表紙:北米と欧州のトラック用ADASの成長機会
市場調査レポート
商品コード
1080317

北米と欧州のトラック用ADASの成長機会

North American and European Truck ADAS Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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北米と欧州のトラック用ADASの成長機会
出版日: 2022年05月11日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

トラックに対する世界の需要は、輸送能力の増加、経済発展の影響を受けて高速輸送の要求、新しいビジネスベンチャー、購買パターンの変化などに伴って高まっています。

当レポートでは、北米と欧州のトラック用ADAS市場について調査分析し、戦略的必須要件、成長環境、機能別分析、成長機会等に関する情報を提供しています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長がますます困難になるのはなぜか?
  • 戦略的必須要件 8(TM)
  • トラック用ADASに対する上位3つの戦略的必須要件の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine (TM)を促進

成長環境

  • 主な調査結果
  • 運転アシストシステムの概要
  • 北米ADAS予測:SAEレベル1(TM)およびレベル2(TM)別
  • 北米ADAS予測:機能別
  • 欧州ADAS予測:SAEレベル1(TM)およびレベル2(TM)別
  • 欧州ADAS予測:機能別
  • 成長の促進要因
  • 成長の抑制要因
  • 調査範囲
  • 調査の目的と目標

トラック用ADASの機能

  • 車両自動化のレベル
  • 自動運転
  • SAE定義の影響
  • ADAS機能の分類
  • ADAS機能の特徴

ADASトラック機能

  • 機能性vs.自律性のレベル
  • ADAS機能-ADAS機能の関連性:用途別
  • ADASを可能にするセンサーシステム
  • ADAS用途で使用されるセンサー
  • ADAS技術ロードマップ:2021~2030年
  • 規則

衝突回避

  • 前方衝突警告、先進緊急ブレーキ、ブラインドスポットアシスト-概要
  • 衝突回避システムのロードマップ
  • 衝突回避機能の予測:北米
  • 衝突回避機能の提供:北米のOEM別
  • 衝突回避機能の予測:欧州
  • 衝突回避機能:欧州のOEM別

クルーズアシスト

  • アダプティブ・プレディクティブクルーズコントロール-概要
  • クルーズアシストシステムのロードマップ
  • クルーズアシスト機能の予測:北米
  • クルーズアシスト機能の提供:北米のOEM別
  • クルーズアシスト機能の予測:欧州
  • クルーズアシスト機能の提供:欧州のOEM別

ステアアシスト

  • 車線逸脱警報、車線維持アシスト、車線変更アシスト-概要
  • ステアアシストシステムのロードマップ
  • ステアアシスト機能の予測:北米
  • ステアアシスト機能の提供:北米のOEM別
  • ステアアシスト機能の予測:欧州
  • ステアアシスト機能の提供:欧州のOEM別

駐車アシスト

  • 後退・駐車・発進アシストシステム-概要
  • 駐車アシストシステムロードマップ
  • 駐車アシスト機能予測:北米
  • 駐車アシスト機能予測:欧州

ADASトラック機能

  • ADAS機能パッケージ:サプライヤー別
  • サプライヤー選好分析

成長機会ユニバース

  • 成長機会1-より大きな市場浸透のための確立されたADAS機能の標準化
  • 成長機会2-SAEレベル4(TM)自律性を達成するための競争力のあるADAS機能
  • 成長機会3-商業化のための適切なフレームワークとより明確なロードマップ

次のステップ

目次
Product Code: PC77-42

OEM Technology Strategy is to Offer Nearly Every Level 1™ and Level 2™ ADAS Function as Either a Standard or as an Option by 2025

The global demand for trucks has risen with the increase in capacity, the requirement for faster transfer influenced by economic developments, new business ventures, and changing buying patterns. Fleets are exploring advanced technologies, primarily autonomous trucks, to increase efficiency within their supply chain. Although the technology that makes trucks completely autonomous is still very nascent, the scope of capabilities so far achieved is quite broad. Advanced emergency braking, adaptive cruise control, lane change assist, and reverse assist are some of the features that will help take the first step toward achieving a working package in the near future while individually acting as safety and driver-assist functions that improve both driver and vehicle performance while ensuring safer operation and higher productivity. The industry is well accustomed to SAE Level 1™ and Level 2™ technologies.

