表紙:シェアードモビリティの世界産業:2030年のビジョン
市場調査レポート
商品コード
1080316

シェアードモビリティの世界産業:2030年のビジョン

2030 Vision of the Global Shared Mobility Industry

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 46 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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シェアードモビリティの世界産業:2030年のビジョン
出版日: 2022年05月11日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

都市化の進展と自家用車保有台数の減少が、都市を再構築し、シェアードモビリティの利用を拡大させると予想されています。

当レポートでは、世界のシェアードモビリティ産業について調査分析し、戦略的必須要件と成長機会に関する情報を提供しています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長がますます困難になるのはなぜか?
  • 戦略的必須要件 8(TM)
  • シェアードモビリティ業界に対する上位3の戦略的必須要件の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine (TM)を促進
  • シェアードモビリティの2030年のビジョン-3つの重要な柱
  • シェアードモビリティ-全体の市場機会
  • シェアードモビリティユニバース-将来のための主要なパートナーシップ
  • シェアードモビリティ-主要なイノベーター
  • OEM戦略の転換
  • シェアードモビリティ-エコシステムマップ
  • シェアードモビリティの2030年のビジョン-未来の技術
  • ビジョン1-人工知能
  • ビジョン2-自律型モジュール輸送
  • ビジョン3-シェアードモビリティとメタバース
  • シェアードモビリティの2030年のビジョン-未来のインフラ
  • ビジョン4-20分の都市
  • ビジョン4-20分の近所
  • ビジョン5-自律型トンネル
  • ビジョン6-アーバンエアモビリティ
  • シェアードモビリティの2030年のビジョン-未来のサービス
  • ビジョン7-デジタルカーブサイド
  • ビジョン8-サービスとしてのパーソナライズ
  • ビジョン9-サービスとしてのライフスタイル
  • ビジョン10-サービスとしてのメガモビリティアプリ

成長機会

  • 成長機会1-都市とシェアードモビリティプロバイダー間のデータプロトコルの標準化
  • 成長機会2-非技術系企業のシェアードモビリティ市場の拡大
  • 成長機会3-モビリティ企業の補助的な収益源を促進するバーチャルリアリティ
  • 図表リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PCFE-44

The Increasing Urbanization and the Decreasing Private Vehicle Ownership will Reshape Cities and Expand the Use of Shared Mobility

Over the last decade, technology has changed the way people move from point A to point B. With the rise of platform apps, transportation services have become more connected, integrated, and shareable. Over the next decade, Frost & Sullivan believes that this technology-led transformation will create profound changes in terms of commute and travel; particularly, shared mobility will witness changes with regard to vehicles types, infrastructure, and value-added services.

This Frost & Sullivan study offers an in-depth analysis of the key trends likely to shape the shared mobility industry until 2030; it also examines future business models. The study discusses how cities will be redesigned to reflect the increasing use of shared mobility and how virtual reality will open up new business opportunities for shared mobility companies. It also lists the companies that will play a major role in this ongoing shift and the stakeholder landscape of the mobility ecosystem of the future.

The study concludes by discussing the major growth opportunities in the industry, and it offers recommendations to companies to leverage these opportunities.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on the Shared Mobility Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • 2030 Vision of Shared Mobility-The 3 Key Pillars
  • Shared Mobility-Total Market Opportunity
  • Shared Mobility Universe-Key Partnerships for the Future
  • Shared Mobility-Key Innovators
  • Shared Mobility-Key Innovators (continued)
  • Shared Mobility-Key Innovators (continued)
  • Shifting OEM Strategies
  • Shared Mobility Ecosystem Map
  • 2030 Vision of Shared Mobility-Technology of the Future
  • Vision 1-Artificial Intelligence
  • Vision 1-Artificial Intelligence (continued)
  • Vision 2-Autonomous Modular Transport
  • Vision 2-Autonomous Modular Transport (continued)
  • Vision 3-Shared Mobility and the Metaverse
  • Vision 3-Shared Mobility and the Metaverse (continued)
  • 2030 Vision of Shared Mobility-Infrastructure of the Future
  • Vision 4-The 20-minute City
  • Vision 4-The 20-minute Neighbourhood
  • Vision 5-Autonomous Tunnels
  • Vision 5-Autonomous Tunnels (continued)
  • Vision 6-Urban Air Mobility
  • Vision 6-Urban Air Mobility (continued)
  • 2030 Vision of Shared Mobility-Service of the Future
  • Vision 7-Digital Curbsides
  • Vision 7-Digital Curbsides (continued)
  • Vision 8-Personalization-as-a-service
  • Vision 8-Personalization-as-a-service (continued)
  • Vision 9-Lifestyle-as-a-service
  • Vision 10-Mega Mobility-as-a-service App

Growth Opportunities

  • Growth Opportunity 1-Standardization of Data Protocol Between Cities and Shared Mobility Providers
  • Growth Opportunity 1-Standardization of Data Protocol Between Cities and Shared Mobility Providers (continued)
  • Growth Opportunity 2-Expanding the Shared Mobility Market for Non-technology Companies
  • Growth Opportunity 2-Expanding the Shared Mobility Market for Non-technology Companies (continued)
  • Growth Opportunity 3-Virtual Reality to Drive Ancillary Revenue Streams for Mobility Companies
  • Growth Opportunity 3-Virtual Reality to Drive Ancillary Revenue Streams for Mobility Companies (continued)
  • List of Exhibits
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