表紙:中国の自動車市場:見通し(2023年)
市場調査レポート
商品コード
1277020

中国の自動車市場:見通し(2023年)

China Automotive Outlook 2023

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 72 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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中国の自動車市場:見通し(2023年)
出版日: 2023年04月26日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 72 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

中国の自動車の市場規模は、特に2008年の北京オリンピック以降、急拡大しています。中国のPV市場の出荷台数は、2015年以降、一貫して2,000万台を上回っています。

当レポートでは、中国の自動車市場について調査し、市場の概要とともに、戦略的インペラティブ、成長の機会などを提供しています。

目次

戦略的インペラティブ

  • 成長がますます困難になるのはなぜか
  • 戦略的インペラティブ
  • 中国の自動車産業に対する上位3つの戦略的インペラティブの影響
  • 成長の機会が成長パイプラインエンジンを加速させる

成長環境

世界経済見通し、2023年

調査範囲、細分化、定義

動向

  • 中国の自動車市場を牽引するトップ動向
  • 動向1-電動化
  • 動向2-インテリジェントコネクテッドビークル(ICV)
  • 動向3-スマートキャビン

地域分析

  • 成長指標
  • 消費指標
  • 調査結果
  • セグメント別調査結果
  • 出荷台数予測
  • 乗用車販売動向
  • 市場シェア分析

乗用車セグメント別の見通しと分析、2023年

  • セダン
  • SUV
  • MPV
  • クロス

2023年の電気自動車セグメント別の見通しと分析

  • バッテリー電気自動車
  • プラグインハイブリッド電気自動車
  • 公共EV充電ポイント
  • EVバッテリー交換ステーション
  • コネクテッドカーと自動運転車

成長の機会世界

  • 成長の機会1-EVの販売
  • 成長の機会2-PHEVがEV販売を促進
  • 成長の機会3-重力ダイカスト用の3つの統合ターンキーソリューションがEV市場をさらに破壊

結論

  • 結論
  • 結論と将来の見通し、2022年

付録

目次
Product Code: PE9F-44

Domestic Brands Gain Market Share Across Vehicle and Powertrain Segments as Electrification and Cross-Industry Partnerships Intensify

This study assesses the automotive market in China, focusing on the passenger vehicle (PV) market. Within this, Frost & Sullivan will also discuss electric vehicles (EVs), charging, and battery swapping.

China's automotive market has proliferated, particularly after the 2008 Beijing Olympics. The unit shipment of China's PV market has consistently exceeded 20 million since 2015.

The data from this study showed that sales in China's automotive market declined from 2017 to 2020, challenged by the US-China trade war and the COVID-19 pandemic. With the government's multi-year push-pull strategies, the EV segment has grown rapidly since 2021. In 2022, automotive sales rebounded to 23.5 million because of the resuming purchase power and the government gradually lifting the movement control.

Domestic brands have gained more share than international brands in multiple vehicle segments. For example, the proportion of domestic brands in total automotive sales increased from 44.4% in 2021 to 50% in 2022, with a unit shipment of 11.7 million vehicles in 2022.

In this research service, Frost & Sullivan provides the total size of the Chinese automotive market and historical and forecast data from 2017 to 2023. Other information includes:

  • Highlights of China's automotive industry in 2022 and future market trends in 2023
  • Analysis by segment, including the vehicle and powertrain subsegments
  • Connected and autonomous vehicles

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Chinese Automotive Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • A Recap of 2022
  • Top 5 Predictions for 2023
  • Notable Regulations and Mandates
  • Key OEM Partnerships in 2022
  • Emerging Competitors in Related Markets

Global Economic Outlook, 2023

  • Top 5 Global Economic Highlights of 2022
  • Top 5 Global Economic Highlights of 2023
  • Global GDP Growth Expectations
  • Recessionary/Slowdown Expectations for Major Economies
  • Global GDP Growth Snapshot
  • Advanced Economy Predictions for 2023
  • Emerging Economy Predictions for 2023
  • 2023 Regional Risks and Policy Direction
  • 2023 Top Growth Opportunities by Region

Research Scope, Segmentation, and Definition

  • Research Scope
  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Definitions

Trends

  • Top Trends Driving the Chinese Automotive Market
  • Trend 1-Electrification
  • Trend 2-Intelligent Connected Vehicle (ICV)
  • Trend 3-Smart Cabin

Regional Analysis

  • Growth Metrics
  • Consumption Indicators
  • Findings
  • Findings by Segment
  • Unit Shipment Forecast
  • Passenger Vehicle Sales Trend
  • Market Share Analysis

Outlook and Analysis by Passenger Vehicle Segment, 2023

  • Sedan
  • SUV
  • MPV
  • Cross

Outlook and Analysis by Electric Vehicle Segment, 2023

  • Battery Electric Vehicles
  • Plug-in Hybrid Electric Vehicles
  • Public EV Charging Points
  • EV Battery Swap Stations
  • Connected and Autonomous Vehicles

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-EV Sales
  • Growth Opportunity 2-PHEVs Boost EV Sales
  • Growth Opportunity 3-Integrated Turnkey Solutions for Gravity Die Casting Will Further Disrupt the EV Market

Conclusions

  • Conclusions
  • Conclusions and Future Outlook, 2022

Appendix

  • Acronyms and Abbreviations
  • Full Names of Automotive OEMs and Companies
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer