表紙:宇宙旅行の世界市場:成長機会
市場調査レポート
商品コード
1040045

宇宙旅行の世界市場:成長機会

Global Space Tourism Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 43 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=135.89円
宇宙旅行の世界市場:成長機会
出版日: 2021年11月10日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 43 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

何百人もの人々が準軌道フライトを事前に予約しており、このサービスに対する需要を示していますが、サービス開始後、実際に需要が発生するかどうかは、サービス提供者が打ち上げ頻度を増やしたり、顧客のためにフライト枠を確保したりできるかどうかにかかっています。気球を利用したプラットフォームは、短期的には運用開始に最も近いものです

商業宇宙ステーションは、Axiom Space社のような企業にとって次のチャンスであり、軌道アセンブリは、準軌道プラットフォームの開発に焦点を当てています。これらのプラットフォームは、民間企業の科学者や技術者の軌道上での研究を促進します。また、軌道上での短期滞在型の観光が可能になることで、宇宙旅行者にサービスを提供する宇宙輸送の機会が増えると考えられます。

当レポートでは、世界の準軌道および軌道宇宙旅行市場を調査し、主要企業とその技術開発の現在の段階を紹介しています。また2021年から2030年までの乗客数(PAX)と収益予測からの準軌道および軌道宇宙旅行の機会の評価、技術動向、主要企業、成長機会の分析など、体系的な情報を提供しています。

目次

戦略的インペラティブ

  • 成長がますます困難になるのはなぜか?
  • 戦略的インペラティブ 8(TM)
  • 宇宙旅行業界に対する上位3つの戦略的インペラティブの影響
  • 成長機会が成長パイプラインエンジン(TM)を促進

成長機会分析、宇宙旅行

  • 分析の範囲
  • セグメンテーション
  • 主要な競争相手
  • 主要な成長指標
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 予測の前提条件
  • 軌道別PAX予報
  • PAX予測分析
  • 軌道別収益予測
  • 収益予測分析
  • 価格動向と予測分析
  • 競合環境
  • 企業プロファイル-Blue Origin
  • 企業プロファイル-Virgin Galactic
  • 企業プロファイル-Space Perspective
  • 企業プロファイル-Zero 2 Infinity
  • 企業プロファイル-Bristol Spaceplanes
  • 企業プロファイル-SpaceX
  • 企業プロファイル-Roscosmos
  • 企業プロファイル-Boeing
  • 企業プロファイル-Space Adventures
  • 企業プロファイル-Sierra Nevada Corporation(SNC)

成長機会分析、宇宙旅行

  • 成長機会1-需要を満たすための飛行頻度の増加
  • 成長機会2-宇宙旅行サービスのための商用宇宙港
  • 成長機会3-軌道宇宙旅行のための商用宇宙ステーション
  • 展示物リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: K6D8-66

Customer Experience Influenced by Perception of Safety, Price, and Value Will Influence Service Provider Priorities

The successful space flights conducted by Virgin Galactic and Blue Origin in July 2021 mark the beginning of commercial services for sub-orbital space tourism. Hundreds of people have pre-booked sub-orbital flights, which indicates demand for the service. However, despite being operational, the actual demand that could materialize will depend on the ability of service providers to increase launch frequency and flight slot availability for customers. Balloon-based platforms are the closest to being operational in the short term. These players are targeting not only tourists but events, such as weddings, as well. In addition, the ticket price is lower than that of other launch platform options, thus increasing the total target market for these service providers.

In contrast, the key customers for orbital human spaceflights are governments as they continue to send astronauts to the international space station. Orbital space tourism will have fewer passengers due to the high ticket price of about $55 million. SpaceX's launch of the first civilian crew marks the commercialization of orbital space tourism. Axiom Space has booked multiple flights for tourists and private astronauts that will take place in the next few years. Space Adventures, a space tourism broker, has purchased multiple flights on Soyuz (launch service provider).

Commercial space stations are the next opportunity with players such as Axiom Space, in which orbital assembly will focus on the development of orbiting platforms. These platforms will encourage in-orbit research for scientists and engineers in the private sector. In addition, the opportunity for short-stay in-orbit tourism will increase opportunities for space transportation to serve space tourists.

This report covers the global sub-orbital and orbital space tourism market. It profiles key players and their current stage of technology development. The report assesses the opportunity for sub-orbital and orbital space tourism in terms of number of passengers (PAX) and revenue forecasts from 2021 to 2030.

Key Issues Addressed:

  • What is the market opportunity size from 2021 to 2030?
  • Who are the key players operating in the market?
  • What technologies have these service providers developed?
  • What is the cost of a space tourism flight per passenger?
  • What is the market demand for orbital and sub-orbital flights in terms of PAX?
  • What is the current stage of development for these systems?
  • What are the key drivers and restraints for the space tourism market?
  • What are the top growth opportunities for players in this market?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Space Tourism Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis, Space Tourism

  • Space Tourism-Scope of Analysis
  • Space Tourism Segmentation
  • Key Competitors for Space Tourism
  • Key Growth Metrics for Space Tourism
  • Growth Drivers for Space Tourism
  • Growth Restraints for Space Tourism
  • Forecast Assumptions, Space Tourism
  • PAX Forecast by Orbit for Space Tourism
  • PAX Forecast Analysis, Space Tourism
  • Revenue Forecast by Orbit for Space Tourism
  • Revenue Forecast Analysis, Space Tourism
  • Revenue Forecast Analysis, Space Tourism (continued)
  • Pricing Trends and Forecast Analysis, Space Tourism
  • Competitive Environment, Space Tourism
  • Company Profile-Blue Origin
  • Company Profile-Virgin Galactic
  • Company Profile-Space Perspective
  • Company Profile-Zero 2 Infinity
  • Company Profile-Bristol Spaceplanes
  • Company Profile-SpaceX
  • Company Profile-Roscosmos
  • Company Profile-Boeing
  • Company Profile-Space Adventures
  • Company Profile-Sierra Nevada Corporation (SNC)

Growth Opportunity Universe, Space Tourism

  • Growth Opportunity 1-Increased Flight Frequency to Meet Demand
  • Growth Opportunity 1-Increased Flight Frequency to Meet Demand (continued)
  • Growth Opportunity 2-Commercial Spaceports for Space Tourism Services
  • Growth Opportunity 2-Commercial Spaceports for Space Tourism Services (continued)
  • Growth Opportunity 3-Commercial Space Stations for Orbital Space Tourism
  • Growth Opportunity 3-Commercial Space Stations for Orbital Space Tourism (continued)
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer