表紙:市場動向・機会のプロファイル:ソーシャルコマース
市場調査レポート
商品コード
1042038

市場動向・機会のプロファイル:ソーシャルコマース

Trend Opportunity Profile-Social Commerce

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 51 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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市場動向・機会のプロファイル:ソーシャルコマース
出版日: 2021年11月16日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

新しい小売業のビジネスモデルが登場しており、その一つがソーシャルメディアを利用して販売するオンライン専用ビジネスです。現在、ほぼすべてのソーシャルメディアプラットフォームが、商品やサービスの電子商取引(eコマース)を促進する小売機能を提供しています。このオンライン販売モデルは、様々なソーシャルメディアネットワークのユーザー間の社会的影響や相互作用によって推進されています。現在、世界人口の50%以上が少なくとも1つのソーシャルメディアプラットフォームで活動しており、膨大な数の世界の顧客に新たなEコマースの機会をもたらしています。

当レポートでは、世界のソーシャルコマース市場の動向・機会について調査分析し、戦略的必須事項、エグゼクティブダッシュボード、トレンド機会分析、成長機会について提供しています。

目次

戦略的必須事項

  • 成長がますます困難になるのはなぜか?
  • Strategic Imperative 8(TM)
  • Our Mega Trend Universe-概要
  • 成長機会が成長パイプラインエンジン(TM)を促進

エグゼクティブダッシュボード

  • Our Mega Trend Universe-デジタルアイデンティティの影響
  • 主な調査結果
  • 将来の成功に不可欠な成長機会

トレンド機会分析

  • トレンド機会の概要
  • ソーシャルコマース-新しいトレンド
  • トレンドの機会-地域公開
  • 地域のソーシャルコマースの事例-中国、Pinduoduo
  • 地域のソーシャルメディアの事例-インド、Meesho
  • 地域のソーシャルメディアの事例-東南アジア、LINE
  • ソーシャルメディアを通じたソーシャルコマースの成長
  • トレンドの機会-業界への影響
  • トレンドの機会-B2Bへの影響
  • 主なトレンド機会レバー
  • トレンド機会の魅力分析
  • トレンド機会のプルーフ事例
  • トレンド機会の影響と確実性の分析
  • トレンド影響分析
  • トレンド機会マトリックス-トレンドイノベーションインデックス
  • イノベーション魅力スコア
  • トレンド機会マトリックス-トレンド成長指数
  • 成長魅力度スコア
  • トレンドビートの意味

成長機会

  • 成長機会1-より安全で柔軟なソーシャルコマース取引を提供する柔軟な支払いシステム
  • 成長機会2-オンラインと実店舗の両方のショッピング体験を提供する没入型リアリティソーシャルプラットフォーム
  • 成長機会3-ソーシャルコマースにおける顧客維持のための心理データ分析
  • 成長のための重要成功要因
  • 結論-今後の方向性

次のステップ

  • 自社の企業の成長ゾーンの特定
  • 次のステップ
  • 図表リスト
  • 免責事項

付録

  • Our Mega Trend Universe
目次
Product Code: K668-36

Future Growth Potential in Gen Z as Next Wave of Consumers and in Disruptive Technologies Used to Power Persuasive Selling

New retail business models have emerged, and one crop is online-only businesses that sell exclusively through social media channels. Almost all social media platforms today offer retail functionalities that facilitate the electronic commerce (eCommerce) of goods and services. This online sales model is mainly driven by social influences and interactions between the users of various social media networks. Frost & Sullivan recognizes that demographic influence will play an increasingly important role in social commerce growth. In fact, 2 out of 3 gen Z consumers consider purchasing directly via social media. For instance, Facebook and Instagram are among the top 5 social media shops that generate nearly 26% of total transaction value potential globally.

Today, more than 50% of the global population is active on at least one social media platform, which brings new eCommerce opportunities to the massive global audience. Social media posts and product sharing help brands to increase customer engagement and traffic conversion. Social commerce will facilitate more and more conversion rates, with reviews, ratings, and increased click-through-rates leading to surges in site traffic. As such, small sellers and resellers will become major adopters of social commerce as they can easily access a huge volume of customers without investing in their own online eCommerce portal. Big brands are also using social platforms for advertising and boosting their customer reach.

This study offers a detailed view of the future scope of and market potential for social commerce. Mega Trends such as generational influence, growing internet and smartphone penetration, growth of direct selling, and evolving technology will contribute to the massive progression of social commerce. The study includes regional perspectives on social commerce, supported by case examples featuring popular social commerce platforms. Last, the research highlights future opportunities that will emerge to spur the growth of social selling.

Key Issues Addressed:

  • What is social commerce and what different business models do companies use for social selling?
  • What is the scope and market potential for social commerce during the next decade?
  • Which sectors will be highly impacted by the rapid growth of social commerce?
  • What new innovations and functionalities will emerge in this space during the next decade?
  • What are the key growth opportunities to watch out for in the next decade?
  • What are the critical success factors that companies seeking to enter this space must know about?

Table of Contents

Strategic Imperative

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Our Mega Trend Universe-Overview
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Executive Dashboard

  • Our Mega Trend Universe-Digital Identity Impact
  • Key Findings
  • Growth Opportunities Critical to Future Success

Trend Opportunity Analysis

  • Trend Opportunity Overview
  • Social Commerce-New Trends
  • Trend Opportunity-Regional Exposure
  • Regional Social Commerce Case Example-China, Pinduoduo
  • Regional Social Media Case Example-India, Meesho
  • Regional Social Media Case Example-Southeast Asia, LINE
  • Growth of Social Commerce through Social Media
  • Trend Opportunity-Industry Implications
  • Trend Opportunity-B2B Implications
  • Key Trend Opportunity Levers
  • Trend Opportunity Attractiveness Analysis
  • Trend Opportunity Attractiveness Analysis (continued)
  • Trend Opportunity Proof Cases
  • Trend Opportunity Impact and Certainty Analysis
  • Trend Impact Analysis
  • Trend Opportunity Matrix-Trend Innovation Index
  • Innovation Attractiveness Score
  • Trend Opportunity Matrix-Trend Growth Index
  • Growth Attractiveness Score
  • Trend Beets* Implications

Growth Opportunities Universe

  • Growth Opportunity 1-Flexible Payment System to Offer More Secure and Flexible Social Commerce Transactions
  • Growth Flexible Payment System to Offer More Secure and Flexible Social Commerce Transactions (continued)
  • Growth Opportunity 2-Immersive Reality Social PlatformsOffering Both Online and In-store Shopping Experiences
  • Growth Immersive Reality Social PlatformsOffering Both Online and In-store Shopping Experiences (continued)
  • Growth Opportunity 3-Psychological Data Analytics for Customer Retention in Social Commerce
  • Growth Psychological Data Analytics for Customer Retention in Social Commerce (Continued)
  • Critical Success Factors for Growth
  • Conclusion-The Way Forward

Next Steps

  • Identifying Your Company's Growth Zone
  • Your Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer

Appendix

  • Our Mega Trend Universe
  • Our Mega Trend Universe (continued)