表紙:AIの世界市場の動向、2021年
市場調査レポート
商品コード
1066262

AIの世界市場の動向、2021年

Global State of AI, 2021

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 22 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=135.89円
AIの世界市場の動向、2021年
出版日: 2022年02月22日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 22 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

業務の最適化から研究開発の推進まで、企業は人工知能(AI)を活用してデジタルトランスフォーメーションを推進し、ビジネス成果を支援しています。

当レポートでは、世界の企業を対象に実施した、AIの導入状況に関する調査をお届けします。回答者は、金融サービス、ヘルスケア、小売、政府、テクノロジー、製造など、さまざまな業種のシニアIT意思決定者から選ばれています。調査された主なテーマは、AI導入の現状、AI導入の主要な組織目標、特定のAI関連技術に対する需要、主なAI導入モデルなどです。

目次

調査の目的と調査手法

  • 調査の目的と調査手法
  • 回答者のプロファイル

AI導入動向

  • 重要なポイント
  • 多くの組織がAIの採用を開始したが、まだ展開の初期段階
  • 企業は、AIをより高い効率の達成手段として、またデータの中心性と革新を後押しするための触媒として認識
  • AIの導入では、複数の技術を活用して使用事例をサポート
  • パブリッククラウドは、AI展開の主要なモデル
  • データのプライバシー、セキュリティ、ガバナンスはAI実装の重要な課題
  • 北米の組織がAIソリューションの展開を主導
  • 旅行、ホスピタリティ、ヘルスケアが業界全体でAIの導入をリード
  • IT運用は、AIを活用する主要なビジネスプロセスとして浮上

今後の行方

  • 企業は、サードパーティのサービスプロバイダーに新しい機会を創出するためにデータ移行と統合のサポートを求める
  • ITサービスプロバイダーは、成長の機会を収益化するのに適した立場-統合能力を提供し、業界の知識で強化された新しいテクノロジーに注力
  • 製品/サービスの品質に加えて、技術ベンダーとサービスプロバイダーは、データセキュリティに重点を置く必要がある
  • 展示物リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PCB9-69

Highlights from the 2021 Frost & Sullivan Global AI Survey

From optimizing operations to driving R&D, enterprises are leveraging artificial intelligence (AI) to drive digital transformation and support business outcomes. However, where are global organizations in this journey and what are their adoption drivers and restraints?

In this study, Frost & Sullivan presents the key findings of a survey conducted among global enterprises on their state of adoption of AI. Respondents were drawn from senior IT decision makers across multiple verticals such as financial services, healthcare, retail, government, technology, and manufacturing. The major themes explored in the survey include the current state of AI deployment, key organizational goals of AI implementation, the demand for specific AI-related technologies, and the main AI deployment models.

The study surveys technology vendors and service providers to obtain a view on AI priorities and help end users understand the benefits and the challenges of AI (as cited by global peers). In addition, the study gives readers an understanding of the prominent AI-related technologies that enterprises are adopting. It also offers insight into the main challenges enterprises face in their AI adoption journey.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology
  • Respondent Profile

State of AI Adoption

  • Key Takeaways
  • While Many Organizations have Initiated AI Adoption, it is Still in the Early Stage of Deployment
  • Enterprise Customers View AI as a Means to Achieve Greater Efficiency and as a Catalyst to Boost Data Centricity and Innovation
  • AI Deployments Leverage Multiple Technologies to Support Use-cases
  • Public Cloud is the Dominant Model of AI Deployment.
  • Data Privacy, Security, and Governance is a Key Challenge for AI Implementation
  • North American Organizations Lead the Deployment of AI Solutions
  • Travel and Hospitality and Healthcare Lead AI Deployment Across Verticals
  • IT Operations is Emerging as a Key Business Process that Leverages AI

The Way Forward

  • Enterprises Seek Data Migration and Integration Support to Create New Opportunities for Third-party Service Providers
  • IT Service Providers are Well Positioned to Monetize Growth Opportunities-Given their Integration Capabilities and Focus on Emerging Technologies Augmented with Industry Knowledge
  • Besides Product/Service Quality, Technology Vendors and Service Providers will Need to Demonstrate Strong Focus on Data Security
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer