表紙:ハイブリッドワークフォースのためのモバイル通信ソリューションの評価
市場調査レポート
商品コード
1080337

ハイブリッドワークフォースのためのモバイル通信ソリューションの評価

Evaluating Mobile Communications Solutions for the Hybrid Workforce

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 72 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ハイブリッドワークフォースのためのモバイル通信ソリューションの評価
出版日: 2022年05月24日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 72 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

デジタル技術は、ビジネス変革を実現する重要な要素として、普遍的に認識されます。特に、モバイル対応やモバイルファーストの通信は、組織が複数の目標を達成することを目指し、その導入が加速すると予想されます。

当レポートでは、モバイル通信ソリューションについて調査分析し、Fixed-Mobile Convergence(FMC)、PBXおよびUCaaSソリューションの概要、モビリティの役割、モバイルソリューションの投資と管理等に関する情報を提供しています。

目次

Fixed-Mobile Convergence(FMC)(固定網と移動網の収束)への困難な道のり

  • 職場でのモバイル通信への消費者アプローチ
  • ビジネスモバイル通信の事例
  • 進化するワークスタイルが新しい技術要件を促進
  • FMCアプローチと設計
  • ワンサイズFMCはすべてに適合しない
  • さまざまなFMCソリューションの比較
  • FMCの満たされていない期待
  • FMCの未来は有望に見える

選択したモバイルPBXおよびUCaaSソリューションの概要

  • Cisco IMS Integration-Verizon, Rogers Communications, TDC/Nuuday
  • Cisco Webex Go
  • サービスプロバイダー向けのDstny
  • サービスプロバイダー向けのEnreach
  • Metaswitch MaX Mobile
  • Microsoft Operator Connect Mobile
  • RingCentral IMS Integration
  • Dialpad and T-Mobile
  • キャリア主導のFMCへの他のアプローチ

進化するビジネス通信要件におけるモビリティの役割

  • 調査目的
  • クラウド通信市場調査の進化-調査手法
  • IT/通信の意思決定者の投資優先度調査-調査手法
  • コアビジネス要件は存続するが、新しいユースケースは業界の進化を促進する
  • 企業のテレフォニー/PBX機能の需要を高めるモビリティ
  • モビリティはPSTNアクセス制限を解決できる
  • モバイルアプリを装備している労働者のカテゴリー
  • モビリティは、フロントライナーの生産性を実現する重要な要素
  • モバイル/スマートフォンのフロントライナー労働者の使用
  • モバイルIDのフロントライナー労働者の使用
  • モバイルUCaaSは、モバイル通話以上のものを提供する必要がある
  • クラウドPBXソリューション/プロバイダーの選択基準
  • 追加のクラウド通信機能の需要
  • モビリティは将来のユーザーエクスペリエンスを定義する
  • 通信エンドポイントの使用
  • 通信エンドポイントの使用に予想される変更
  • モバイルソフトウェアクライアントの使用
  • PCベースおよびモバイルソフトウェアのクライアントの使用状況
  • モバイルソフトウェアクライアントの使用動向

顧客の認識、モバイル通信サービスおよびデバイスの現在の使用法および将来の採用

  • 同時リングの重要性
  • Find-Me、Follow-Meの重要性
  • ソフトフォンの重要性
  • ブラウザベース(通常はWebRTC)アプリの重要性
  • ネイティブモバイルダイヤラーの重要性
  • DECT/VoWLANデバイスの重要性
  • ページング/トランシーバーの重要性
  • モビリティソリューションの重要性-必須
  • モビリティソリューションの重要性-必要なもの、欲しいもの
  • モバイルアプリ採用の成長の促進要因
  • モバイルアプリ採用の成長の抑制要因
  • 5G接続を使用する利点

モバイルソリューションの投資と管理

  • 企業提供のモバイルアプリの現在の使用状況
  • 企業提供の新しい/追加のモバイルアプリが導入される
  • モバイルビジネスアプリの戦略的パートナー
  • モバイルビジネスアプリのパートナーの選択基準
  • 企業モビリティ管理のアップグレードと投資

サービスプロバイダーの主な調査結果、成長機会、戦略

  • 主な調査結果
  • 成長機会-モバイルファーストのUCaaS
  • 通信サービスプロバイダーの成長戦略
  • 図表リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: K799-64

Novel Solution Designs Address Important Market Gaps

Over the past two decades, mobile communications have become an indelible part of most people's personal and business lives. The benefits of mobile communications in driving productivity and efficiencies in modern organizations are hard to miss as workforces become increasingly distributed and mobile. However, few organizations employ robust mobile communications strategies that fully address diverse workforce requirements.

