  • ベンチマーク基準定義のステップ 1
  • 候補リストの演習
  • Frost & Sullivanの候補企業に対する基準
  • ベンチマーク基準定義のステップ 2
  • Frost & Sullivanスタートアップ評価レーダー - スコアカード
  • Free2Moveのプロファイル
  • Miles Mobilityのプロファイル
  • Zoomcarのプロファイル
  • ekarのプロファイル

スタートアップ - P2Pカーシェアリング

  • ベンチマーク基準定義のステップ 2
  • Frost & Sullivanスタートアップ評価レーダー - スコアカード
  • Getaroundのプロファイル
  • Turoのプロファイル
  • Hiyacarのプロファイル
  • HoppyGoのプロファイル

スタートアップ - 配車サービス

  • ベンチマーク基準定義のステップ 1
  • 候補リストの演習
  • Frost & Sullivanの候補企業に対する基準
  • ベンチマーク基準定義のステップ 2
  • Frost & Sullivanスタートアップ評価レーダー - スコアカード
  • Didiのプロファイル
  • Uberのプロファイル
  • Grabのプロファイル

スタートアップ - デマンドレスポンシブトランジット(DRT)

  • ベンチマーク基準定義のステップ 1
  • 候補リストの演習
  • Frost & Sullivanの候補企業に対する基準
  • ベンチマーク基準定義のステップ 2
  • Frost & Sullivanスタートアップ評価レーダー - スコアカード
  • Viaのプロファイル
  • Swvlのプロファイル
  • Zeelo(an Swvl Company)のプロファイル
  • Liftangoのプロファイル
  • Swat Mobilityのプロファイル

スタートアップ - マイクロモビリティ共有

  • ベンチマーク基準定義のステップ 1
  • 候補リストの演習
  • Frost & Sullivanの候補企業に対する基準
  • ベンチマーク基準定義のステップ 2
  • Frost & Sullivanスタートアップ評価レーダー - スコアカード
  • Tier Mobilityのプロファイル
  • Limeのプロファイル
  • Birdのプロファイル

スタートアップ - Mobility as a Service(MaaS)

  • ベンチマーク基準定義のステップ 2
  • Frost & Sullivanスタートアップ評価レーダー - スコアカード
  • Skedgoのプロファイル
  • Citywayのプロファイル
  • Whim のプロファイル
  • HACON-A Siemens Companyのプロファイル

スタートアップ - 自動運転シャトル

  • ベンチマーク基準定義のステップ 1
  • 候補リストの演習
  • Frost & Sullivanの候補企業に対する基準
  • ベンチマーク基準定義のステップ 2
  • Frost & Sullivanスタートアップ評価レーダー - スコアカード
  • EasyMileのプロファイル
  • Navyaのプロファイル
  • Sensible 4のプロファイル
  • Beepのプロファイル

成長機会ユニバース

  • 成長機会1 - 働き方の変化によるインテグレーテッドモビリティへの注目
  • 成長機会2 - モビリティシェアの成長を支えるパートナーシップ、ビジネスモデルの多様化、新技術
  • 成長の機会3 - 将来のモビリティに向けた統合型および自律型テクノロジー機能への焦点

次のステップ

目次
Product Code: PD0C-44

More than 800 Shared Mobility Start-ups Tracked to Find and Devise Disruptive Strategies to Leverage Opportunities Worth $990 Billion by 2030

The shared mobility industry is poised to grow as the shift from private cars to multimodal solutions continues. Though the shared mobility market was battered by the pandemic in 2020, operators quickly re-aligned their business models and emerged stronger.

While all segments have rebounded, two have recorded explosive growth in the last 2 years-Demand Responsive Transit (DRT) and micromobility. People are still wary about using public transport for commuting, which is where technology-enabled safe transport has seen an uptake. Investment in micromobility sharing has boomed. More than 25 micromobility sharing operators raised funds greater than $3 billion in the last 2 years. The pandemic has certainly brought to light the immense potential of micromobility as a resilient mode of transport. The shared mobility market is still dynamic and young, with great potential for further growth, investment, and innovation.

This study analyzes several start-ups in shared mobility through 7 key segments-traditional carsharing, P2P carsharing, ride-hailing, DRT, micromobility, Mobility-as-a-service (MaaS), and autonomous shuttles. A comprehensive list of companies was identified in each segment. They were then ranked using various parameters, and each parameter was assigned a weightage based on its importance in a particular segment. Through this process, the top companies in each domain were identified and benchmarked against their competitors.

The geographic scope of the study is global. It profiles 3 to 4 companies in each segment and more than 25 profiles overall. Each company profile covers an overview, offerings, unique value proposition, sustainable initiatives, growth strategy, notable achievements, funding details, and key strengths.

In 2021, the market opportunity from shared mobility was approximately $336.9 billion. This is expected to cross $994.5 billion in 2030, accounting for the changes in the market due to the COVID-19 pandemic. Europe dominates the shared mobility start-up space, with more than 50% of the start-ups headquartered in the EU G5 countries.

Rising congestion and pollution within cities have forced city administrations to put emphasis on shared mobility solutions to meet sustainability targets. This has resulted in firms exploring new technologies and services to alleviate some of these growing issues. Shared mobility is rapidly developing, and this space is springing up many new start-ups. Electrification, hybrid working, 15-minute cities, mergers and acquisitions, investments, autonomous mobility, machine learning, and artificial intelligence will be the defining trends in the shared mobility market.

