表紙:リキッドバイオプシーの米国市場:成長機会
市場調査レポート
商品コード
1066263

リキッドバイオプシーの米国市場:成長機会

United States Liquid Biopsy Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 73 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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リキッドバイオプシーの米国市場:成長機会
出版日: 2022年02月22日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 73 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

医療は急速に患者中心になりつつあり、結果と価値に焦点が当てられています。これにより、臨床診断薬メーカーは、装置、アッセイ、インフォマティクスの能力を向上させ、満たされていない臨床ニーズに対応し、精密診断薬のポートフォリオを拡大する機会を得ています。

当レポートでは、米国のリキッドバイオプシー市場について調査し、市場力学、主要企業、投資、競争環境に関する最新情報、予測、治療法(腫瘍学・非腫瘍学)および製品タイプ(キット・試薬、機器・分析プラットフォーム、検査・開発サービス)別の分析、成長機会などを提供しています。

目次

戦略的必須事項

  • 成長がますます困難になる理由
  • 戦略的必須事項8(TM)
  • リキッドバイオプシー市場における主要3社の戦略的必須事項の影響
  • 成長機会が成長パイプラインエンジンを促進する(TM)

成長機会分析-リキッドバイオプシー

  • 分析の範囲
  • セグメンテーション:治療別
  • セグメンテーション:製品タイプ別
  • 主要な競合他社:製品タイプ別・治療法別
  • 用語
  • PCRまたはNGSベースの主要なcfNA分析方法
  • リキッドバイオプシーアプリケーションのレビュー:癌の分析物別
  • 一連のがん治療にわたるcfNA診断用途
  • 主要な成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 規制状況
  • 予測の前提条件
  • 収益予測
  • 収益予測:治療別
  • 収益予測:腫瘍学製品/サービスタイプ別
  • 収益予測:NIPT製品/サービスタイプ別
  • 収益予測:その他の製品/サービス別
  • 収益予測分析
  • 収益予測分析:選択製品/サービス別
  • 収益予測分析:治療別
  • 競合環境
  • 収益シェア
  • 収益シェア-腫瘍治療
  • 収益シェア-NIPT療法
  • 収益シェア分析

成長機会分析-腫瘍学(治療セグメント)

  • 主要な成長指標
  • 収益予測-腫瘍治療
  • 収益予測分析-腫瘍治療

成長機会分析-非腫瘍学(治療セグメント)

  • 主要な成長指標
  • 収益予測-非腫瘍療法
  • 収益予測分析-非腫瘍療法

競合情勢分析

  • 競争力のあるエコシステム
  • 競合他社のマトリックス
  • 主要企業プロファイル
  • 主要企業の製品マトリックス
  • 資金調達の動向
  • 合併・買収、およびパートナーシップ

成長機会

  • 成長機会1-新しいバイオマーカー特定のためリキッドバイオプシーデータにAI-MLを使用
  • 成長機会2-共同開発パートナーシップによるCDxとしてリキッドバイオプシーNGSを拡大
  • 成長機会3-汎癌スクリーニングバイオマーカーとしてのcfDNAメチル化
  • 成長機会4-神経変性疾患の早期発見のためのリキッドバイオプシー
  • 成長機会5-病院や研究所での癌管理を改善する包括的な癌プロファイリング

次のステップ

  • 次のステップ
  • 展示物リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: K695-55

Non-invasive Liquid Biopsy Technology Shapes the Precision Diagnostics Landscape

Healthcare is rapidly becoming patient-centric, focusing on outcomes and value. This offers clinical diagnostics players opportunities to advance their instrument, assay, and informatics capabilities to address unmet clinical needs and increase the precision diagnostics portfolio.

Advances in next-generation sequencing-based companion diagnostics (CDx) and liquid biopsy (LBx) enable precision medicine approaches toward diseases such as cancer. Another aspect changing the diagnostics industry is linking automation to digital technologies to improve efficiency and productivity. This includes leveraging artificial intelligence to enhance workflow and accuracy.

Frost & Sullivan's analysis shows that the top 5 companies in the US liquid biopsy market-Exact Sciences, Guardant Health, Roche/Foundation Medicine, Natera, and LabCorp-account for 77.5% of its revenue in 2020. We expect the market to reach $7.02 billion by 2025 at a 14% CAGR.

The report provides updates on the competitive landscape by analyzing market dynamics, participants, and investments. It also offers stakeholders insights through forecasts, analysis by therapy (oncology and non-oncology) and product type (kits and reagents, instruments and analysis platforms, testing and development services), and growth opportunities.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on the Liquid Biopsy Market
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis-Liquid Biopsy

  • Scope of Analysis
  • Segmentation by Therapy
  • Segmentation by Product Type
  • Key Competitors by Product Type and Therapy
  • Terminologies
  • Major cfNA Analysis Methods are PCR- or NGS-based
  • Review of Liquid Biopsy Applications by Analytes in Cancer
  • cfNA Diagnostics Applications across the Cancer Care Continuum
  • Key Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Regulatory Landscape
  • Forecast Assumptions
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Therapy
  • Revenue Forecast by Oncology Product/Service Type
  • Revenue Forecast by NIPT Product/Service Type
  • Revenue Forecast for Other Products/Services
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue Forecast Analysis by Selected Products/Services
  • Revenue Forecast Analysis by Therapy
  • Competitive Environment
  • Revenue Share
  • Revenue Share-Oncology Therapy
  • Revenue Share-NIPT Therapy
  • Revenue Share Analysis

Growth Opportunity Analysis-Oncology (Therapy Segment)

  • Key Growth Metrics
  • Revenue Forecast-Oncology Therapy
  • Revenue Forecast Analysis-Oncology Therapy

Growth Opportunity Analysis-Non-oncology (Therapy Segment)

  • Key Growth Metrics
  • Revenue Forecast-Non-oncology Therapy
  • Revenue Forecast Analysis-Non-oncology Therapy

Competitive Landscape Analysis

  • Competitive Ecosystem
  • Competitor Matrix
  • Competitor Matrix (continued)
  • Key Company Profiles
  • Key Company Profiles (continued)
  • Key Company Profiles (continued)
  • Key Company Product Matrix
  • Funding Trends
  • Mergers & Acquisitions and Partnerships
  • Mergers & Acquisitions and Partnerships (continued)

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Use AI-ML on Liquid Biopsy Data to Identify Novel Biomarkers
  • Growth Opportunity 1-Use AI-ML on Liquid Biopsy Data to Identify Novel Biomarkers (continued)
  • Growth Opportunity 2-Expand Liquid Biopsy NGS as CDx through Co-development Partnerships
  • Growth Opportunity 2-Expand Liquid Biopsy NGS as CDx through Co-development Partnerships (continued)
  • Growth Opportunity 3-cfDNA Methylation as a Pan-cancer Screening Biomarker
  • Growth Opportunity 3-cfDNA Methylation as a Pan-cancer Screening Biomarker (continued)
  • Growth Opportunity 4-Liquid Biopsy for Early Neurodegenerative Disease Detection
  • Growth Opportunity 4-Liquid Biopsy for Early Neurodegenerative Disease Detection (continued)
  • Growth Opportunity 5-Comprehensive Cancer Profiling to Improve Cancer Management for Hospitals and Laboratories
  • Growth Opportunity 5-Comprehensive Cancer Profiling to Improve Cancer Management for Hospitals and Laboratories (continued)

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
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