表紙:糖尿病用デバイス・サービスの世界市場における成長機会
市場調査レポート
商品コード
1056655

糖尿病用デバイス・サービスの世界市場における成長機会

Global Diabetes Devices and Services Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 62 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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糖尿病用デバイス・サービスの世界市場における成長機会
出版日: 2022年01月06日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 62 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

糖尿病業界は、有病率が高まっていることから、大きな成長機会があると考えられます。

当レポートでは、世界の糖尿病用デバイス・サービス市場について調査分析し、メーカー各社の短期・長期戦略、製薬業界による影響、新興の疾患管理アプローチや動向、新興市場の可能性、各デバイスタイプの業界の方向性などについて、最新の情報をを提供しています。

目次

戦略的必須事項

成長機会分析

  • セグメンテーション
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

市場の発展 - 糖尿病MedTech参入企業における機会と脅威

  • 機会と脅威の概要
  • SMBG参入企業の動向と脅威
  • CGMデバイスベンダーの動向と脅威
  • インスリンペンベンダーの動向と脅威
  • インスリンポンプベンダーの動向と脅威
  • 要約考察

主要な機会と脅威

  • 注目の主要動向
  • 製薬企業による糖尿病管理ソリューションの推進
  • 新しいビジネスモデル
  • 糖尿病におけるスタートアップの買収
  • 糖尿病におけるPE・VC投資の増加
  • 糖尿病疾患管理へのピボット
  • デジタル糖尿病の「リバース」管理ソリューションの採用
  • 非侵襲的モニタリング技術・ウェアラブルの登場
  • 糖尿病の新興「治療」アプローチ

新興市場 - 糖尿病用デバイス・サービス参入企業の成長の次の段階を促進

  • 世界の糖尿病の有病率
  • 糖尿病予備群の増加と糖尿病の有病率
  • 糖尿病の地域分布
  • 糖尿病の地域シェアの変化
  • 糖尿病予備群 - 懸念の原因
  • 糖尿病・糖尿病予備群の管理の対象地域
  • 新興市場を対象とする治療モデル

新興市場の糖尿病ソリューション企業のプロファイル

  • インド - 大規模かつ自己負担市場のプレミアム製品
  • アフリカ独自のニーズには異なるアプローチが必要
  • ドバイのグルーケア統合治療モデル

先進国市場 - 既存の成長分野

  • 先進国市場における部門別の成長戦略
  • 慢性疾患患者を管理するアプローチの進化

成長機会分野 - 糖尿病用デバイス・サービス

  • 成長機会1 - 未対応の市場ニーズにおける積極的な疾患管理ベンダーのパートナーシップ
  • 成長機会2 - 糖尿病データ収集・考察におけるデジタルプラットフォームの有効化
  • 成長機会3 - インスリンポンプを使用した1型糖尿病特有の疾患管理ソリューションの開発
  • 成長機会4 - 非糖尿病向けウェルネスアプリケーションのターゲット
  • 成長機会5 - 成長の次の段階の新興市場
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: K6D9-54

Growth Strategies in an Increasingly Competitive and Digitalized Environment

The diabetes industry offers significant growth opportunities, given the rising prevalence of this disease condition. However, the devices space comprising self-monitoring of blood glucose (SMBG, or glucometer), continuous glucose monitors (CGMs), insulin pens, and insulin pumps are facing unprecedented threats and challenges, some of which are definitely opportunities in disguise. These are in the form of business dynamics (including competitor advances), emerging disease management approaches, technology advances, and also Mega Trends driven by the pandemic.

For each diabetes device manufacturer planning their short-term (1 to 3 year) and long-term (5 to 7 year) strategies, this study offers insights into what their peers within the same and adjacent device category are aiming for, how the pharmaceutical industry is impacting the diabetes space, the emerging disease management approaches and trends of virtual care, and how to target the huge emerging market potential, which remains unacknowledged and untapped. It also highlights the direction of the industry for each device type in the developed markets, allowing strategies to be aligned to market growth and avoiding competitive losses.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on Diabetes Devices and Services
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Segmentation
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Market Developments-Opportunities and Threats for Diabetes Medtech Participants

  • Overview of Opportunities and Threats
  • Trends and Threats for SMBG Participants
  • Trends and Threats for CGM Device Vendors
  • Trends and Threats for Insulin Pen Vendors
  • Trends and Threats for Insulin Pump Vendors
  • Summarized Insights
  • Summarized Insights (continued)

Deep Dive into Select Opportunities and Threats

  • Select Trends of Focus
  • Pharma Participants Pushing Diabetes Management Solutions
  • New Business Models
  • Diabetes Start-up Acquisitions
  • Rising PE & VC Investment in Diabetes
  • Pivot to Diabetes Disease Management
  • Rise in Digital Diabetes 'Reversal' Management Solutions' Adoption
  • Non-invasive Monitoring Tech and Wearables Emerging
  • Emerging Diabetes 'Treatment' Approaches

Emerging Markets-Driving Next Phase of Growth for Diabetes Devices and Services Participants

  • Global Diabetes Prevalence
  • Rise in Pre-diabetes and Diabetes Prevalence
  • Regional Distribution of Diabetics
  • Changes in Regional Share of Diabetics
  • Pre-diabetes-Another Cause for Concern
  • Target Regions for Diabetes & Pre-Diabetes Management
  • Care Models to Target Emerging Markets

Emerging Market Diabetes Solution Companies' Profiles

  • India-Premium Offerings in a Large, Out-of-pocket Market
  • Africa's Unique Needs Demand a Different Approach
  • Dubai's Glucare-Integrated Care Model

Developed Markets-Growth Areas for Incumbents

  • Sector-wise Growth Strategies in Developed Markets
  • Sector-wise Growth Strategies in Developed Markets (continued)
  • Evolution of Approaches to Manage Chronic Condition Patients

Growth Opportunity Universe, Diabetes Devices and Services

  • Growth Opportunity 1-Active Disease Management Vendor Partnerships for Tapping Unaddressed Market Needs
  • Growth Opportunity 1-Active Disease Management Vendor Partnerships for Tapping Unaddressed Market Needs (continued)
  • Growth Opportunity 2-Enabling Digital Platforms for Diabetic's Data Collection & Insights
  • Growth Opportunity 2-Enabling Digital Platforms for Diabetic's Data Collection & Insights (continued)
  • Growth Opportunity 3-Developing Type 1 Diabetes-specific Disease Management Solutions with Insulin Pumps to Prepare for Competition
  • Growth Opportunity 3-Developing Type 1 Diabetes-specific Disease Management Solutions with Insulin Pumps to Prepare for Competition (continued)
  • Growth Opportunity 4-Targeting Wellness Applications for Non-Diabetics
  • Growth Opportunity 4-Targeting Wellness Applications for Non-Diabetics (continued)
  • Growth Opportunity 5-Tap Emerging Markets for Next Phase of Growth
  • Growth Opportunity 5-Tap Emerging Markets for Next Phase of Growth (continued)
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • Legal Disclaimer