Research Highlights:

  • The strategic imperatives and growth environment
  • The key industry drivers and challenges
  • Benchmarking of start-ups in each shared mobility segment (traditional and P2P carsharing, ride-hailing, DRT, micromobility, MaaS, and autonomous shuttles)

Key Features:

  • The top 10 operators in each segment
  • An in-depth view of significant company profiles
  • A perspective on companies' growth strategy, key strengths, sustainable initiatives, unique service proposition, and some notable achievements

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Shared Mobility Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Executive Summary

  • Research Scope
  • Market Segmentation and Definition
  • Shared Mobility Market-Key Competitors
  • Growth Metrics
  • Forecast Assumptions
  • Gross Market Value Forecast for Shared Mobility
  • GMV Forecast by Segment
  • GMV Forecast by Region
  • GMV Forecast Analysis by Segment and Region
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Start-up Definition
  • The Start-up Methodology
  • Step 1 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Step 2 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Shared Mobility Start-ups-Benchmark Overview
  • The Start-up Ecosystem-800+ Start-ups Disrupting the Value Chain
  • Top 3 Disruptive Shared Mobility Participants by Segment, 2022
  • Brief Overview of the Top Participants in Each Segment
  • Brief Overview of the Top Participants in Each Segment (continued)
  • Brief Overview of the Top Participants in Each Segment (continued)
  • Brief Overview of the Top Participants in Each Segment (continued)
  • Key Participants Investing in Start-ups
  • Recently Funded Start-ups
  • Shared Mobility Start-ups by Region
  • Asia Emerging as a Global Destination for Start-up Investments
  • Start-ups by Shared Mobility Segments
  • Key Conclusion and Findings

Start-ups-Traditional Carsharing

  • Step 1 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Shortlisting Exercise
  • Shortlisting Exercise (continued)
  • Shortlisting Exercise (continued)
  • Frost & Sullivan's Criteria to Shortlist Companies
  • Step 2 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard (continued)
  • Free2Move Profile
  • Free2Move Profile (continued)
  • Miles Mobility Profile
  • Miles Mobility Profile (continued)
  • Zoomcar Profile
  • Zoomcar Profile (continued)
  • ekar Profile
  • ekar Profile (continued)

Start-ups-P2P Carsharing

  • Step 2 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard (continued)
  • Getaround Profile
  • Getaround Profile (continued)
  • Turo Profile
  • Turo Profile (continued)
  • Hiyacar Profile
  • Hiyacar Profile (continued)
  • HoppyGo Profile
  • HoppyGo Profile (continued)

Start-ups-Ride-hailing

  • Step 1 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Shortlisting Exercise
  • Shortlisting Exercise (continued)
  • Shortlisting Exercise (continued)
  • Frost & Sullivan's Criteria to Shortlist Companies
  • Step 2 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard (continued)
  • Didi Profile
  • Didi Profile (continued)
  • Uber Profile
  • Uber Profile (continued)
  • Grab Profile
  • Grab Profile (continued)

Start-ups-Demand Responsive Transit (DRT)

  • Step 1 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Shortlisting Exercise
  • Shortlisting Exercise (continued)
  • Shortlisting Exercise (continued)
  • Frost & Sullivan's Criteria to Shortlist Companies
  • Step 2 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard (continued)
  • Via Profile
  • Via Profile (continued)
  • Swvl Profile
  • Swvl Profile (continued)
  • Zeelo (an Swvl Company) Profile
  • Zeelo (an Swvl Company) Profile (continued)
  • Liftango Profile
  • Liftango Profile (continued)
  • Swat Mobility Profile
  • Swat Mobility Profile (continued)

Start-ups-Micromobility Sharing

  • Step 1 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Shortlisting Exercise
  • Shortlisting Exercise (continued)
  • Shortlisting Exercise (continued)
  • Frost & Sullivan's Criteria to Shortlist Companies
  • Step 2 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard (continued)
  • Tier Mobility Profile
  • Tier Mobility Profile (continued)
  • Lime Profile
  • Lime Profile (continued)
  • Bird Profile
  • Bird Profile (continued)

Start-ups-Mobility as a Service (MaaS)

  • Step 2 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard
  • Skedgo Profile
  • Skedgo Profile (continued)
  • Cityway Profile
  • Cityway Profile (continued)
  • Whim Profile
  • Whim Profile (continued)
  • HACON-A Siemens Company Profile
  • HACON-A Siemens Company Profile (continued)

Start-ups-Autonomous Shuttles

  • Step 1 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Shortlisting Exercise
  • Shortlisting Exercise (continued)
  • Frost & Sullivan's Criteria to Shortlist Companies
  • Step 2 of the Benchmarking Criteria-Definition
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard
  • Frost & Sullivan Start-up Evaluation Radar-Scorecard (continued)
  • EasyMile Profile
  • EasyMile Profile (continued)
  • Navya Profile
  • Navya Profile (continued)
  • Sensible 4 Profile
  • Sensible 4 Profile (continued)
  • Beep Profile
  • Beep Profile (continued)

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Focus on Integrated Mobility Due to Changing Working Patterns
  • Growth Opportunity 1-Focus on Integrated Mobility Due to Changing Working Patterns (continued)
  • Growth Opportunity 2-Partnerships, Business Model Diversification, and New Technologies Underpinning Growth in Shared Mobility
  • Growth Opportunity 2-Partnerships, Business Model Diversification, and New Technologies Underpinning Growth in Shared Mobility (continued)
  • Growth Opportunity 3-Focus on Integrated and Autonomous Technology Capabilities for Future Mobility
  • Growth Opportunity 3-Focus on Integrated and Autonomous Technology Capabilities for Future Mobility (continued)

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • Legal Disclaimer