North America and Europe lead the global transition to autonomous trucks, as many industry stakeholders are either based out of or testing vehicles in these regions. Rudiment-not-exhaustive regulations address functional requirements and are conservative about deployment on public roads; they mandate a certain level of safety features to be a requirement for the sale and registration of trucks. Industry stakeholders, therefore, require a comprehensive framework and guidance plan to explore, take the next step, and invest suitably in relevant development areas.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on Truck ADAS
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Key Findings
  • Overview of Driver Assistance Systems
  • North America ADAS Forecast by SAE Level 1™ and Level 2™
  • North America ADAS Forecast by Feature
  • Europe ADAS Forecast by SAE Level 1™ and Level 2™
  • Europe ADAS Forecast by Feature
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Research Scope
  • Research Aims and Objectives

Truck ADAS Features

  • Levels of Vehicle Automation
  • Automated Driving
  • Impact of SAE Definitions
  • Categorization of ADAS Features
  • Functionality of ADAS Features
  • Functionality of ADAS Features (continued)
  • Functionality of ADAS Features (continued)

ADAS Trucking Features

  • Feature Functionality vs. Level of Autonomy
  • ADAS Features-Relevance of ADAS Features by Application
  • Sensor Systems that Enable ADAS
  • Sensors Used in ADAS Applications
  • ADAS Technology Roadmap, 2021-2030
  • ADAS Technology Roadmap, 2021-2030 (continued)
  • Regulations

Collision Avoidance

  • Forward Collision Warning, Advanced Emergency Braking, and Blind Spot Assistance-Overview
  • Collision Avoidance System Roadmap
  • Collision Avoidance Feature Forecast, North America
  • Collision Avoidance Feature Offerings by OEM, North America
  • Collision Avoidance Feature Forecast, Europe
  • Collision Avoidance Feature by OEM, Europe

Cruise Assistance

  • Adaptive & Predictive Cruise Control-Overview
  • Cruise Assistance System Roadmap
  • Cruise Assistance Feature Forecast, North America
  • Cruise Assistance Feature Offerings by OEM, North America
  • Cruise Assistance Feature Forecast, Europe
  • Cruise Assistance Feature Offering by OEM, Europe

Steer Assistance

  • Lane Departure Warning, Lane Keep Assistance, and Lane Change Assistance-Overview
  • Steer Assistance System Roadmap
  • Steer Assistance Feature Forecast, North America
  • Steer Assistance Feature Offering by OEM, North America
  • Steer Assistance Feature Forecast, Europe
  • Steer Assistance Feature Offering by OEM, Europe

Park Assistance

  • Reverse/Parking/Depart Assistance Systems-Overview
  • Park Assistance System Roadmap
  • Park Assistance Feature Forecast, North America
  • Park Assistance Feature Forecast, Europe

ADAS Trucking Features

  • ADAS Feature Packages by Supplier
  • Supplier Preference Analysis

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Established ADAS Feature Standardization for Greater Market Penetration
  • Growth Opportunity 1-Established ADAS Feature Standardization for Greater Market Penetration (continued)
  • Growth Opportunity 2-Competitive ADAS Feature for Achievement of SAE Level 4™ Autonomy
  • Growth Opportunity 2-Competitive ADAS Feature for Achievement of SAE Level 4™ Autonomy (continued)
  • Growth Opportunity 3-Proper Framework and Clearer Roadmap for Commercialization
  • Growth Opportunity 3-Proper Framework and Clearer Roadmap for Commercialization (continued)

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
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