The COVID-19 pandemic and related business lockdowns brought drastic changes in work styles across industries and geographies. The shift to remote and hybrid work, as well as a newly gained appreciation for the flexibility to work from anywhere, anytime, are likely to have a long-lasting impact on all types of organizations around the world. Most organizations will go through lengthy and painful processes of transforming their business processes, work spaces and company cultures. However, digital technologies will be universally recognized as a key enabler of business transformation. Mobile-ready and-mobile-first communications, more specifically, are likely to experience accelerated adoption as organizations aim to achieve multiple goals, including:

  • Rationalize communications environments presently consisting of multiple disparate wireline and mobile solutions
  • Empower diverse workforces-including desk-bound remote, hybrid and in-office staff and frontliners-to stay connected and productive regardless of physical location
  • Attract and retain staff-digital natives, in particular-by providing them with modern mobile communications and collaboration tools that better align with their life and work styles and technology preferences

Technology advancements, including 5G connectivity and improving device capabilities, will enable better user mobile experiences and increase decision-makers' comfort in adopting mobile communications solutions. Smart organizations are likely to adopt mobile-forward strategies whereby future communications investments will be aligned with permanently shifted work styles and a strong appreciation for the benefits of mobility.

The common advantage of true FMC solutions is integrating the user's business identity on their mobile device. However, the different FMC architectural designs accomplish this goal differently, as well as present different advantages and disadvantages. There are differing opinions on whether the future of FMC is in app-based or native (core-based) mobile capabilities.

An app-based approach typically helps a user's business identity co-exist with the consumer identity on the same mobile device. This approach is commonly preferred in bring-your-own-device (BYOD) scenarios. Another key advantage of the app-based-approach is the ability to access different business communications and collaboration modalities (e.g., calling, video meetings, messaging) within the same app.

A native mobile dialer enables a more natural user experience when it comes to calling. This approach is most preferred by highly mobile users who need to make calls frequently using their business identity. A dual-SIM approach can enable the co-existence of both the consumer and business identities on the same device, but typically a native mobile dialer is preferred when the employee is using a company-sponsored device and subscription.

This study provides valuable information on customer technology solution and partner selection criteria, perceived technology benefits and mobility investment plans. The included market analysis can help technology developers, service providers, technology buyers and others in the mobile business communications ecosystem develop sustainable strategies.

Table of Contents

The Tough Journey to Fixed-Mobile Convergence (FMC)

  • The Consumer Approach to Mobile Communications at Work
  • The Case for Business Mobile Communications
  • Evolving Work Styles Drive New Technology Requirements
  • FMC Approaches and Designs
  • One-size FMC Does Not Fit All
  • Comparing Different FMC Solutions
  • The Unfulfilled Promise of FMC
  • The Future of FMC Looks Promising

Overview of Selected Mobile PBX and UCaaS Solutions

  • Cisco IMS Integration-Verizon, Rogers Communications, TDC/Nuuday
  • Cisco Webex Go
  • Dstny for Service Providers
  • Enreach for Service Providers
  • Metaswitch MaX Mobile
  • Microsoft Operator Connect Mobile
  • RingCentral IMS Integration
  • Dialpad and T-Mobile
  • Other Approaches to Carrier-Led FMC

The Role of Mobility in Evolving Business Communications Requirements

  • Survey Study Objectives
  • Evolution of the Cloud Communications Market Survey-Research Methodology
  • IT/Telecom Decision-maker Investment Priorities Survey-Research Methodology
  • Core Business Requirements Live On, But New Use Cases will Drive Industry Evolution
  • Mobility to Boost Demand for Enterprise Telephony/PBX Functionality
  • Mobility Can Solve PSTN Access Limitations
  • Categories of Workers Equipped with Mobile Apps
  • Mobility is a Key Enabler of Frontliner Productivity
  • Frontline Worker Usage of Mobile/Smartphones
  • Frontline Worker Usage of Mobile Identity
  • Mobile UCaaS Must Offer More Than Mobile Calling
  • Cloud PBX Solution/Provider Selection Criteria
  • Demand for Additional Cloud Communications Capabilities
  • Mobility will Define Future User Experiences
  • Communications Endpoints Usage
  • Expected Change in Communications Endpoints Usage
  • Mobile Software Client Usage
  • PC-based and Mobile Software Client Usage
  • Mobile Software Client Usage Trends

Customer Perceptions, Current Usage and Future Adoption of Mobile Communications Services and Devices

  • Importance of Simultaneous Ring
  • Importance of Find-Me, Follow-Me
  • Importance of Soft Phones
  • Importance of Browser-Based (Typically WebRTC) Apps
  • Importance of Native Mobile Dialers
  • Importance of DECT/VoWLAN Devices
  • Importance of Paging/Walkie-Talkie
  • Importance of Mobility Solutions-Must Have It
  • Importance of Mobility Solutions-Must Or Would Like To Have It
  • Mobile Apps Adoption Drivers
  • Mobile Apps Adoption Barriers
  • Benefits of Using 5G Connectivity

Mobile Solutions Investments and Management

  • Company-provided Mobile Apps Current Use
  • Company-provided New/Additional Mobile Apps to be Introduced
  • Mobile Business Apps Strategic Partners
  • Mobile Business Apps Partner Selection Criteria
  • Enterprise Mobility Management Upgrades and Investments

Key Findings, Growth Opportunities and Strategies for Service Providers

  • Key Findings
  • Growth Opportunity-Mobile-First UCaaS
  • Growth Opportunity-Mobile-First UCaaS (continued)
  • Growth Strategies for Communications Service Providers
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • Legal Disclaimer