表紙:世界の航空会社おけるビッグデータ分析:成長機会
市場調査レポート
商品コード
1090207

世界の航空会社おけるビッグデータ分析:成長機会

Growth Opportunities for Big Data Analytics in Global Airlines

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 29 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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世界の航空会社おけるビッグデータ分析:成長機会
出版日: 2022年05月26日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 29 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

パーソナライズされた旅行体験への需要が、航空会社とテクノロジー企業の成長戦略を喚起すると期待されています。

COVID-19のパンデミックは、世界の航空会社のデジタル化市場に悪影響を及ぼしています。しかし、旅客輸送は回復の兆しを見せています。その結果、航空会社のビッグデータ分析への注力は、短期から中期的に勢いを増すと予想されています。また、米国と欧州の航空会社は、ビッグデータ分析を活用して航空会社の運用コストを削減し、収益に大きな影響を与えています。

当レポートでは、世界の航空会社におけるビッグデータ分析市場について調査し、戦略的必須要件、成長環境分析などの情報を提供しています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長がますます困難になる理由
  • Strategic Imperative 8(TM)
  • 航空会社におけるビッグデータ分析に対する上位3つの戦略的必須要件の影響
  • 成長機会が成長パイプラインエンジン(TM)を促進

成長機会分析

  • 航空会社におけるビッグデータ分析の属性
  • 航空会社におけるビッグデータ分析の情報源
  • 航空会社におけるビッグデータ分析のカテゴリー
  • 航空会社におけるビッグデータ分析の利点
  • 航空会社におけるビッグデータ分析の課題
  • 航空会社におけるビッグデータ分析の目的
  • 航空会社におけるビッグデータ分析の役割
  • データ規制の将来
  • グローバルベストプラクティス
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:運用とマーチャンダイジングを強化するビッグデータプラットフォーム
  • 成長機会2:堅牢なオペレーショナルレジリエンスを実現するサイバーセキュリティ
  • 成長機会3:スケーラビリティとコスト効率を実現するクラウドへのワークロード移行
  • 展示物リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PD2C-56

Demand for Personalized Travel Experiences Sparks Growth Strategies among Carriers and Technology Companies

Although airlines have access to large, diversified datasets from multiple fields, few use them adequately to respond to market trends and customer needs. Airlines need to invest in digitalization and maximize their use of the available technology. Also, cybersecurity incidents are increasing across global airlines as the growth in interconnected solutions has created a vulnerable data ecosystem, resulting in the creation of various data regulations across regions and monitoring efforts to increase sensitive data security. These factors, in addition to increased focus on data privacy globally, will intensify airlines' spending on cybersecurity solutions. As such, the adoption of data platforms that enhance operations and commercial activities will likely escalate during the next decade.

The COVID-19 pandemic has negatively affected the global airline digitalization market. While digital solutions have increased to ensure a safe passenger experience, the pandemic has hampered operations, leading to historically low revenues and limiting airlines' digital and information technology budgets. Passenger traffic is, however, showing signs of recovery; and as a result, airlines' focus on Big Data analytics will pick up momentum in the short-to-medium term.

Globally, Big Data analytics has helped airlines understand their customers better, identify past trends, forecast future scenarios, and determine the technology investment required to fill the gaps. Airlines have started using Big Data analytics to analyze passenger data from social networking sites, online shopping, and other sources to determine customer preferences and accordingly customize their services to optimize ancillary revenues. Airlines from United States and Europe are at the forefront of utilizing Big Data analytics to decrease airlines' operational costs, which has demonstrated significant impacts on revenues.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Big Data Analytics in Airlines
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Attributes of Big Data Analytics in Airlines
  • Sources of Big Data Analytics in Airlines
  • Categories of Big Data Analytics in Airlines
  • Advantages of Big Data Analytics in Airlines
  • Challenges of Big Data Analytics in Airlines
  • Objectives of Big Data Analytics in Airlines
  • Role of Big Data Analytics in Airlines
  • Future of Data Regulations
  • Global Best Practices
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Big Data Platforms for Enhanced Operations and Merchandising
  • Growth Opportunity 1: Big Data Platforms for Enhanced Operations and Merchandising (continued)
  • Growth Opportunity 2: Cybersecurity for Robust Operational Resilience
  • Growth Opportunity 2: Cybersecurity for Robust Operational Resilience (continued)
  • Growth Opportunity 3: Workload Migration to Cloud for Scalability and Cost Efficiency
  • Growth Opportunity 3: Workload Migration to Cloud for Scalability and Cost Efficiency (continued)
  • List of Exhibits
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